Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Wat wordt de volgende innovatie op de racefiets?

Handvatverwarming of zadelverwarming
2
5%
ABS en/of ESP
6
16%
Cruise control
6
16%
120mm brede banden
0
Geen stemmen
Vering
7
18%
Ingebouwde speakers
2
5%
Een buddyseat
0
Geen stemmen
Xenon-verlichting
4
11%
Dubbele remschijven voor
5
13%
Rembekrachtiging
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 sep 2019 21:52

SqueeZer schreef: 10 sep 2019 20:05

Na een dropper seatpost nu ook een dropper handlebar? :o :roll: :mrgreen:
De eerste stap is al gezet door de verende spacertoren van specialized op de Roubaix.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 sep 2019 21:54

Magnesium is jaren geleden al gebruikt. Oa. Pinarello, de eerste Dogma.
Dat leverde wel frameverkoop op, want ze bleven niet lang heel :mrgreen:
Less is bore

hayes

hayes 10 sep 2019 21:58

Of het nu een innovatie is, weet ik niet, maar wat er snel kan komen is idd daylight running lights.
Op zich is iedereen overtuigd dat je beter gezien wordt. Hoe, wat en hoe duur dit alles geïntegreerd kan worden in een fiets valt nog te bezien.

Zodra het ook maar wat schemert, heb ik ook lichtjes aan. Op zich zie ik zeker het nut om altijd licht te voeren, maar niemand doet het dus ik ook niet.

Maar zo'n trend kan snel veranderen. Als een manier gevonden wordt om het simpel, niet te duur en 'cool' te maken, heeft iedereen dat binnen tien jaar.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 11 sep 2019 05:37

Combi brake zoals bij motoren.
Als je achter remt. Remt de fiets voor zelf een aantal procent mee.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 11 sep 2019 06:30

Een toeter? Niet van messing met een rubberen bol achterop.
Maar een claxon, die op je di2 batt zit aangesloten. Het geluid wat eruit komt moet dan wel herkenbaar blijven als; tring of ping......
Ali heeft ze al, maar niet met herkenbaar geluid.

Mechanisch schakelen blijft, maar dan zonder staalkabel maar met hydrauliek.
De grote drie willen er niet aan. Duur in productie, ongunstig in verkoop; 1 malige aankoop, zelfs de rd veer kan niet lam raken want die hoeft er niet in.
elektrisch is natuurlijk accessoire gevoeliger, bt module, extra buttons, nieuwe batterij, snellere rd, upgrade naar power gericht schakelen. Je blijft er geld uit halen.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 11 sep 2019 06:34

Schakelen op trap frequentie.
Op koppel zou ook een optie worden, maar dat brengt niets. ..... zelf minder

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 11 sep 2019 06:37

Ik denk dat we een nieuwe bottom bracket standaard krijgen. Ditmaal stijver, backwards compatible met alle voorgaande standaarden (dmv adapters). Uiteraard nu kraakvrij en een ongekende levensduur.

Aangezien er ieder kwartier een nieuwe standaard uitkomt, lijkt mij dit de meest logische gok :mrgreen:

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 11 sep 2019 07:17

Ik denk dat we over een tijdje op de "grote" weg mogen fietsen i.p.v. op fietspaden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 11 sep 2019 09:29

bakboord1 schreef: 10 sep 2019 21:35 Grotere wielen net zoals we bij mountainbikes hebben gezien.
Die zie ik ook nog wel gebeuren ja. Dan kunnen ze weer nieuwe frames, nieuwe wielen, nieuwe banden, nieuwe vertandingen introduceren die de rit sneller, comfortabeler en veiliger maken.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 11 sep 2019 09:58

Xenon verlichting? Nee, dat is ouderwets, ik zie dan meer in adaptieve LED matrix verlichting, netjes de bocht verlicht waar je heen stuurt. Eventueel dan aangevuld met laser licht om nog verder voor je uit te kunnen kijken :-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 sep 2019 14:27

Gohja. Ik zie vooral dingen aankomen die de puristen niet leuk gaan vinden 8-)
Niet een keiharde innovatie meer voortbordurend op.

SI
Ik zie meer zoals C,dale het noem SI (system integration) aankomen. Nog minder uitwisselbaar dus en inderdaad verlichting, fietscomputer etc.

(mij viel in Italie het gebruik van achterlichten ook op (ook op wegen zonder tunnels, daar waren er niet zo veel namelijk)

Vering!
ook zeker wel, de tendens is namelijk in de hele wereld dat het vooral allemaal makkelijker moet worden. Dat fucking mario bros van vroeger speelde je echt niet zomaar even uit en de spelletjes van nu wel :-)

Electrische racefietsen,
Ik weet ze zijn er al, maar ik denk dat de opmars wonderbaarlijk groot gaat worden en we ervan gaan schikken. (en de gewone racefietser de schuld van de ongelukken krijgt net als met de electro bejaarden) In Italie was meer dan de helft van de MTB,s al elektrisch er zijn daar al E MTB festivals. Grote merken die componenten leveren hebben in verhouding heel veel (marketing) budget zoals bv bosch en er komt een nieuwe doelgroep bij, zie onderdeel vering

Nog bredere banden
30mm voor de gewone racer

Duurder
En dan niet gewoon een beetje prijsstijgingen maar gewoon veel duurdere onderdelen en fietsen. de industrie ziet dat voor een bepaalde groep geld geen issue is.

De normale racefiets gaat een niche worden. gravelbikes, e bikes gaan ook steeds meer de weg op. Nou is dat voor velen wellicht ook de betere fiets voor het doel...…..

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 sep 2019 14:41

wasbeer2006 schreef: 11 sep 2019 14:27 Gohja.



Vering!
ook zeker wel, de tendens is namelijk in de hele wereld dat het vooral allemaal makkelijker moet worden. Dat fucking mario bros van vroeger speelde je echt niet zomaar even uit en de spelletjes van nu wel :-)
Dat komt omdat ze je zo snel mogelijk online willen laten spelen zodat je microtransacties moet doen hebt om een beetje mee te blijven doen.

Juist het concurreren met jeugd/uitkeringstrekkers die de hele dag zitten te gamen maakt imho juist lastiger om nog een een keer een uurtje in de week een spelletje te spelen en ook nog eens wat te winnen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie