Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

E-bike gezonder dan normale fiets?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 20 aug 2019 12:33


Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 20 aug 2019 16:01

Een gewone fietsers doet dus in een kortere tijd ongeveer hetzelfde als een E-biker in een langere tijd. Vertekend beeld dus. Daarnaast is een E-biker veel minder milieubewust. Ontwikkeling en verbetering van accu's die steeds langer moeten meegaan, kilometers kunnen maken en dus zwaarder worden zijn erg belastend voor het milieu, zeker ook de verwerking van oude en kapotte accu's.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8347
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 aug 2019 17:38

alliance_0 schreef: 20 aug 2019 16:01 Een gewone fietsers doet dus in een kortere tijd ongeveer hetzelfde als een E-biker in een langere tijd. Vertekend beeld dus. Daarnaast is een E-biker veel minder milieubewust. Ontwikkeling en verbetering van accu's die steeds langer moeten meegaan, kilometers kunnen maken en dus zwaarder worden zijn erg belastend voor het milieu, zeker ook de verwerking van oude en kapotte accu's.
Dit is wel erg kort door de bocht. Jij suggereert dat uiteindelijk een E-bike slechter is dan woon-werk met de auto?

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 aug 2019 18:42

Denk dat alliance de e-biker vergelijkt met de gewone fietser. T.o.v. woonwerk met de auto heeft de e-bike tal van voordelen, zowel voor zichzelf als het milieu.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37665
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 aug 2019 19:10

Ik rij 2-3x week met de Stromer naar werk. Ritjes van ca. 65km totaal.
Beter dan met de auto, maar vooral veel lekkerder. En door die duw in je rug deert regen, wind of donker je ook veel minder.
Less is bore

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 21 aug 2019 08:05

Waar ik vooral schijt ziek van word zijn die bejaarden die altijd in paartjes rijden met aan weerszijden enorme fietstassen op hun batterijen. Dit zorgt er vaak voor dat het geheel zo ontiegelijk breed wordt dat er werkelijk niemand meer langs kan.

En dan hebben ze ook vaak zon stengelspiegel die alleen het nut dient het overig verkeer de ogen uit te steken, want erin kijken hebben ze nog nooit gedaan.

En als je dan belt omdat je erlangs wilt horen ze je nooit, dan zeg je maar "Pardon, mag ik er even langs", waarop ze zonder uitzondering boos worden: "Kun je niet bellen?"

Kut ebikers

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 aug 2019 08:19

Stoffa schreef: 21 aug 2019 08:05 Waar ik vooral schijt ziek van word zijn die bejaarden die altijd in paartjes rijden met aan weerszijden enorme fietstassen op hun batterijen. Dit zorgt er vaak voor dat het geheel zo ontiegelijk breed wordt dat er werkelijk niemand meer langs kan.

En dan hebben ze ook vaak zon stengelspiegel die alleen het nut dient het overig verkeer de ogen uit te steken, want erin kijken hebben ze nog nooit gedaan.

En als je dan belt omdat je erlangs wilt horen ze je nooit, dan zeg je maar "Pardon, mag ik er even langs", waarop ze zonder uitzondering boos worden: "Kun je niet bellen?"

Kut ebikers
Ik maak ook zo vaak mee dat er 2 of meerdere wielrenners voor mij breed uitfietsen op het fietspad.. “freewheelend” horen ze niet, als ik beleef vraag of ik voorbij mag horen ze mij niet...

Ze blijven maar kwekken... alleen als ik keihard ACHTER schreeuw schuiven ze als een harmonica in elkaar..

Oudere e bikers.. het zijn net fietsers... zoals scholieren, ouders met jonge kinderen, wielrenners :twisted: als de ruimte er is gebruiken ze die..


Gewoon met een andere mindset gaan fietsen... niet met dat gevoel dat het fietspad alleen maar is aangelegd voor jou om er met 30 to 40 gemiddeld over heen te rossen..

Die ergernis zit tussen je eigen oren en daardoor bederft het je eigen fietsplezier.

Ouderen hebben nu eenmaal meer ruimte nodig.. fietspaden zijn geen 4 meter breed.

En als ze boos worden? Nou en? Die ergernis zit weer tussen hun oren.. en bederft hun fietsplezier..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37665
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2019 08:24

Stoffa schreef: 21 aug 2019 08:05 En dan hebben ze ook vaak zon stengelspiegel die alleen het nut dient het overig verkeer de ogen uit te steken, want erin kijken hebben ze nog nooit gedaan.
Tsja.....ik moest verplicht een spiegel op mijn Stromer. "stom ding" dacht ik, dat is voor ouwetjes en ambtenaren. Binnen 2 ritjes was ik overtuigd, zou écht niet zonder willen.
(oke, is wel iets anders dan op een 25km/u Stellaatje).
Less is bore

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 21 aug 2019 08:45

daniel1975 schreef: 21 aug 2019 08:24
Stoffa schreef: 21 aug 2019 08:05 En dan hebben ze ook vaak zon stengelspiegel die alleen het nut dient het overig verkeer de ogen uit te steken, want erin kijken hebben ze nog nooit gedaan.
Tsja.....ik moest verplicht een spiegel op mijn Stromer. "stom ding" dacht ik, dat is voor ouwetjes en ambtenaren. Binnen 2 ritjes was ik overtuigd, zou écht niet zonder willen.
(oke, is wel iets anders dan op een 25km/u Stellaatje).
Ik heb ook niks tegen spiegels, ik heb iets tegen mensen die ze hebben maar niet gebruiken.

@RVV wat een politiek correct praatje zeg :)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 aug 2019 08:47

Je kan het ook op zo'n manier oplossen (op een stromer zeker een subtielere oplossing):

Spiegel subtiel
Afbeelding
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 21 aug 2019 08:59

MarkVeenstra schreef: 21 aug 2019 08:47 Je kan het ook op zo'n manier oplossen (op een stromer zeker een subtielere oplossing):

Spiegel subtiel
Afbeelding
Dat is een stuk beter ja.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 21 aug 2019 09:16

daniel1975 schreef: 21 aug 2019 08:24
Stoffa schreef: 21 aug 2019 08:05 En dan hebben ze ook vaak zon stengelspiegel die alleen het nut dient het overig verkeer de ogen uit te steken, want erin kijken hebben ze nog nooit gedaan.
Tsja.....ik moest verplicht een spiegel op mijn Stromer. "stom ding" dacht ik, dat is voor ouwetjes en ambtenaren. Binnen 2 ritjes was ik overtuigd, zou écht niet zonder willen.
(oke, is wel iets anders dan op een 25km/u Stellaatje).
Ik ken het. Paar dagen pedelec rijden met spiegel, en dan op je normale fiets in de spiegel proberen te kijken die er natuurlijk niet op zit.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Plaats reactie