Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Handvatverwarming of zadelverwarming
2
5%
ABS en/of ESP
6
16%
Cruise control
6
16%
120mm brede banden
0
Geen stemmen
Vering
7
18%
Ingebouwde speakers
2
5%
Een buddyseat
0
Geen stemmen
Xenon-verlichting
4
11%
Dubbele remschijven voor
5
13%
Rembekrachtiging
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 11 sep 2019 15:24

wasbeer2006 schreef: 11 sep 2019 14:27 Duurder
En dan niet gewoon een beetje prijsstijgingen maar gewoon veel duurdere onderdelen en fietsen. de industrie ziet dat voor een bepaalde groep geld geen issue is.
Sinds mensen de (race)fiets als alternatief voor de auto gaan zien, zijn prijzen van 6.000 euro ineens 'normaal' geworden.

In de praktijk doet niemand zijn wagen van de hand natuurlijk, en verdwijnen die fietsen na 1-2 jaar weer in de schuur of op Marktplaats.

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 11 sep 2019 16:13

Vering is eigenlijk al een soort van aan het integreren. De isospeed koppeling van trek, specialized heeft een 20 mm travel in zijn voorvork, Canyon met zijn bladed zadel pen. Zo zijn er nog wel meer te bedenken die hiermee bezig zijn.

Gravel en endurance beginnen enorm veel op elkaar te kijken dat het bijna inwisselbaar wordt. Door de schijven (uit de MTB wereld) kunnen bredere banden gestoken worden. Dus waarom zou je als fabrikant een endurance en een gravel frame ontwerpen als je niet een frame kan maken en daar door componenten twee "verschillende" fietsen van kan maken. Er zullen maar weinig mensen zijn die beide willen. Die zullen eerder voor een aero en gravel gaan lijkt mij.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 sep 2019 16:56

Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2019 17:08

Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?
Less is bore

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 sep 2019 18:14

scottwilko schreef: 10 sep 2019 19:51 Zonder twijfel een automatische versnelling gebaseerd op de output van je vermogensmeter.
Met Di2 volgens mij niet eens heel moeilijk te bewerkstelligen
Je bent me voor: automagisch schakelen. Preemtive , dus nog voor dat jij denkt dat je moet schakelen, wordt er voor je geschakeld op basis van je vermogensmeter, je snelheid en je cadans.
En natuurlijk adaptive cruise control. In de auto al geweldig en ook op de fiets veel minder crashes en veel makkelijker in het wiel van je voorganger rijden. Instellen op tien centimeter en trappen maar.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 sep 2019 19:33

daniel1975 schreef: 11 sep 2019 17:08 Gravel/endurace aan de ene kant, aero aan de andere kant: heeft de traditionele lichte klim-allrounder ook nog bestaansrecht?
De klimfiets wordt steeds meer aero.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2019 20:01

Dus zwaarder, een diepere/gestrektere geometrie en duurder?
Less is bore

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 11 sep 2019 20:07

Vooral dat laatste

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 sep 2019 23:07

Duurder sowieso.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 11 sep 2019 23:17

V-snaar aandrijving met traploze versnelling (zoals de vroegere DAF met het pientere pookje).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 sep 2019 10:26

Zie daarvoor de roeifiets:
Afbeelding

of de stringbike:
Afbeelding
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 12 sep 2019 10:34

MarkVeenstra schreef: 12 sep 2019 10:26 Zie daarvoor de roeifiets:
[...]

of de stringbike:
[...]
Hmmm ... werd er nieuwsgierig door. Even de sites erbij gezocht. Technisch wel leuk bedacht.

roeifiets (meer een 'ligfiets'): https://rowingbike.com/
stringbike: http://www.stringbike.com/index.html
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie