Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 06 mei 2021 10:28

@bakboord1, weet niet of de opmerking over niet reageren als je geen wedstrijden hebt gereden op mijn post slaat, maar dat bedoel ik zeker niet, Iedereen mag reageren en een mening hebben, Het enige wat ik wil zeggen is dat het heel lastig is om gevoelens die met een wielerwedstrijd te maken hebben heel lastig kunt inschatten als je dat zelf nooit hebt meegemaakt. Al is het alleen maar, omdat in wedstrijden bijvoorbeeld veel vaker gevallen wordt en ook daar kunnen angstaanvallen uit voortkomen. Moet zeggen dat ik na een massale valpartij ook wel een de volgende wedstrijd niet gestart ben, omdat er nog te veel angst in me zat.
Maar vooral wel posten.
Ach, ik zeg ook maar wat

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 mei 2021 12:38

Of het nou is omdat er zoveel gevallen wordt of omdat je er niet klaar voor bent door te weinig training, als je dusdanige angstaanvallen hebt dat je wedstrijden maar laat schieten dan weet ik niet of het nou zo'n goed oplossing is om op instagram roepen dat er in de wielersport mental health niet serieus wordt genomen. De wielerwereld draait nu eenmaal om mentale weerbaarheid. Ze heeft toch willens en wetens een profcontract getekend?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 06 mei 2021 12:52

timo2.0 schreef: 06 mei 2021 12:38 Of het nou is omdat er zoveel gevallen wordt of omdat je er niet klaar voor bent door te weinig training, als je dusdanige angstaanvallen hebt dat je wedstrijden maar laat schieten dan weet ik niet of het nou zo'n goed oplossing is om op instagram roepen dat er in de wielersport mental health niet serieus wordt genomen. De wielerwereld draait nu eenmaal om mentale weerbaarheid. Ze heeft toch willens en wetens een profcontract getekend?
En er is sowieso een groot verschil tussen 'mental health serieus nemen' en 'en er moet altijd maar rekening mee gehouden worden'.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 mei 2021 13:05

Zo zwart-wit stel ik dan ook nergens. Maar als iemand al twee jaar bij een ploeg rijdt, in die twee jaar in slechts vijf wedstrijden gestart is, in géén van die wedstrijden de finish haalde, ondertussen aangeeft dat ze te weinig wedstrijden mag rijden en dat ze in kleinere koersen graag voor eigen kans zou gaan, en als ze dan wordt opgesteld mist ze de ene koers door een PCR-test vergeten te halen en de andere koers zegt ze ter elfder ure af vanwege een paniekaanval, dan mag je je toch afvragen of meer aandacht voor mental health voor haar de oplossing is in een sport die draait om mentale weerbaarheid?

Voor komende zondag staat ze op de startlijst van de Trofee Maarten Wynants.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mark67
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 aug 2018 06:56

Mark67 06 mei 2021 14:20

timo2.0 schreef: 06 mei 2021 13:05 Zo zwart-wit stel ik dan ook nergens. Maar als iemand al twee jaar bij een ploeg rijdt, in die twee jaar in slechts vijf wedstrijden gestart is, in géén van die wedstrijden de finish haalde, ondertussen aangeeft dat ze te weinig wedstrijden mag rijden en dat ze in kleinere koersen graag voor eigen kans zou gaan, en als ze dan wordt opgesteld mist ze de ene koers door een PCR-test vergeten te halen en de andere koers zegt ze ter elfder ure af vanwege een paniekaanval, dan mag je je toch afvragen of meer aandacht voor mental health voor haar de oplossing is in een sport die draait om mentale weerbaarheid?

Voor komende zondag staat ze op de startlijst van de Trofee Maarten Wynants.
Dat gaat een DNS worden, maar buiten Puck's schuld..

http://trofeemaartenwynants.be/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mei 2021 14:50

Eindelijk een koers die ze wel kan uitrijden dus :twisted: .

Er is nog wel een groot gebied tussen een perfecte begeleiding voor renners met psychische problemen en het op Social media afbranden van een collega die zich ziekmeld vanwege die problemen.

Maar er is ook een groot verschil tussen een paniekaanval vanwege een psychische aandoening of gewoon in je broek schijten van angst omdat je iets moet gaan doen wat je eigenlijk (op dat moment) helemaal niet kunt, terwijl de ogen van de (wieler) wereld op je gericht zijn.
Dat laatste zou je ook gezond realisme kunnen noemen.

Het echte verhaal zal wel ergens in het midden liggen.

Aan de ene kant is het niet zo netjes om daarover te speculeren maar zolang ze hun bitchfight nog via de social media uitvechten, kan ik mij er echt niet druk om maken.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 mei 2021 16:09

Die 'bitchfight' via social media valt toch wel mee? De Jong heeft er via instagram welgeteld één zinnetje over gezegd:
"Bij thuiskomst te horen gekregen dat @puckmoonen het laat afweten om te komen koersen."
Niet meer en niet minder. Dat Moonen vervolgens reageert met een verhaal op instagram over paniekaanvallen en mental health en zich daarover ook nog eens uitvoerig laat interviewen door Wielerflits moet ze zelf weten, maar om dat nou een bitchfight te noemen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mei 2021 16:16

Ik vraag me af waarom er ooit gestopt is met het “oude” Puck Moonen topic.

Het gaat in deze nieuwe variant over precies hetzelfde.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 mei 2021 16:20

Als ik zo het startveld zie van de GP Eco-Struct dan was dat nou een prima wedstrijd voor haar zijn geweest om in de luwte wedstrijdritme op te doen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 mei 2021 16:30

robbebopper schreef: 06 mei 2021 16:16 Ik vraag me af waarom er ooit gestopt is met het “oude” Puck Moonen topic.

Het gaat in deze nieuwe variant over precies hetzelfde.
Dat was een (gezien het non-moderatiebeleid van dit forum) futiele poging om precies die non-discussies van de afgelopen tig pagina's te doen stoppen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 06 mei 2021 16:39

Sulla schreef: 06 mei 2021 12:52
timo2.0 schreef: 06 mei 2021 12:38 Of het nou is omdat er zoveel gevallen wordt of omdat je er niet klaar voor bent door te weinig training, als je dusdanige angstaanvallen hebt dat je wedstrijden maar laat schieten dan weet ik niet of het nou zo'n goed oplossing is om op instagram roepen dat er in de wielersport mental health niet serieus wordt genomen. De wielerwereld draait nu eenmaal om mentale weerbaarheid. Ze heeft toch willens en wetens een profcontract getekend?
En er is sowieso een groot verschil tussen 'mental health serieus nemen' en 'en er moet altijd maar rekening mee gehouden worden'.
er is ook een groot verschil tussen mental health en mentale weerbaarheid ;)

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 06 mei 2021 16:46

Laat mentale weerbaarheid nu net een fundamenteel onderdeel zijn van competitiesport, zowel op het niveau 'rond de kerktoren' als hoger.
Trouwens, ook 'rond de kerktoren' staat de deur achteraan het peloton wagewijd open.

Plaats reactie