Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

E-bike gezonder dan normale fiets?

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 21 aug 2019 09:16

daniel1975 schreef: 21 aug 2019 08:24
Stoffa schreef: 21 aug 2019 08:05 En dan hebben ze ook vaak zon stengelspiegel die alleen het nut dient het overig verkeer de ogen uit te steken, want erin kijken hebben ze nog nooit gedaan.
Tsja.....ik moest verplicht een spiegel op mijn Stromer. "stom ding" dacht ik, dat is voor ouwetjes en ambtenaren. Binnen 2 ritjes was ik overtuigd, zou écht niet zonder willen.
(oke, is wel iets anders dan op een 25km/u Stellaatje).
Ik ken het. Paar dagen pedelec rijden met spiegel, en dan op je normale fiets in de spiegel proberen te kijken die er natuurlijk niet op zit.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 21 aug 2019 09:35

Ik heb daarom op al mijn fietsen (ook racefiets) een (subtiele) spiegel, voor mij een onmisbaar onderdeel.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 aug 2019 10:53

Politiek correct of niet... als je veel fietst en alle situaties al heb mee gemaakt die je kan bedenken... dan kom ik altijd weer op hetzelfde uit... ik fiets voor mijn eigen plezier dat laat ik niet door het gedrag van een ander verpesten

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 aug 2019 11:22

Maar het is wel een bizarre markt aan het worden. Ik zit nu aan het gardameer en 80% van de MTB,s heeft een accu, echt bizar en het rijd met prof snelheden omhoog.

Ik vind wel dat de racer acculoos moet blijven, maar ik denk niet dat we dat lang vol gaan houden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2019 12:46

wasbeer2006 schreef: 21 aug 2019 11:22 ..............
Ik vind wel dat de racer acculoos moet blijven, maar ik denk niet dat we dat lang vol gaan houden.
Bijna elk merk heeft ondertussen al een e-racefiets in het gamma.
Bovendien ook allemaal met schijfremmen.
Hieronder een verre van complete lijst:
- Cube Agree Hybrid C:62 Race Disc
- Giant Road-E+
- Focus Paralane²
- Orbea Gain
- Pinarello Nytro
- Haibike XDuro Race
- Isaac Proton Hybrid
- Trek Domane +
- Bianchi Aria E-Road
- Wilier Cento Hybrid
- Bulls Alpine Hawk Evo
- Maserati MC Trofeo
- Look E-765 Optimum
- Cannondale Synapse Neo
- Kuota Kathode
- Specialized Turbo Creo
- Conago E64 Performance
- ....................
I know myself like no one else
Nothing to defend

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 21 aug 2019 13:09

Een accu op een mbt kan ik me nog wel iets bij voorstellen ivm steile bergen etc, maar als je dat op racers gaat doen dan betekent t dat getrainde fietsers in NL pas echt op onwenselijke snelheden gaan rijden.

@rvv weer zo'n moralistische reply. Uiteraard verpesten de bejaarde ebikers mijn plezier ook niet, maar dat neemt niet weg dat ik ze asociaal in het verkeer vind.
Laatst gewijzigd door Stoffa op 21 aug 2019 13:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 aug 2019 13:11

Stoffa schreef: 21 aug 2019 13:09 Een accu op een mbt kan ik me nog wel iets bij voorstellen ivm steile bergen etc, maar als je dat op racers gaat doen dan betekent t dat getrainde fietsers in NL pas echt op onwenselijke snelheden gaan rijden
Die geven maar ondersteuning tot 25 denk ik. Zal meer iets zijn voor de oudere fietser die de zondag nog met de club mee wil, maar bergop niet meer kan volgen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2019 13:13

Stoffa schreef: 21 aug 2019 13:09 Een accu op een mbt kan ik me nog wel iets bij voorstellen ivm steile bergen etc, maar als je dat op racers gaat doen dan betekent t dat getrainde fietsers in NL pas echt op onwenselijke snelheden gaan rijden
Bijna alle, op uitzondering van de Haibike, bovenstaande fietsen zijn wettelijk beperkt tot 25km/u.

