Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 mar 2020 13:50

Vrijdag waren we nog maar met z'n tweeen op het werk, omdat eea. nog afgemaakt moest worden voor de grote overstap naar thuiswerken. 's ochtends hadden we de eerste vergadering via zoom. dus wij even met z'n tweeen achter een laptop.

Zondag kreeg mijn collega klachten, en kreeg hij een corona test. Hij bleek positief.
Inmiddels zijn de meeste klachten al weer weg bij hem.
Zelf heb ik nergens last van, dus vermoedelijk ben ik niet aangestoken.
Maar achteraf was het wel dom van ons om het zo aan te pakken.

Beetje jammer dat we niet weten hoe lang de incubatietijd is, en vanaf wanneer je besmettelijk bent, dus ik weet eigenlijk niet of ik nu, een week later, veilig ben of niet.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mar 2020 15:14

Misschien kun je wat moeite doen en daar iets over opzoeken? Bronnen zat op het moment hoor!
De laatste info die ik heb is: incubatietijd 6 dagen
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 19 mar 2020 15:29

Incubatietijd is soms tot wel 12 dagen, de kans is dus dat je nog 7 dagen besmettelijk bent alvorens symptomen te vertonen. Ga een week in quarantaine als je niet alleen woont!
Laatst gewijzigd door gene op 19 mar 2020 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 mar 2020 15:30

Ernie C. schreef: 19 mar 2020 12:32 Als je na een weekje niks doen al geen geld meer hebt ben je volgens mij niet zo heel succesvol, of je kunt niet met geld omgaan...
+1. Zelfde hier in Nederland. Was nog maar 5 minuten bekend dat cafe's etc gingen sluiten in NL, of Horeca Nederland legt al een claim van 5 miljard neer.
Natuurlijk zijn dit bijzondere tijden die vragen om bijzondere oplossingen.
Waar ik echter wel moeite mee heb is dat in goede tijden de winst in de privé-zakken verdwijnt, en dat in slechte tijden de overheid, lees belastingbetaler maar moet bijspringen.

Nog niet zo heel lang geleden gaf Rutte aan dat NL de lonen wel wat omhoog konden, aangezien de winsten tegen de muren op klotsten.
Onlangs ook een programma gezien waarbij de grote man achter een grote bezorgddienst zo trots verteld over zijn selfmade miljonairschap. Dezelfde man gaf in een interview aan dat het toch heel erg nodig was om steunmaatregelen voor de horeca in het leren te roepen.

Jetten gaf het mooi aan tijdens het coronadebat gisteren; "we zie nu welke beroepen er echt toe doen in NL, aandeelhouders hebben we al genoeg".
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mar 2020 15:38

Altijd makkelijk he; oordelen over iets waar je geen enkele kennis of informatie over hebt.

Jetten was toch die man die Afrikaanse gastarbeiders als een soort moderne slaven de personeelstekorten in de zorg wilde laten opvangen? En die vindt dat de helft van alle boeren maar een andere uitdaging moet gaan zoeken?

Fijn heerschap dat...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 mar 2020 15:41

Fijn dat je (weer) zo kort door de bocht gaat.

Waar geef ik aan dat ik fan van Jetten ben? Quoot één uitspraak van hem...............
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 mar 2020 15:52

Je moet maar denken, soms zijn tenen nogal lang.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 19 mar 2020 17:18

Enzzo schreef: 19 mar 2020 15:14 Misschien kun je wat moeite doen en daar iets over opzoeken? Bronnen zat op het moment hoor!
De laatste info die ik heb is: incubatietijd 6 dagen
Goede aanname dat ik niets heb opgezocht.

Nu weet ik dat jij een hekel hebt aan kort door de bocht gaan, dus hopelijk is dit iets duidelijker:

Er staat een hoop online, van allerlei bronnen, goede (wetenschappelijke artikelen) en minder goede, die allerlei verschillende conclusies trekken wat betreft de incubatietijd, en vanaf wanneer iemand besmettelijk is.

Je ziet het hier ook gebeuren: jij zegt 6 dagen, en de volgende post heeft het over 12.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 mar 2020 17:19

gene schreef: 19 mar 2020 15:29 Incubatietijd is soms tot wel 12 dagen, de kans is dus dat je nog 7 dagen besmettelijk bent alvorens symptomen te vertonen. Ga een week in quarantaine als je niet alleen woont!
Je kan het ook anders bekijken en alleen omgaan met mensen die niet tot risicogroepen behoren. Op die manier kan je de groepsimmuniteit misschien wat opkrikken. (niet cynisch bedoeld)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 mar 2020 17:23

Enzzo schreef: 19 mar 2020 15:38
Jetten was toch die man die Afrikaanse gastarbeiders als een soort moderne slaven de personeelstekorten in de zorg wilde laten opvangen? En die vindt dat de helft van alle boeren maar een andere uitdaging moet gaan zoeken?

....
Ik ken meneer of mevrouw Jetten niet, maar is dat dan niet zo'n beetje de neoliberale visie, meestal wel wat verhullender geformuleerd?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 mar 2020 19:14

vermeulen schreef: 19 mar 2020 13:50 Vrijdag waren we nog maar met z'n tweeen op het werk, omdat eea. nog afgemaakt moest worden voor de grote overstap naar thuiswerken. 's ochtends hadden we de eerste vergadering via zoom. dus wij even met z'n tweeen achter een laptop.

Zondag kreeg mijn collega klachten, en kreeg hij een corona test. Hij bleek positief.
Inmiddels zijn de meeste klachten al weer weg bij hem.
Zelf heb ik nergens last van, dus vermoedelijk ben ik niet aangestoken.
Maar achteraf was het wel dom van ons om het zo aan te pakken.

Beetje jammer dat we niet weten hoe lang de incubatietijd is, en vanaf wanneer je besmettelijk bent, dus ik weet eigenlijk niet of ik nu, een week later, veilig ben of niet.
Bij een mogelijke besmetting staat 2 weken quarantaine.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 mar 2020 19:37

Morgen de meest absurde dag tot nu toe op mijn werk. Ik zal alleen zijn op mijn basisschooltje in De Peel. Kinderen die willen kunnen één voor één een boek komen lenen in de schoolbieb. Verder ben ik telefonisch, via ons online platform en via de mail bezig met het begeleiden van huiswerk.
Van mijn twee vaste collega’s heeft er een morgen verlof, en de ander heeft een dag geruild.

Gesloten