Pagina 4 van 6

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 15:24
door DeletedUser02
wasbeer2006 schreef: 11 sep 2019 14:27 Duurder
En dan niet gewoon een beetje prijsstijgingen maar gewoon veel duurdere onderdelen en fietsen. de industrie ziet dat voor een bepaalde groep geld geen issue is.
Sinds mensen de (race)fiets als alternatief voor de auto gaan zien, zijn prijzen van 6.000 euro ineens 'normaal' geworden.

In de praktijk doet niemand zijn wagen van de hand natuurlijk, en verdwijnen die fietsen na 1-2 jaar weer in de schuur of op Marktplaats.

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 16:13
door Seriph
Vering is eigenlijk al een soort van aan het integreren. De isospeed koppeling van trek, specialized heeft een 20 mm travel in zijn voorvork, Canyon met zijn bladed zadel pen. Zo zijn er nog wel meer te bedenken die hiermee bezig zijn.

Gravel en endurance beginnen enorm veel op elkaar te kijken dat het bijna inwisselbaar wordt. Door de schijven (uit de MTB wereld) kunnen bredere banden gestoken worden. Dus waarom zou je als fabrikant een endurance en een gravel frame ontwerpen als je niet een frame kan maken en daar door componenten twee "verschillende" fietsen van kan maken. Er zullen maar weinig mensen zijn die beide willen. Die zullen eerder voor een aero en gravel gaan lijkt mij.

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 16:56
door Ernie C.
Afbeelding

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 17:08
door daniel1975
Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 18:14
door Nee_Nee
scottwilko schreef: 10 sep 2019 19:51 Zonder twijfel een automatische versnelling gebaseerd op de output van je vermogensmeter.
Met Di2 volgens mij niet eens heel moeilijk te bewerkstelligen
Je bent me voor: automagisch schakelen. Preemtive , dus nog voor dat jij denkt dat je moet schakelen, wordt er voor je geschakeld op basis van je vermogensmeter, je snelheid en je cadans.
En natuurlijk adaptive cruise control. In de auto al geweldig en ook op de fiets veel minder crashes en veel makkelijker in het wiel van je voorganger rijden. Instellen op tien centimeter en trappen maar.

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 19:33
door scepticus
daniel1975 schreef: 11 sep 2019 17:08 Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?
De klimfiets wordt steeds meer aero.

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 20:01
door daniel1975
Dus zwaarder, een diepere/gestrektere geometrie en duurder?

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 20:07
door japiecarbon
Vooral dat laatste

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 23:07
door scepticus
Duurder sowieso.

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 11 sep 2019 23:17
door De Tukker
V-snaar aandrijving met traploze versnelling (zoals de vroegere DAF met het pientere pookje).

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 12 sep 2019 10:26
door MarkVeenstra
Zie daarvoor de roeifiets:
Afbeelding

of de stringbike:
Afbeelding

Re: Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Geplaatst: 12 sep 2019 10:34
door De Tukker
MarkVeenstra schreef: 12 sep 2019 10:26 Zie daarvoor de roeifiets:
[...]

of de stringbike:
[...]
Hmmm ... werd er nieuwsgierig door. Even de sites erbij gezocht. Technisch wel leuk bedacht.

roeifiets (meer een 'ligfiets'): https://rowingbike.com/
stringbike: http://www.stringbike.com/index.html