Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 okt 2020 09:13

De nieuwe racecoach van de nieuwe Jumbo Visma ladies ploeg:

Afbeelding
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 okt 2020 09:26

BartNL schreef: 20 okt 2020 22:19
timo2.0 schreef: 20 okt 2020 20:09 Welke renners bij de Jumbo Visma mannenwielerploeg zijn gekozen voor hun "mooie snoetje" - of is het daar opeens geen commercieel belang?
het commerciële belang zit niet in het snoetje maar in de 500k volgers.
Bij Jumbo Visma heb je een pré wanneer je een groot bereik in Nederland hebt. Wanneer Tom Dumoulin geen Nederlander was geweest hadden ze die volgens mij niet gecontracteerd. Ze doen dat wel omdat de achterban van Jumbo liever hem dan Roglic ziet winnen.
Ik zeg nergens dat iets moet of vanzelfsprekend is en opper een mogelijkheid waarvan de 'echte wielerfans' blijkbaar gruwelen. Dat je er van gruwelt snap ik wel maar dat je er zo op reageert niet. Sowieso is de werkelijkheid niet te voorspellen en zal door mijn of jouw mening ook niet veranderen.


Volgens mij is Tom al wereldkampioen geweest en heeft hij de mannelijke equivalent van de Giro Rosa al gewonnen. Dat is niet echt vergelijkingsmateriaal.

Bij Jumbo willen ze soms best een gokje wagen maar dan doen ze dat op basis van de kwaliteit van de renner en niet vanwege de populariteit (Roglic).
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 okt 2020 09:58

Ernie C. schreef: 21 okt 2020 09:26Bij Jumbo willen ze soms best een gokje wagen maar dan doen ze dat op basis van de kwaliteit van de renner en niet vanwege de populariteit (Roglic).
Dat dus, als Jumbo Visma daadwerkelijk interesse zou hebben in sporters met een stoet volgers op instagram dan hadden ze - lijkt mij - dit voorjaar veel meer werk gemaakt van het contracteren van wereldkampioen op de 1000 meter Jutta Leerdam dan DNF Puck Moonen.

Lieselot Decroix is heel duidelijk over de ambities van Jumbo Visma en Tromp:

"De ambities? Een ploeg bouwen, want de renners die we nu hebben zijn niet de grootste namen, maar hebben wel veel kwaliteiten. De bedoeling is om de ploeg te bouwen om over x aantal jaren de beste ploeg ter wereld te zijn. Een beetje het verhaal van de mannen proberen te kopiëren in het vrouwenwielrennen."

Decroix is verbonden aan het labo inspanning & topsport van de Vrije Universiteit Brussel en was al begeleidster van o.a. Julie Van de Velde.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 21 okt 2020 12:56

Dat werk maken van Jutta Leerdam is ook wel gebeurd maar vriendlief was daar niet bij betrokken en dus ging een en ander niet door.

hayes

hayes 21 okt 2020 13:05

Het enige dat telt voor een sponsor is return on investment.
Puck zorgt voor meer dan voldoende media aandacht.
Sponsor blij.

Als team zelf is het nog een andere zaak natuurlijk. Maar als een ploeg door een figuur als Puck Moonen in dienst te nemen sponsors aantrekt die er dan weer voor zorgen dat 5 tot 10 dames professioneel kunnen fietsen, wat is dan het probleem?

Ik heb nog Puck nog nooit gevolgd, niet qua sportprestaties, niet op Instagram en dergelijke.
En toch ken ik haar. En weet ik voor welke ploegen ze gefietst heeft.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 okt 2020 13:06

Jutta en Koen wil je denk ik niet in de ploeg hebben. Direct een eilandje met een heel eigen visie.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 okt 2020 14:25

hayes schreef: 21 okt 2020 13:05 Het enige dat telt voor een sponsor is return on investment.
Puck zorgt voor meer dan voldoende media aandacht.
Sponsor blij.

Als team zelf is het nog een andere zaak natuurlijk. Maar als een ploeg door een figuur als Puck Moonen in dienst te nemen sponsors aantrekt die er dan weer voor zorgen dat 5 tot 10 dames professioneel kunnen fietsen, wat is dan het probleem?

Ik heb nog Puck nog nooit gevolgd, niet qua sportprestaties, niet op Instagram en dergelijke.
En toch ken ik haar. En weet ik voor welke ploegen ze gefietst heeft.
Zo werkt het misschien in een kleine ploeg maar bij Jumbo kunnen ze met de huidige sponsors al jaren vooruit kijken.

En ook bij een kleine ploeg loop je het risico dat de sfeer er niet beter op wordt als de ene renster alleen maar mooi op de foto hoeft te staan terwijl de rest de benen onder hun kont vandaan traint.
Het uiteindelijke verdienmodel van een wielerploeg is toch publiciteit genereren met goede prestaties. Het zijn geen modellenbureaus.
Campagnolo Ultra Dork

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 21 okt 2020 14:31

Er maakt 4 pagina's terug iemand een nauwelijks serieus bedoelde link tussen Puck en Jumbo-Visma en er wordt pagina's lang serieus over gediscussieerd..... Heel bijzonder.....

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 21 okt 2020 14:42

Iedere aanleiding is voor Timo en Jans genoeg om hun stokpaardjes te berijden!
Ach, ik zeg ook maar wat

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 okt 2020 14:46

hayes schreef: 21 okt 2020 13:05

Ik heb nog Puck nog nooit gevolgd, niet qua sportprestaties, niet op Instagram en dergelijke.
En toch ken ik haar. En weet ik voor welke ploegen ze gefietst heeft.
Ik weet helemaal geen kut van Puck.
En dat blijft zo.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 21 okt 2020 14:49

afrit13 schreef: 21 okt 2020 14:31 Er maakt 4 pagina's terug iemand een nauwelijks serieus bedoelde link tussen Puck en Jumbo-Visma en er wordt pagina's lang serieus over gediscussieerd..... Heel bijzonder.....
Ik vind het voor de hand liggen.
Als je wilt dat je sport serieus genomen wordt omdat je weet dat men knetterhard traint is het niet zo gek je je stoort aan dat alternatieve verdienmodel: het instagrammeisje dat advertentie inkomsten genereert door haar lijf te etaleren.
Tegelijkertijd weten we dat de wielrennerij dit soort rare dingen doet om geld te regelen. Het werpt een smet op de sport want wij willen dat het om de koers gaat en niet om de tieten.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 okt 2020 14:50

ophetkantje schreef: 21 okt 2020 14:42 Iedere aanleiding is voor Timo en Jans genoeg om hun stokpaardjes te berijden!
Je wil toch niet beweren dat wij de enigen zijn hè? :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie