Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 jun 2021 21:25

hayes schreef: 21 jun 2021 20:04 Sluit dit topic gewoon asjeblief. :| :roll:
Al zullen sommige forumleden plots veel meer tijd omhanden hebben...

Diegenen die menen dat veel forumleden zich aan Puck storen, moeten misschien even nagaan wie in dit topic post. IK blijf echt niet snappen dat jullie hier zo veel tijd insteken. Waarom? Live and let live. Is ze een wielrenster die bulkt van het talent? Allesbehalve. Maar ik ga er van uit dat ze graag fietst, het waarschijnlijk een stuk beter kan dan ik en dat ze er goed haar boterham mee verdient. Super toch?? Go Puck!

Als er nu honderden dames met bakken talent niet aan de bak zouden raken door Puck haar profcontract, dan zou ik het misschien nog een klein beetje snappen. Maar zo veel klasbakken zonder contact lijken er niet te zijn...
Hahaha, laten die honderden dames die ook bakken talent ontberen nou geen eigen topic hebben en Moonen wel. Maar dat is me al vaker opgevallen: dat sommigen het vervelend vinden dat mensen in het Puck Moonen topic over Puck Moonen praten :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 jun 2021 21:32

Jaap Telder schreef: 21 jun 2021 20:27@Timo: het staat je geheel vrij om dat te doen. Ik hoop echter voor je dat je nooit een psycholoog hoeft te bezoeken.
Al lijkt dit topic veel casussen te bevatten. ;)
Niet in de laatste plaats Puck Moonen zelf. En, nee, dat is geen sneer of opmerking onder de gordel. Ik heb dat in eerdere reacties al toegelicht. Lees haar diepte-interview in "Helden" er maar eens op na en leest met dat interview in gedachten haar Instagramberichten er maar eens op na.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jun 2021 22:16

mrcoffee schreef: 21 jun 2021 14:22 Nu maar weer een leuk plaatje :)

Afbeelding
Mooi meisje! Is die nou die Puck waar iedereen het steeds over heeft?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 22 jun 2021 08:12

Volgens pro cycling stats zou ze meedoen aan de lotto belgium tour, maar........[attachment=0]E4dxQF6WEAAwHVK.jpeg[/attachment]
Bijlagen
E4dxQF6WEAAwHVK.jpeg

hayes

hayes 22 jun 2021 08:39

timo2.0 schreef: 21 jun 2021 21:25
hayes schreef: 21 jun 2021 20:04 Sluit dit topic gewoon asjeblief. :| :roll:
Al zullen sommige forumleden plots veel meer tijd omhanden hebben...

Diegenen die menen dat veel forumleden zich aan Puck storen, moeten misschien even nagaan wie in dit topic post. IK blijf echt niet snappen dat jullie hier zo veel tijd insteken. Waarom? Live and let live. Is ze een wielrenster die bulkt van het talent? Allesbehalve. Maar ik ga er van uit dat ze graag fietst, het waarschijnlijk een stuk beter kan dan ik en dat ze er goed haar boterham mee verdient. Super toch?? Go Puck!

Als er nu honderden dames met bakken talent niet aan de bak zouden raken door Puck haar profcontract, dan zou ik het misschien nog een klein beetje snappen. Maar zo veel klasbakken zonder contact lijken er niet te zijn...
Hahaha, laten die honderden dames die ook bakken talent ontberen nou geen eigen topic hebben en Moonen wel. Maar dat is me al vaker opgevallen: dat sommigen het vervelend vinden dat mensen in het Puck Moonen topic over Puck Moonen praten :mrgreen:
Start dan een topic voor al die dames hé Timo. Of gaat het je vooral over Puck afzeiken (al zal je beweren dat niet te doen)? Ik heb de gewoonte om mensen die me ergeren gewoon links te laten liggen. Maar blijkbaar heb je toch echt wel een boontje voor Puck dat je dag in dag uit met haar bezig bent :lol:

Soit, ik ga de daad bij het woord voegen en wat meer beginnen negeren...

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 jun 2021 08:42

hayes schreef: 22 jun 2021 08:39
timo2.0 schreef: 21 jun 2021 21:25
hayes schreef: 21 jun 2021 20:04 Sluit dit topic gewoon asjeblief. :| :roll:
Al zullen sommige forumleden plots veel meer tijd omhanden hebben...

Diegenen die menen dat veel forumleden zich aan Puck storen, moeten misschien even nagaan wie in dit topic post. IK blijf echt niet snappen dat jullie hier zo veel tijd insteken. Waarom? Live and let live. Is ze een wielrenster die bulkt van het talent? Allesbehalve. Maar ik ga er van uit dat ze graag fietst, het waarschijnlijk een stuk beter kan dan ik en dat ze er goed haar boterham mee verdient. Super toch?? Go Puck!

Als er nu honderden dames met bakken talent niet aan de bak zouden raken door Puck haar profcontract, dan zou ik het misschien nog een klein beetje snappen. Maar zo veel klasbakken zonder contact lijken er niet te zijn...
Hahaha, laten die honderden dames die ook bakken talent ontberen nou geen eigen topic hebben en Moonen wel. Maar dat is me al vaker opgevallen: dat sommigen het vervelend vinden dat mensen in het Puck Moonen topic over Puck Moonen praten :mrgreen:
Start dan een topic voor al die dames hé Timo. Of gaat het je vooral over Puck afzeiken (al zal je beweren dat niet te doen)? Ik heb de gewoonte om mensen die me ergeren gewoon links te laten liggen. Maar blijkbaar heb je toch echt wel een boontje voor Puck dat je dag in dag uit met haar bezig bent :lol:

Soit, ik ga de daad bij het woord voegen en wat meer beginnen negeren...
Wie aandacht vraagt, kan aandacht krijgen. Het zijn constant gewoon lul smoesjes waarom het niet wil etc. Ze kan beter gaan werken aan de punten waarom het niet wil, ipv de schuld constant buiten haarzelf te leggen.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 jun 2021 09:28

Ik las gisteren dat bizarre verhaal van Lefevre die Sam Bennet publiekelijk te kakken zet aangaande twijfels over zijn faalangst en een zere knie en dat daarom Cav maar weer naar de Tour gaat. Nu ben ik geen Lef fan, maar moet gelijk denken aan Puck.

Ik vraag me dan echt af hoe die renners begeleid worden. Ik zie Puck nooit/zelden iets posten over haar team of een gezamenlijke trainingsessie o.i.d. Het lijkt me dat ze volledig solo traint en afgezonderd van het team haar ding doet. Dat gaat nooit wat worden, en teamgeest krijg je ook niet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 jun 2021 09:56

@marsman, kijk maar eens naar de verschillende docu's over wielerploegen.
Het is 'coaching' zoals ze dat in het midden van de vorige eeuw deden.


In 1941 bracht Joris van den Bergh het boek "Mysterieuze krachten in de sport uit".
Dat boek gaat over de psyche van de sporter en hoe het handelen van trainers en buitenwereld van invloed kunnen zijn op de sporters.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 jun 2021 09:58

Dat sommige mensen het hier vooral op Puck gemunt hebben blijkt wel uit het feit dat ik hier nog niemand van de stijlpolitie voorbij heb zien komen.
Bijlagen
puck.png

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2021 10:45

hayes schreef: 22 jun 2021 08:39Start dan een topic voor al die dames hé Timo. Of gaat het je vooral over Puck afzeiken (al zal je beweren dat niet te doen)? Ik heb de gewoonte om mensen die me ergeren gewoon links te laten liggen. Maar blijkbaar heb je toch echt wel een boontje voor Puck dat je dag in dag uit met haar bezig bent :lol:

Soit, ik ga de daad bij het woord voegen en wat meer beginnen negeren...
Je wil het maar niet snappen hè. Dat topic ben ik al lang begonnen. Het heet "vrouwenwielrennen 2021". Daar kunnen wel het zelfs over Puck Moonen hebben en haar bikinifoto's kunnen in het schonen dames topic. Maar zolang ze een eigen Puck Moonen topic heeft gaat het daar over Puch Moonen. Gek hè :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jun 2021 10:54

marsman schreef: 22 jun 2021 09:28 Ik las gisteren dat bizarre verhaal van Lefevre die Sam Bennet publiekelijk te kakken zet aangaande twijfels over zijn faalangst en een zere knie en dat daarom Cav maar weer naar de Tour gaat. Nu ben ik geen Lef fan, maar moet gelijk denken aan Puck.

Ik vraag me dan echt af hoe die renners begeleid worden. Ik zie Puck nooit/zelden iets posten over haar team of een gezamenlijke trainingsessie o.i.d. Het lijkt me dat ze volledig solo traint en afgezonderd van het team haar ding doet. Dat gaat nooit wat worden, en teamgeest krijg je ook niet.
Precies dat. Op pagina 65 schreef ik in een reactie op BartNL...
timo2.0 schreef: 26 apr 2021 12:47Dan kom je denk ik weer bij wat ik gisteren schreef: in het vrouwenpeloton heb je een aantal ploegen met budgetten om het professioneel aan te pakken en dat ook doen (met name SDworks, Jumbo Visma, Movistar, Canyon, Trek, Bike Exchange, DSM) maar daar onder is het al snel een stuk minder, waardoor de kloof tussen de toppers en de rest veel groter is dan bij de mannen. Wat nog eens versterkt wordt doordat bij de dames alle categorieën met elkaar koersen.
Bingoal Chevalmeire lijkt in feite niet veel meer dan een sponsor die de zusjes De Jong en de zusjes Druyts van fietsen, shirts, een oude teambus en een minimaal inkomen voorziet. Daar hangen dan nog wat talenten en paradijsvogels bij waarmee ze aandacht genereren, waaronder Moonen. Over trainingsschema's en - programma's lees ik nooit iets en hun website zegt niets over wie hun begeleiders zijn. Of ze de fitheid van Moonen bijhouden is ook onduidelijk maar dat zal toch wel het geval zijn. Ik kan mij voorstellen dat het vanwege uitkomst van die tests is waarom ze haar dit voorjaar nergens lieten starten. Vervolgens maakte het kotsvoorval in haar eerste (en tot nu toe enige) koers van het seizoen het er ook niet beter op.

Het valt mij trouwens ook op, als ik zo door haar instagram scroll, helemaal nergens foto's van Puck met ploeggenoten of überhaupt met andere wielrensters. Misschien blijkt dat marketingtechnisch beter of zo, maar opvallend is het wel, zeker vergeleken met de accounts van haar collega's die voortdurend met hun ploeg- en trainingsmaatjes op de foto gaan.
En ook...
timo2.0 schreef: 01 mei 2021 11:40Ze klaagt dat ze in te zware wedstrijden wordt opgesteld en ze zegt niet te snappen waarom de ploeg haar nergens opstelt, Nogmaals, er zijn op dit moment geen lichtere koersen. Dus wat wil ze nou? En vanuit de ploeg hoor je vervolgens dat ze zelf gevraagd heeft in de Waalse Pijl en LBL te mogen starten. In plaats van dat ze gewoon start, anderhalf uur haar kopvrouw uit de wind houdt en dan afstapt, krijgt ze een "paniekaanval" en zegt ter elfder ure af.
Dat er veel mis is bij die ploeg is evident: zoals ik al eerder schreef, het is vooral een sponsor die de zusjes De Jong van een fiets, shirt en een tweedehands teambus voorziet, aangevuld met een paar talenten (Bex, Ghekiere, Jongerius), paradijsvogels (Van Gogh, de zusjes Druyts) en laatste kans rensters (Ratto, Slik, Commissaris, Van den Steen). Moonen hangt een beetje tussen paradijsvogel en laatste kans renster in. Van gestructureerde professionele begeleiding lijkt nauwelijks sprake.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 jun 2021 11:25

Ook al zou je gelijk hebben, laat deze vrouw haar ding doen.
Het oeverloos herhalen en duiken in iemands leven, het beoordelen van iemands uitspraken ook al zijn ze wellicht niet reëel, lijkt een obsessie te worden. (of is het al) Wil je dat Puck haar uitspraken terugneemt en haar excuus maakt, dat ze stopt met wielrennen, dat ze bekent geen echte prof te zijn, dat ze voortaan foto's met ploeggenoten moet laten zien, dat ze maar eens een wedstrijd moet winnen etc etc.
Ik voorspel je, het zal niet gebeuren.
Ik volg dit topic nu met meer belangstelling, vooral wat de beweegredenen zijn om dit (2e topic) topic, over een vrouw die aan wielrennen doet, in stand te houden.

Jans, kom er maar in... ;)
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 22 jun 2021 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie