Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 okt 2020 15:25

Ik heb nooit het begrip flierefluiter gebruikt, maar als klussen in je nieuwe huis belangrijker is dan trainen. En ook Puck hoeft echt niet iedere dag 6 uur te trainen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 okt 2020 15:59

BartNL schreef: 20 okt 2020 14:40 Lotto Jumbo zou best een gokje kunnen wagen en daarbij extra publiciteit krijgen. Na een jaar kunnen die dan wel beoordelen of Puck de bidons vanaf de fiets kan aanreiken of beter vanaf de kant.
Misschien moet je even kijken hoe Jumbo sportsploeg is uitgebreid de laatste jaren en dan bedenken of ze daar van de "gokjes" nemen zijn...

- Wielerploeg, mannen Pro tour
- Schaatsploeg, mannen, vrouwen wereldtop met als absolute uitschieter de 5x goud op alle 5 de individuele afstanden op het WK 2 jaar terug.
- opleidingsploeg wielrennen
- Opleidingsploeg schaatsen (compact 3 tot 5 man dacht ik).
- Schaatsmarathon ploeg.., een licentie hadden ze al voor hun langebaan rijders, ze hebben nu een serieuze ploeg, met ploegleider etc. los van de baanploeg.
- Wielerploeg vrouwen.

Ze nemen daar niet veel gokjes maar maken strawtegische zetten... op sportief vlak.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 okt 2020 16:50

Hoe leuk ik Puckie ook vind, denk niet dat (een team als) JV om dit soort publiciteit zit te springen....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 20 okt 2020 17:10

MarkVeenstra schreef: 20 okt 2020 15:59 Misschien moet je even kijken hoe Jumbo sportsploeg is uitgebreid de laatste jaren en dan bedenken of ze daar van de "gokjes" nemen zijn...
de voorbeelden die je noemt zijn niet te vergelijken met de dames wielerploeg waar ze volgend jaar mee rijden. Stel dat ze een groot deel van de Nederlandse toppers hadden gecontracteerd dan was ik het meteen met je eens. Nu nemen ze voor een deel rensters van Parkhotel Valkenburg over maar vergeten dan even om de topper uit die ploeg te contracteren. Die gaat naar Team SD Worx waar zo ongeveer de hele Nederlandse top volgend jaar rijdt.
Mijn verwachting is daarom dat Jumbo Visma in 2021 niet de absolute top gaat zijn en zich gaat ontwikkelen. In zo'n traject zullen ze wel moeten hopen dat vrouwen in hun ploeg zich ontwikkelen en dat toppers uit andere ploegen willen overstappen naar Jumbo Visma. In zo'n traject zullen ook vrouwen af moeten vallen en dan kun je publicitair volgens mij prima Puck mee laten trainen. Of ze het qua prestaties aan kan betwijfel ik maar het risico blijft volgens mij voor Lotto Jumbo klein.
Maar waarschijnlijk heb je gelijk ;)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 okt 2020 17:22

Ik kan je vertellen dat de dames die naar JV gaan stuk voor stuk een klasse beter zijn dan Puck. Maar dat is geloof ik niet wat je wilt horen.
Wat heb je aan een renster die na de eerste heuvel afhaakt. Het is wel de bedoeling zo lang mogelijk de toppers uit de wind te houden. Het lijkt soms net op echt wielrennen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 okt 2020 17:28

BartNL schreef: 20 okt 2020 17:10
MarkVeenstra schreef: 20 okt 2020 15:59 Misschien moet je even kijken hoe Jumbo sportsploeg is uitgebreid de laatste jaren en dan bedenken of ze daar van de "gokjes" nemen zijn...
de voorbeelden die je noemt zijn niet te vergelijken met de dames wielerploeg waar ze volgend jaar mee rijden. Stel dat ze een groot deel van de Nederlandse toppers hadden gecontracteerd dan was ik het meteen met je eens. Nu nemen ze voor een deel rensters van Parkhotel Valkenburg over maar vergeten dan even om de topper uit die ploeg te contracteren. Die gaat naar Team SD Worx waar zo ongeveer de hele Nederlandse top volgend jaar rijdt.
Mijn verwachting is daarom dat Jumbo Visma in 2021 niet de absolute top gaat zijn en zich gaat ontwikkelen. In zo'n traject zullen ze wel moeten hopen dat vrouwen in hun ploeg zich ontwikkelen en dat toppers uit andere ploegen willen overstappen naar Jumbo Visma. In zo'n traject zullen ook vrouwen af moeten vallen en dan kun je publicitair volgens mij prima Puck mee laten trainen. Of ze het qua prestaties aan kan betwijfel ik maar het risico blijft volgens mij voor Lotto Jumbo klein.
Maar waarschijnlijk heb je gelijk ;)
Binnen een paar jaar is de JV vrouwenploeg wereldtop en hoe leuk Puck er verder ook uitziet: daar past ze niet in. Als in huis klussen belangrijker is dan een wielercarrière gaat dat nooit wat worden.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 20 okt 2020 17:54

Supergrover schreef: 20 okt 2020 16:50 Hoe leuk ik Puckie ook vind, denk niet dat (een team als) JV om dit soort publiciteit zit te springen....
En toch durf ik te wedden dat veel ploegen, inclusief JV, een enkele keer echt wel voor de net iets mindere renner kiezen omdat het een marketing kanon is.

Of dat 'net iets minder' van toepassing is op puck, of dat ze te veel te kort komt laat ik aan de kenners over

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 20 okt 2020 18:00

Jans schreef: 20 okt 2020 17:22 Ik kan je vertellen dat de dames die naar JV gaan stuk voor stuk een klasse beter zijn dan Puck. Maar dat is geloof ik niet wat je wilt horen.
Wat heb je aan een renster die na de eerste heuvel afhaakt. Het is wel de bedoeling zo lang mogelijk de toppers uit de wind te houden. Het lijkt soms net op echt wielrennen.
dat wil ik best horen en ik ben het sportieve deel met je eens. Wanneer ze inderdaad niet mee kan komen heb ze er niets aan. Wanneer het verschil zo groot is als jij denkt zal het niet gebeuren. Ik ben het ook met je eens dat vrouwen wielrennen serieus als sport benadert moet worden.

Zo gauw je als professioneel sporter een sponsor nodig hebt spelen er naast het sportieve ook andere zaken. Dat betekend volgens mij ook dat niet altijd de besten de kans krijgen en in die afweging is veel mogelijk. Er zijn eerder professionele ploegen geweest die haar in hun ploeg hebben opgenomen.

Tussen jou en mij is er maar één die echt heel graag wil dat Puck wel/niet professioneel wielrenster is :roll:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 okt 2020 18:24

De DNF koningin

https://www.procyclingstats.com/rider/puck-moonen

klik ook even op 2018.... Toen ze voor Lotto Soudal reed.

Hier heb je alvast de nieuwe selectie van Jumbo Visma Ladies 2021.
https://www.procyclingstats.com/team/te ... women-2021
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 okt 2020 18:40

Bart, misschien is het beter dat je niet iedere keer op mij reageert, maar eens reageert op wat anderen schrijven.
Verder zal ik niet meer direct op je reageren.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 20 okt 2020 19:33

Chevalmeire, nog nóóit van gehoord.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 20 okt 2020 19:39

Beste Bart
Wielrennen is ook bij de dames een harde, maar vooral mooie sport. Onnodige zijstapjes worden conditioneel snel afgestraft.
Talent is niet voor iedereen in dezelfde mate beschikbaar. Maar zoals steeds, ook met hard werken op training kan je zelfs met wat minder talent ver geraken.

Jammer genoeg is 'hard werken' voor la Puck gelijk aan plaatjes schieten voor de zgn sociale media. Bijgevolg past ze niet in een damesteam dat zichzelf ernstig neemt.

Je schrijft over haar als professioneel wielrenster. Neem het van mij aan, ondanks voorschriften van UCI, renstersvakbond, enz. dat het gros van de dames voor de figuurlijke broek en trui koersen. Dat ze bijgevolg hun sport beoefenen dankzij de support van familie, vriend, echtgenoot, fanclub, enz.

De laatste 10 à 20 jaar is het dameswielrennen sterk geëvolueerd. Ten goede door het ontstaan van beter gestructureerde ploegen, het organiseren van grotere belangrijke wedstrijden, de media aandacht, enz.
Anderzijds is het voor zij die op (wat ik gemakshalve zo even benoem) amateur niveau koersen zeer moeilijk geworden om op te tornen tegen full time profs.

Puck haalt zelfs dat lagere niveau niet meer. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn zoals kwetsuren, verbouwingen, een vitamine B overdose, en wat nog allemaal. Roep dan aub wel niet door cyberworld dat je effe wereldkampioen gaat worden.

Ik heb haar bij een interview in Mallorca eens horen verkondigen dat ze arts wou worden. Bleek dat ze op middelbare school daarvoor niet de noodzakelijke examens had afgelegd.
Nou ja, ik wou in mijn jonge jaren in de atletiek ook wel topper worden op de 800 en 1500. Jammer genoeg liet mijn knie me in de steek en was er een gebrek aan voldoende talent.

Nederland barst van het talent bij de dames. Getuige de schitterende resulaten in zowat alle belangrijke en minder belangrijke wedstrijden. TJV heeft daardoor een voldoende grote vijver om visjes te vangen voor het damesteam.

Puck heeft een mooi snoetje, en blijkbaar zijn er wel wat firma's die daar iets voor over hebben. Bij de meeste damesteams werkt dit niet meer. Uitzonderingen bevestigen de regel.

Plaats reactie