Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mar 2020 10:23

Aldus de burgemeester van Stavelot in een verklaring
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 mar 2020 10:25

Heel bijzonder, het zijn vooral "de anderen", jongeren zeggen dat ouderen onverantwoord bezig zijn, Ouderen geven voorbeelden dat jongeren er ook iets van kunnen. Belgen kwamen in Nederland de café's "overvallen", en nu zij het de Nederlandse wielrenners die zich in België misdragen.
Maar in Frankrijk lijkt het dat we dus eigenlijk helemaal niet meer mogen fietsen, al zijn het wel allemaal reacties op departementaal niveau. (Als iemand iets vanuit de regering kan vinden dan houd ik me aanbevolen).

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 20 mar 2020 10:27

Deze week al twee keer meegemaakt dat mensen in mijn wiel gingen hangen terwijl ik rustig rondje in mijn eentje aan het fietsen was. Dinsdag twee man tegelijk. Vriendelijk laten merken dat ik het vervelend vond en de de richtlijnen volg. Gisteravond weer van hetzelfde; eerst eentje wat ik eigenlijk al vrij vervelend vond, vervolgens word ik ingehaald door twee stoempende wielertoeristen waarvan de achterste na een tijdje moest lossen en gewoon vrolijk, al achteromkijkend, wacht tot ik voorbij kwam om ook mijn wiel te pakken :evil: Toen toch even flink uit m'n stekker gegaan! Wat bezielt die mensen? Nog even en we mogen helemaal niet buiten sporten als in andere landen! En nog erger, je neemt hierbij ook nog eens een groot risico anderen te besmetten.

En nog geen tien minuten later komt er een groep van ongeveer 8 man het bos uitgereden op de MTB...

Ik woon in een Belgische enclave (Baarle-Hertog) en zie daardoor hoe zowel NL als B omgaat met de crisis en moet zeggen dat ik me een stuk prettiger voel bij de Belgische aanpak. Zolang een hoop mensen zich niets aantrekken van de richtlijnen dan moeten ze maar worden verplicht!

Zo, dat moest er even uit...

En nog even voor degenen die de afgelopen tijd onder een steen hebben gelegen: https://www.knwu.nl/magazine/kan-ik-gez ... en-fietsen

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 20 mar 2020 11:01

Jans schreef: 20 mar 2020 10:25 Heel bijzonder, het zijn vooral "de anderen", jongeren zeggen dat ouderen onverantwoord bezig zijn, Ouderen geven voorbeelden dat jongeren er ook iets van kunnen. Belgen kwamen in Nederland de café's "overvallen", en nu zij het de Nederlandse wielrenners die zich in België misdragen.
Klopt. L'enfer, c'est les autres.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2020 11:10

serbak schreef: 20 mar 2020 10:27 Ik woon in een Belgische enclave (Baarle-Hertog) en zie daardoor hoe zowel NL als B omgaat met de crisis en moet zeggen dat ik me een stuk prettiger voel bij de Belgische aanpak. Zolang een hoop mensen zich niets aantrekken van de richtlijnen dan moeten ze maar worden verplicht!
Ik heb een schijthekel aan het principe dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.....
Vaardig een samenscholingsverbod uit en geef een paar serieuze boetes ipv total lockdown.
Is was vanmorgen voor iets totaal anders een tijd in het ziekenhuis en alle artsen hier geven hetzelfde aan: blijf naar buiten gaan, gebruik je verstand, maar als je geen klachten hebt is binnen zitten niet goed.
Ik ga met mijn dochter naar het speeltuintje in de wijk: als het niet te druk is
Ik fiets gewoon een rondje: alleen of dit weekend met mevr75 en de Thule kar er achter
Vanmorgen boodschappen gedaan: iedereen keurig op 1.5m.
Het besef komt volgens mij wel. De droeftoeters die het nu nog niet snappen gun ik dan ook maar een heel smerig hoestje :twisted:

Vanmorgen:
Bijlagen
02C09252-864A-42B1-B2EB-64B9AC8CE0A8.jpeg
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 mar 2020 11:34

De grensplaatsen in Duitsland maken zich zorgen dat in Nederland de detailhandel nog open is. Zij zijn bang dat Duitsers in Nederland gaan shoppen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2020 11:53

Dat zetten we het leger maar in om alle grenswegen af te sluiten.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mar 2020 11:58

Dat zal Duitsland zelf wel doen. Duitsland heeft verklaard dat als Nederland andere regels blijft handhaven, ze de grens zullen sluiten voor niet-professioneel verkeer.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 mar 2020 12:00

daniel1975 schreef: 20 mar 2020 11:10

Ik heb een schijthekel aan het principe dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.....
Vaardig een samenscholingsverbod uit en geef een paar serieuze boetes ipv total lockdown.
Onze westerse democratieën zijn hiertegen niet meer gewapend.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 20 mar 2020 13:47

On-topic:
Ik heb de mazzel op een universiteit te werken die de deur tot 10 april heeft dichtgegooid. Heb genoeg werk liggen om het een maandje thuis te kunnen uit houden.
Aangezien dat ook in de avond uren kan heb ik nu ruim de tijd om doordeweeks, overdag, mijn duurritjes (Solo) af te werken. Elk nadeel hep zijn voordeel.

Aan de andere kant: Het geplande Vogezen weekend begin juni zal er niet meer in zitten ben ik bang.

En hamsteren doe ik niet...zeker geen toiletpapier
older Budweiser

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2020 14:19

15.00 weer persconferentie van Rutte.....
Less is bore

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 20 mar 2020 14:26

lugosi schreef: 20 mar 2020 11:58Dat zal Duitsland zelf wel doen. Duitsland heeft verklaard dat als Nederland andere regels blijft handhaven, ze de grens zullen sluiten voor niet-professioneel verkeer.
Heb je daar een bron voor? Hier in Duitsland (Hessen) zijn de winkels gewoon open, hoor. De restaurants (binnen bepaalde tijdsgrenzen) trouwens ook.
Vorsprung durch Pedantik

Gesloten