Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Stadsfiets/hybride - Cannondale Tesoro?

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 01 sep 2019 22:11

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets voor dagelijks gebruik zoals woon-werk, boodschappen en dergelijke. Het gaat om ritten tot een km of 15-20 (daarboven wordt de auto wel aantrekkelijker). Daarnaast wil ik er ook mee toeren en mijn vrouw op haar e-bike moet ik zo ongeveer kunnen bijhouden. De fiets moet licht rijden en relatief snel zijn.
Bagagedrager, verlichting en spatborden zijn een must. Vering is niet nodig, liever een strak rijdende fiets. Mijn budget is 1200-1500 euro.
Ik kom zelf steeds weer op de Cannondale Tesoro 2. Die vind ik er goed uit zien - vind ik ook belangrijk - en deze lijkt goed te voldoen aan mijn zoekcriteria.

https://www.cannondale.com/nl-NL/Europe ... =undefined

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de Tesoro, zowel plussen als minnen, of die me iets kunnen aanbevelen dat nog beter mijn criteria past.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Hans

PS: Omdat het niet om een racefiets gaat, maar in het fietscafe geplaatst

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 01 sep 2019 22:30

Ik rij zelf met een Koga F3 2.1, heerlijke Fiets, de 3x10 versnellingsgroep heb je in nl echt niet nodig maar het schakelt wel fijn en prettig + kleine tandjes verschil tussen de versnellingen.
rij altijd gemiddeld tussen de 25-30 km/h en dat is prima te doen. Maar het verschil in snelheid met een fiets met lichter lopende naven (Koga heeft o.a naafdynamo) is best groot.
Maar het comfort is meer dan prima met de oa 28mm banden

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 01 sep 2019 22:47

Die Koga had ik gezien, maar staat niet op nr 1 bij me. Op papier lijkt me die inderdaad vergelijkbaar met de Tesoro en voldoet ook aan mijn criteria. Vanwege de looks staat de Cannondale op 1 en de Koga daarachter.
Ik heb nu ook een Koga (een Lightspeed uit 2011) en wil ook wel eens iets anders. Omdat ik weet hoe een Koga is, zoek in nog wat meer info over de cannondale om goed te kunnen vergelijken.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 01 sep 2019 23:35


Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 sep 2019 23:38

Ik heb een Tesoro, denk 2, maar die heb ik al een jaar of 6. Ik doe er de boodschappen mee, in heuvelachtig gebied.
Aan het lakwerk mankeert nog niets. Bagagedrager is ook nog recht, er hangen regelmatig zware boodschappentassen aan. Ik heb hem destijds als overjarig model gekocht voor iets van 900 euro.
Wielen zijn ook nog prima, dus wat moet ik er nog meer over zeggen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2019 18:39

Ik had willen zeggen dat je bij de Duitse budgetmerken meer krijg voor hetzelfde geld maar ook bij de Stevensen, Roses en Kalhofs van deze wereld betaal je gewoon 1300 euro voor een Deore groepje :shock: .
Ik zou dus maar gewoon voor die Cannondale gaan en even vergeten dat een MTB met Deore iets meer dan 800 euro moet kosten en dat je daar bij Rose ook nog een best redelijke voorvork bijkrijgt i.p.v. een simpel alu vorkje. Zoveel kosten een paar lampjes, spatborden en een bagagedrager nu ook weer niet. Ik heb toch het idee dat de fabrikanten even 300 euro extra winst pakken op zo'n fiets.
Campagnolo Ultra Dork

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 02 sep 2019 22:44

Dank weer voor de reacties.
Inderdaad zit het allemaal qua prijzen en specificaties heel dicht bij elkaar. Deze week eens tijd vinden om de Cannondale en toch ook de Koga eens goed aan de tand te voelen en te kijken waar de leukste deal te maken is.

Plaats reactie