Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 apr 2021 13:40

Nee hoor, ze heeft de afgelopen dagen meer op de fiets gezeten dan lange tijd daarvoor. Dus misschien gaat ze het nog een keer proberen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 28 apr 2021 14:33

Dit topic heeft zijn oorsprong in juni 2017. Toen werd in dat topic al snel uitgelegd dat de keuze van het team waar ze toen voor fietste met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid meer in de marketing (exposure) dan in de sportieve prestaties gezocht moest worden.
Bijna 3000 reacties later begint het bij steeds meer mensen, inclusief sportredacteuren, eindelijk te dagen dat een topsporter en een influencer twee verschillende dingen zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 apr 2021 14:41

Nou moet het alleen nog bij Puck doordringen.
Dat ze na de kritiek van de afgelopen week ineens weer begint te trainen, duidt daar nog niet echt op.
Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 apr 2021 14:57

Zou ze alles wel op Strava zetten? Mijn vrouw heeft tot nu toe met 3700km YTD (naast haar fulltime baan) zelfs meer kilometers :roll:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 apr 2021 15:18

Het woordje ‘zelfs’ vind ik te weinig recht doen aan het respectabele aantal kilometers dat je vrouw al heeft gefietst.

Maar voor professionele ambities is het inderdaad wat magertjes.

david_deman
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23

david_deman 28 apr 2021 15:24

NuitKor schreef: 28 apr 2021 14:57 Zou ze alles wel op Strava zetten? Mijn vrouw heeft tot nu toe met 3700km YTD (naast haar fulltime baan) zelfs meer kilometers :roll:
Ik denk het gewoon wel, ze post bijna dagelijks op strava. Kan me niet voorstellen dat ze naast die tochtjes dan nog uren fietst :lol: Fietste dit jaar nog nooit veel meer dan 90 km als ik Strava moet geloven. Een echt profbestaan kan je dat inderdaad niet noemen... En het grootste gros van haar hoogtemeters lijken virtuele te zijn.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 apr 2021 15:54

robbebopper schreef: 28 apr 2021 15:18 Het woordje ‘zelfs’ vind ik te weinig recht doen aan het respectabele aantal kilometers dat je vrouw al heeft gefietst.

Maar voor professionele ambities is het inderdaad wat magertjes.
Daar heb je gelijk in. In bedoelde in vergelijking met dat van een prof dame noem ik het "zelfs" aangezien mijn vrouw naast lekker fietsen totaal geen ambities heeft voor wat voor competitie dan ook..

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 18:38

Jans schreef: 27 apr 2021 19:53 Als je zoals Thalita in je eentje tegen hele ploegen moet koersen, dan vind ik het heel cru om te zeggen dat ze nu een schim is van wat ze was. Ze rijdt alle wedstrijden uit op acceptabele afstand van de topploegen.
Ik begrijp ook niet waarom ze haar frustraties niet mag uiten en die frustratie is echt ouder dan een week.
Resultaatsgewijs kan ik alleen maar vaststellen dat ze ver onder haar oude niveau presteert. Ik gun het haar van harte dat ze mag terugkeren naar haar oude niveau. Is dat cru?

Frustaties over een collega uiten? Uiteraard, intern of rechtstreeks. Via twitter, instagram etc. Neen. In mijn werkomgeving krijg je hiervoor een blaam.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 18:53

timo2.0 schreef: 27 apr 2021 20:10 Wat ik ervan begreep is dat De Jong depressief werd van de aanhoudende rugklachten die ervoor zorgden dat elke poging tot comeback strandde. Sinds ze zeer specifieke krachttraining doet zijn die klachten weg al moet ze die uiteraard wel blijven doen om te voorkomen dat het terugkomt. Dat ze een relatie zou hebben met de ploegleider - dat zou dan Davy Wijnant zijn? - ben ik nergens tegengekomen.
Wat betreft haar kritiek op Moonen: waarom niet? De Jong is naar mijn weten ondanks alle tegenslag altijd honderd procent professioneel gebleven. Dan mag ze zich toch ergeren aan iemand die bijna niet traint, die vliegen, racen en al haar andere activiteiten belangrijker vindt dan een PCR-test en die de rest van de ploeg benadeelt door op het laatste moment af te zeggen voor een wedstrijd.
Het verhaal over de rugklachten is hetgeen dat via de media verspreid werd, na het verhaal over het overreached zijn. In haar vorige ploeg dachten ze daar anders over.

Dat Thalita een relatie heeft met haar ploegleider werd hier enkele pagina's geleden beweerd door BartNL:

dat lijkt mij ook goed mogelijk. Aangezien de ploeg voor Thalita opgezet is en haar man de ploegleider is zal zo'n post niet zo maar geplaatst zijn.
Ik weet niet of het waar is.

Ze mag zich zeker ergeren, en zelfs haar exit bepleiten, maar doe dat intern, zeker zolang ze onder contract is.
Nadien kan je in pers of sociale media een en ander gaan toelichten.
Stel je dit voor in een bedrijf.
Van de 150 werknemers waarmee ik werk kan ik dagelijks zo'n zaken schrijven, dat gooi je toch niet in de openbaarheid. Tenzij je daarmee een bedoeling hebt en dit toegestaan wordt door de werkgever. Ongezonde situatie.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 apr 2021 19:07

Wat is in deze dan haar vorige ploeg, Experza-Footlogix? Daar is haar huidige ploeg feitelijk een voortzetting van. Experza wou zich enkel nog op veldrijden richten dus vertrok ploegleider Davy Wijnant en de drie zusjes Druyts, de zusjes De Jong, Bex en Mustonen komen daar ook allemaal vandaan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 19:23

Jans schreef: 27 apr 2021 21:54 @Sulla, maar ook @lugosi, wij weten helemaal niet wat er al achter gesloten deuren besproken zou kunnen zijn. Moet je altijd je mond houden als er heel veel frustratie is?
Vind ik wel, ik kan me voorstellen dat als iedereen zich dit recht toe-eigent dat dit compleet uit de hand loopt.
Zoals ik al zei is dit bij ons op het werk in het arbeidsreglement opgenomen, weliswaar na een incident waarbij iemand zich dit recht toe-eigende, met als gevolg dat een tiental anderen ook interne communicatie, begonnen te verspreiden.
De werkgever heeft toen zeer snel ingegrepen, onmiddellijk een algemene vergadering belegd en het arbeidsreglement aangepast.
Een goed zaak vind ik.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 apr 2021 19:46

@lugosi Misschien dat het op je werk prima werkt, maar ik vind echt niet dat Thalita haar, misschien wel laatste kans, om in een goede ploeg te komen, niet voorbij hoeft te laten gaan door een dissonant in de ploeg.
Jij vindt dat Thalita nu nog ver onder haar vroegere niveau presteert. Dat in de tussentijd het niveau zeker voor de top hard omhoog gegaan is vergeet je misschien? Daarnaast zie je dat wanneer je om welke reden dan ook ver terug gevallen bent, het niet vanzelf is dat je zomaar weer aan de top zit.
Ik denk dat jij nu vindt dat Thalita het bijna in haar eentje zou moeten kunnen? Anders verdient ze het niet?

Plaats reactie