Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 27 apr 2021 19:35

https://www.vkmag.com/magazine/pas_verb ... at_te_koop

En nog verhuizen ook. Ze zit wel in de hoek waar de klappen vallen...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 apr 2021 19:39

timo2.0 schreef: 27 apr 2021 12:28 ................................
Voor Luik doet ze wel op tijd een PCR-test maar vervolgens belt ze de dag voor de wedstrijd af waarna Thalita de Jong op instagram schrijft dat Moonen "het laat afweten om te komen koersen". Daar is Moonen dan weer van geschrokken want ze heeft last van paniekaanvallen en daar zou De Jong begrip voor moeten hebben en ze stelt dat mentale gezondheid nog steeds taboe is in de wielrennerij. ...........................
Ik volg haar daarin wel, De Jong zou beter moeten weten gezien haar eigen problemen (en die waren echt niet alleen van fysieke aard), jarenlang, waarvan we vermoeden dat ze voorbij zijn en dat ze ondertussen alles weer op een rijtje heeft, maar uiteindelijk zijn haar resultaten nog maar een schim van wat ze ooit was. De toekomst zal uitwijzen welke richting dat uitgaat.
Als het waar is dat ze, zoals ik hier las, een relatie heeft met haar ploegleider dan zou ze dubbel voorzichtig moeten zijn in haar uitlatingen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 apr 2021 19:53

Als je zoals Thalita in je eentje tegen hele ploegen moet koersen, dan vind ik het heel cru om te zeggen dat ze nu een schim is van wat ze was. Ze rijdt alle wedstrijden uit op acceptabele afstand van de topploegen.
Ik begrijp ook niet waarom ze haar frustraties niet mag uiten en die frustratie is echt ouder dan een week.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 apr 2021 20:10

Wat ik ervan begreep is dat De Jong depressief werd van de aanhoudende rugklachten die ervoor zorgden dat elke poging tot comeback strandde. Sinds ze zeer specifieke krachttraining doet zijn die klachten weg al moet ze die uiteraard wel blijven doen om te voorkomen dat het terugkomt. Dat ze een relatie zou hebben met de ploegleider - dat zou dan Davy Wijnant zijn? - ben ik nergens tegengekomen.
Wat betreft haar kritiek op Moonen: waarom niet? De Jong is naar mijn weten ondanks alle tegenslag altijd honderd procent professioneel gebleven. Dan mag ze zich toch ergeren aan iemand die bijna niet traint, die vliegen, racen en al haar andere activiteiten belangrijker vindt dan een PCR-test en die de rest van de ploeg benadeelt door op het laatste moment af te zeggen voor een wedstrijd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 27 apr 2021 21:46

Lugosi heeft uiteraard wel een punt dat het (ongeacht de situatie of wie of wat er mentaal in de put zit) niet fraai is het op social media uit te spelen.

Overigens was de sneer duidelijk maar die was er vast niet gekomen als Puck intern daar net zo openhartig zou zijn als in dat interview.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 apr 2021 21:54

@Sulla, maar ook @lugosi, wij weten helemaal niet wat er al achter gesloten deuren besproken zou kunnen zijn. Moet je altijd je mond houden als er heel veel frustratie is?

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 27 apr 2021 22:06

Dat weten we idd niet, maar ik krijg hierdoor wel de indruk dat er bijzonder veel ruis op de interne lijn zit.

Goede kans dat Moonen als marketing vehicle het hand boven het hoofd gehouden wordt (door de sponsor?) terwijl haar teamgenoten er wel klaar mee zijn.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 27 apr 2021 23:52


Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 28 apr 2021 00:01

Rolandos schreef: 27 apr 2021 23:52 https://www.wielerflits.nl/nieuws/puck- ... -voor-ben/

Die zien we niet meer terug
Goed dat je dit artikel nog een keer onder onze aandacht brengt. Het was toch al weer een dag geleden....

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 28 apr 2021 00:14

De comments op Facebook onder dat bericht zijn ook niet mals maar volledig terecht. Ben benieuwd wie haar opvolger is

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 apr 2021 01:06

stansfield schreef: 27 apr 2021 19:35 https://www.vkmag.com/magazine/pas_verb ... at_te_koop

En nog verhuizen ook. Ze zit wel in de hoek waar de klappen vallen...
Ik ben wel benieuwd wat daar zoal aan verbouwd is...

Waarschijnlijk heeft ze gewoon (korting op) wat zooi bij elkaar geschoold met haar insta account. Nu moet al dat spul natuurlijk verzilverd worden omdat ze een beetje echt huis willen kopen, je weet, zo'n ding met een tuin.

Als ik in zo'n deprimerende blokkendoos zou wonen, zou ik het ook niet meer aankunnen om de Ardennen te bezoeken.
Ik zou acuut een paniekaanval krijgen bij de gedachte dat je daar weer terug moet keren.
Campagnolo Ultra Dork

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 28 apr 2021 13:28

Afbeelding

Plaats reactie