Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 21 jun 2021 14:22

Ik begrijp al lang niet meer wat Puck zo speciaal maakt dat ze de enige persoon is die hier een eigen afzeiktopic krijgt.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jun 2021 14:22

Nu maar weer een leuk plaatje :)

Afbeelding
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

marsman
Forum-lid
Berichten: 2365
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 21 jun 2021 14:23

Tussen schoppen en kritische verwondering zit nog wel wat ruimte. Er wordt hier IMHO echt niet zoveel geschopt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 21 jun 2021 14:24

NuitKor schreef: 21 jun 2021 14:17
Jaap Telder schreef: 21 jun 2021 14:05
patrickvb schreef: 21 jun 2021 13:59 Beste Jaap, het punt is dat mevrouw "ik wil wereldkampioen worden" Moonen doet wat ze wil, daar is ze vrij in.
Al staat ze 3 keer per dag in een sport-bh op Instagram en andere zgn. sociale media.
Ze oogst hier (een FIETSforum) in hoofdzaak kritiek door de immense discrepantie tussen haar uitspraken over zichzelf als zgn. professionele wielrenster/topsporter en de realiteit waarbij ze in geen enkele wedstrijd het einde haalt (of zelfs niet aan de start verschijnt). Daarbij haalt ze allerhande excuses naar boven.
Als mevr. Moonen sport-bh gewijs haar boterham kan verdienen, dan is dat haar goed recht, dat ze beweert professioneel topsporter te zijn, dat is voor vele forumgebruikers een brug te ver.
Dat zal, en dus maar een jarenlang topic in stand houden om tegen haar aan te schoppen. Wat een onzin en tijdverspilling. (doe ik eigenlijk ook hier).
Zal Puck Moonen een worst zijn wat mensen op een forum vinden. Ze vaart er wel bij, nogmaals, slimme meid. Dat ze een nep prof is is feitelijk onjuist, ze heeft immers een contract, ook al voldoet ze niet aan forumledens verwachtingen, zoals zoveel andere profrensters/renners.
Als ik Puck zijn laatste posts op Instagram mag geloven kan het haar wel degelijk wat schelen. Of ze gebruikt het als goede indekker natuurlijk.
Nu blijkt Puck dus een man te zijn.... (....zijn laatste posts....) Hij (Puck) is nog slimmer dan ik dacht. :o Hij fietst gewoon lekker tussen de vrouwen rond :P

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jun 2021 14:35

Hij (Puck) is nog slimmer dan ik dacht. :o Hij fietst gewoon lekker tussen de vrouwen rond :P En kan dan nog geen wedstrijd uit rijden?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 jun 2021 15:53

Jaap Telder schreef: 21 jun 2021 14:05Zal Puck Moonen een worst zijn wat mensen op een forum vinden.
Precies, dit topic (en de voorganger daarvan) is hier ooit gepresenteerd als een topic voor forumleden die zich willen vergapen aan kwijlplaatjes van "wielerbabe" Moonen. Dat steeds meer mensen, door de aanhoudende klucht van DNF's, smoesjes en gebrekkige realiteitszin bij Moonen, de eerste twee lettergrepen van "wielerbabe" niet erg serieus meer nemen en dat hier uitten is een gegeven, dus wellicht is het tijd te stoppen met zaniken dat het op stalken lijkt als we hier lacherig doen over haar wielerambities :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 jun 2021 15:56

RobertvD schreef: 21 jun 2021 14:22 Ik begrijp al lang niet meer wat Puck zo speciaal maakt dat ze de enige persoon is die hier een eigen afzeiktopic krijgt.
Dat treft, een heleboel mensen begrepen in de eerste plaats niet wat Puck zo speciaal maakt dat ze de enige persoon is die hier een eigen kwijlplaatjestopic kreeg terwijl ze prima in het "schone dames" kwijltopic geplaatst konden worden
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 21 jun 2021 15:56

