Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

E-bike gezonder dan normale fiets?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 nov 2020 13:42

Il verjong, jij verjongT , de fietsgroep verjongT....

Terzake, ik ben net 68 geworden en zondag j.l. was ik op pad met een trio van m'n club (veertigers) , die er flink de sokken in had , ik reed een uurtje met ze mee, en na dat uurtje had ik gemiddeld 34 op de klok...
Hoefde ik niet voor tot het uiterste te gaan, die krijgen mij er voorlopig niet af...
Met een Ebike vervalt iedere uitdaging van zoiets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
trigun
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 jul 2009 12:21

Gebruikersavatar trigun 11 nov 2020 16:03

ottorongo schreef: 10 nov 2020 23:56 Trainen om bergop te rijden zal wel wat verbetering brengen maar uit je tekst concludeer ik dat je eerder een sprinterstype bent (zie ook vb Cavendisch) een man van de korte hevige inspanningen. Ik herken dit zo goed omdat ik het zelf ook meemaak. Maar echt goed klimmen komt er nooit van. :mrgreen:
Haha inderdaad 😆
Kuota Kougar

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 nov 2020 16:38

Die ebike racefietsen die vooral ondersteuning bieden tijdens het klimmen onder de 25km/.h zijn zo gek nog niet hoor. Voor mij hoeft het gelukkig nog niet, maar als het klimmen je echt tegenstaat. Waarom dan ook niet? Het is best mooie techniek die je echt alleen helpt wanneer nodig, maar niet echt voor extra weerstand zorgt als je gewoon fietst.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 nov 2020 18:23

Jammer dat er nogal wat mensen vergeten om op Strava even aan te geven dat het een e-bikerit was.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 nov 2020 18:32

Toch ontgaat mij de lol van zoiets....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 nov 2020 18:53

Je bedoelt Strava? Ik vind dat wel leuk. Zoveel mensen, zoveel meningen. Zo zien we op dit moment wat bekenden tijdens het confinement in Frankrijk doen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 nov 2020 19:00

Bij Strava kan ik me voorstellen dat je eraan doet de, meesten zijn uiteindelijk kuddedieren.
Wat de lol is van een Ebikerit op Strava zetten zonder vermelding van motorische hulp, DAT ontgaat me.
Toen ik een jaar of 10 geleden voor het eerst een blik op Strava wierp, zag ik dat een bekende van me recordhouder Afsluitdijk was met een tijd van 29 minuten en 53 seconden over 30 km.
Hij kon aardig fietsen, maar dat kon dus niet.
Had ik meteen genoeg gezien.
Laatst gewijzigd door Keezx op 11 nov 2020 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

hayes

hayes 11 nov 2020 19:42

Dat sluipt er helaas bij alle sin als er een beetje 'competetitief' element insluipt.
Op m'n woonwerk rit heeft een collega van me het record met 60+ km/h over een paar kilometer.
Af en toe fietst hij, hij zwemt af en toe, maar is allesbehalve sportief.
Ik zou hem kunnen rapporteren, maar hou me daar niet mee bezig.

Soms gebeurt het per ongeluk. Al sik een blokje ga lopen, vergeet ik soms om nadien te switchen naar fietsen. Zo heb ik soms hele snelle segmenten als loper ;)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 18 nov 2020 14:42

hayes schreef: 11 nov 2020 19:42 Dat sluipt er helaas bij alle sin als er een beetje 'competetitief' element insluipt.
Op m'n woonwerk rit heeft een collega van me het record met 60+ km/h over een paar kilometer.
Af en toe fietst hij, hij zwemt af en toe, maar is allesbehalve sportief.
Ik zou hem kunnen rapporteren, maar hou me daar niet mee bezig.

Soms gebeurt het per ongeluk. Al sik een blokje ga lopen, vergeet ik soms om nadien te switchen naar fietsen. Zo heb ik soms hele snelle segmenten als loper ;)
Dat je met Windkracht 6 in de rug een extra ritje langs je favoriete segment maakt snap ik. Maar op de brommer/opgefokte ebike of in de auto je strava aanzetten vind ik nou niet bepaald "er in sluipen", dan ben je gewoon sneu.

Overigens geeft strava zelf ook wel eens totaal verkeerde (hoge) snelheden. Had laatst ook ergens een topsnelheid in mijn rit van boven de 70 km/u.

arie/renewi
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jan 2019 17:37

arie/renewi 18 nov 2020 15:24

Ik neem 45% van alle Strava rijders met een korrel zout waarom en zou je niet met een
gemiddelde van 25 al leuk kunnen fietsen gaat toch vooral om plezier en bewegen.
ben nu 60 en doe het nog steeds graag 20 jaar terug ging het iid sneller
Hoef me niet meer te bewijzen toch

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 19 nov 2020 01:45

Jans schreef: 11 nov 2020 18:23 Jammer dat er nogal wat mensen vergeten om op Strava even aan te geven dat het een e-bikerit was.
Al meerdere malen ondervonden.
Mijn kopvrouw werd er op Strava van beschuldigd met een e-bike te fietsen..
Wat wil je, dame, 60, dus afgeschreven voor een racefiets.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8360
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 nov 2020 09:29

Sulla, he hebt het dan over een andere fiets dan eentje die tot 25km ondersteuning geeft? Met 25km/u kom je bij de meeste groepen ook niet ver.
Dan lijkt het mij net zo fijn om in kleinere groep of alleen te genieten.
Maar als ik zie hoeveel mensen lekker op hun e-bike rond fietsen, ben ik voor bepaalde groepen echt wel om.

@Patrickvb, deze vrouw is nog iets ouder, maar ik heb daar geen last van. Waar ik het vooral over heb is vrouwen die niet zoveel fietsen, dan hier in de Vaucluse lekker in de vakantie rond fietsen en plots aan de QOMmetjes komen. De meesten haal je er zo tussen uit. Ze durven namelijk niet te dalen.

Plaats reactie