Een "racefiets" kan per definitie bijna niet voldoen aan de wettelijke eisen die gesteld worden aan een 45km/u pedelec.


Dat ze heel simpel kunnen aangepast, zelfs door een klein beetje zelfs niet handige doe-het-zelver, worden om onwettelijke snelheden te rijden is dan weer een andere discussie.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 21 aug 2019 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2019 13:13

Klopt, er zijn geen racefietsen die 45km/u kunnen. En bij wet moeten ze dan gekentekend worden enzo.
Zal dus niet snel gebeuren.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2019 13:22

@Daniel1975: Er zijn geen "wettelijk in orde" racefietsen.......... :)

MarkVeenstra schreef: 21 aug 2019 08:47 Je kan het ook op zo'n manier oplossen (op een stromer zeker een subtielere oplossing):

...........
Ik heb de Cateye BM-45 achteruitkijkspiegel (-tje) op mijn pedelec.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 aug 2019 13:37

Stoffa schreef: 21 aug 2019 08:05 Waar ik vooral schijt ziek van word zijn die bejaarden die altijd in paartjes rijden met aan weerszijden enorme fietstassen op hun batterijen. Dit zorgt er vaak voor dat het geheel zo ontiegelijk breed wordt dat er werkelijk niemand meer langs kan.

En dan hebben ze ook vaak zon stengelspiegel die alleen het nut dient het overig verkeer de ogen uit te steken, want erin kijken hebben ze nog nooit gedaan.

En als je dan belt omdat je erlangs wilt horen ze je nooit, dan zeg je maar "Pardon, mag ik er even langs", waarop ze zonder uitzondering boos worden: "Kun je niet bellen?"

Kut ebikers
Haha heb het daarnet meegemaakt. Een slordige 120kg, zakken aan beide kanten en spiegels aan beide kanten.. Hij was breder dan een motorfiets.

Ik blijf er even achter tot ik ruimte heb om op straat voorbij te steken. En ja hoor de ene tegen de andere. "ik had hem niet gehoord" dan de andere " Jah je gaat hem niet horen die mannen bellen niet en ze hebben zelfs geen bel".

Dan blijf ik er braaf achter met een luide freehub zonder te roepen en steek ik voorzichtig voorbij en zitten ze nog te zeiken.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 aug 2019 13:57

Stoffa schreef: 21 aug 2019 13:09 Een accu op een mbt kan ik me nog wel iets bij voorstellen ivm steile bergen etc, maar als je dat op racers gaat doen dan betekent t dat getrainde fietsers in NL pas echt op onwenselijke snelheden gaan rijden.

@rvv weer zo'n moralistische reply. Uiteraard verpesten de bejaarde ebikers mijn plezier ook niet, maar dat neemt niet weg dat ik ze asociaal in het verkeer vind.
Dus 2 “bejaarde” mensen die naast elkaar fietsen zijn asociaal? De enige die zich asociaal gedraagt ben jijzelf (wat blijkt uit je opmerkingen). Alleen heb je dat zelf niet door.
Je kunt ook met een bepaald stuk respect voor oudere mensen deze e bikers benaderen als je fietst. Vind je ze ook asociaal als je langzaam de boodschappen op de lopende band leggen in de supermarkt of niet zo snel doorlopen in een drukke straat? Zijn je opa en oma als je die nog hebt ook asociaal omdat ze ouderen zijn? Manmanman kom eens uit je “fiets cocon”. Mijn opmerkingen hebben niks met moralistisch gedrag te maken. Maar met normale omgang en fatsoensnormen.. dat laatste is wel een van de grootste problemen in deze verhufterde maatschappij waar jij blijkbaar goed je steentje aan weet bij te dragen

Plaats reactie