patrickvb schreef: 21 jun 2021 13:59 Beste Jaap, het punt is dat mevrouw "ik wil wereldkampioen worden" Moonen doet wat ze wil, daar is ze vrij in.
Al staat ze 3 keer per dag in een sport-bh op Instagram en andere zgn. sociale media.
Ze oogst hier (een FIETSforum) in hoofdzaak kritiek door de immense discrepantie tussen haar uitspraken over zichzelf als zgn. professionele wielrenster/topsporter en de realiteit waarbij ze in geen enkele wedstrijd het einde haalt (of zelfs niet aan de start verschijnt). Daarbij haalt ze allerhande excuses naar boven.
Als mevr. Moonen sport-bh gewijs haar boterham kan verdienen, dan is dat haar goed recht, dat ze beweert professioneel topsporter te zijn, dat is voor vele forumgebruikers een brug te ver.
Die brug te ver snap ik niet. Ik snap best dat er een discrepantie zit tussen zelfbeeld en realiteit, maar waarom dit in casu Puck Moonen zo lang een heikel punt blijft is mij een raadsel. Misogynie? Krabbenmand?
Kennen jullie ene Chris F? Zijn zelfbeeld is ook ietwat uit het lood, en dan hebben we het niet over die paar knaken die mevrouw Moonen bij elkaar influenst ( is dat een woord?) Ik weet dat influencers behoorlijk wat los maken onder de klasgenootjes van mijn kinderen in groep 6 en 7, maar dat een blonde tante in sportbeha dit onder volwassen fietsliefhebbers voor elkaar krijgt: heel bijzonder.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jun 2021 16:24

@fatmodul, dat jij die brug te ver dan weer niet snapt, jij vindt haar nog steeds een top sporter? We zullen zien of ze morgen nog op de lijst staat. Voorlopig heeft ze haar afstand van zaterdag niet geüpload. En die ene ChrisF laat die nu wel wat uitslagen bij elkaar gereden hebben.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 21 jun 2021 16:24

timo2.0 schreef: 21 jun 2021 15:56
RobertvD schreef: 21 jun 2021 14:22 Ik begrijp al lang niet meer wat Puck zo speciaal maakt dat ze de enige persoon is die hier een eigen afzeiktopic krijgt.
Dat treft, een heleboel mensen begrepen in de eerste plaats niet wat Puck zo speciaal maakt dat ze de enige persoon is die hier een eigen kwijlplaatjestopic kreeg terwijl ze prima in het "schone dames" kwijltopic geplaatst konden worden
Ook mee eens. Een algemeen kwijltopic lijkt me ruim voldoende.

Slotje op het topic dan maar?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6083
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jun 2021 16:56

Dat zou een goed één-tweetje zijn om van dit topic af te komen ;-).
Voorzetje, bal terug, en inkoppen

Ik snap best dat wielrenners of wielrensters een eigen topic kunnen krijgen.
En ik snap ook best dat een topic over een renster maar dan vooral niet over haar fietsprestaties, dan wat uit de toon valt. Maar daarmee staat dit topic ook in het cafe en niet bij wielrennen. En in het cafe kan alles niet fiets gerelateerd besproken worden...

Dat daar onderwerpen bij zitten die niet iedereen boeien. Of onderwerpen waarover mensen zich verbazen (zowel inhoudelijk, als het feit dat het onderwerp überhaupt aan bod komt), zou in mijn ogen dan weer geen reden moeten zijn om een topic te sluiten.

En ergens kan je zelfs beargumenteren dat dit topic, en Puck Moonen, bij uitstek een praktijkvoorbeeld is om te praten over sporters en social media. En moet je eerst iets gewonnen hebben voordat je je op social media begeeft? Of wereldkampioen zijn geweest? Of soortgelijk om niet alleen op social media te zijn, maar daar ook als influencer actief te zijn?

Het enige wat hier een stok in de spreekwoordelijke spaken steekt, is dat puck zelf nog wel eens ambitie uitspreekt die niet heel realistisch over komt. Dus dan wordt het tóch fietsgerelateerd, past het dus eigenlijk niet hier, en krijg je voor de 32e keer dezelfde discussie met dezelfde mensen over puck moonen, haar wielerambities, haal wielerkwaliteiten, haar inzet van social media, en het bestaansrecht van dit topic op het FIETSforum (altijd met hoofdletters.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fatmodul
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 02 jan 2009 16:58

fatmodul 21 jun 2021 17:02

Jans schreef: 21 jun 2021 16:24 @fatmodul, dat jij die brug te ver dan weer niet snapt, jij vindt haar nog steeds een top sporter? We zullen zien of ze morgen nog op de lijst staat. Voorlopig heeft ze haar afstand van zaterdag niet geüpload. En die ene ChrisF laat die nu wel wat uitslagen bij elkaar gereden hebben.
Dat is precies wat ik bedoel: waarom is het van belang dat het zelfbeeld van Puck Moonen klopt met de realiteit? Waarom je zo druk maken om een dame die uitspraken doet die op het oog voor de buitenstaander niet kloppen? Daar kan je wat van vinden, doe ik zelf ook. Maar ik snap niet dat dit zo langdurig de gemoederen bezig houdt.

Plaats reactie