Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 mei 2021 13:43

Die wedstrijdspanning aan type sport ligt dus aan je persoonlijkheid.

Individuele sport (schaatsen, roeien in 1 man's boot, tijdrit fietsen), ligt de prestatie van vrijwel helemaal aan jezelf. Niemand om op terug te vallen als je net wat minder bent, weinig ruimte voor improvisatie. Dus je resultaat is geheel je eigen verdienste of schuld. En ben je wat minder, zit je anderen daar in ieder geval niet mee in de weg.
Uiteraard kan je nog wel wat externe factoren hebben zoals wind, of een maffe tegenstander of iemand uit het publiek ofzo...maar meestal is dat niet onderdeel van gevoelde spanning.

In teamverband kan je nog zo goed zijn. Als 1 van je teamgenoten niet op let of gewoon niet in vorm is, komt er als team niet uit wat je zou willen. Enorm frustrerend als je zelf gewoon in orde bent. Dat is in een fysieke sport zoals roeien of een ploegentijdrit wat sterker (denk ik) dan een teamsport zoals voetbal of hockey. Andere kant is wel dat winnen als een team een ander dimensie of euforie kan geven dan in je eentje winnen.

Die verschillen zullen de ene persoon meer naar een teamsport trekken, en de andere persoon juist liever naar een individuele sport.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 05 mei 2021 13:59

Denk dat beide waar zijn, Niet helemaal me kunnen op het niveau kan het probleem zijn, maar ook je eigen persoonlijkheid. Waar het in mijn teamsport niet aan mijn talent, maar aan mijn lichamelijke beperkingen lag dat ik gestopt ben was het in de jeugdrangen, toen mijn lengte nog wel gelijk was aan anderen van mijn leeftijd nooit zo dat ik echt spanning heb gehad. Ook niet op het allerhoogste nationale niveau. Juist, omdat het team als team ook moest functioneren, voelde ik nooit druk op mij als individu. Bij wielrennen voelde ik die druk op veel lager niveau, maar wel een niveau, waar ik logischerwijs, gewoon mee moest kunnen voelde ik die spanning wel en ook veel later voelde ik nog steeds soms echt heel veel spanning terwijl ik op hetzelfde niveau de week daarvoor gewoon lekker mee had kunnen doen. Mijn gedachte is wel vooral dat het aan je eigen karakter ligt.

Maar ik wil vooral duidelijk maken dat niemand kan oordelen over de angsten van een ander. Heb er gewoon moeite mee dat er mensen zijn die denken te weten en te mogen oordelen over wat een ander voelt. Ook als diegene zelf voor een spotlight heeft gekozen denk ik nog niet dat je kunt en mag oordelen over iemands gevoelens en angsten,
Ach, ik zeg ook maar wat

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 05 mei 2021 14:11

Die foto's zijn al best oud denk ik. Ik dacht dat sommige lichaamsdelen afvallen als je veel fiets en andere ontwikkelen. Voor Puck gelden andere lichamelijke processen denk ik. al vergelijk ik dat met recentere foto's.

Of draai ik het misschien om? is dit nieuw en het vorige oud.......laat ook maar. meisje doet haar best en verdient daar haar geld mee. Prima!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 mei 2021 17:21

De zwempakfoto is volgens mij meer dan twee jaar oud, De bikini foto is van het voorjaar dat ze in de Vaucluse was (en het was niet echt bikini weer)
Een vrouw van 24 jaar is trouwens geen meisje meer.

hayes

hayes 05 mei 2021 17:41

Hoe ver is dit topic eigenlijk geëvolueerd dat er bekeken wordt of ze wel tanlines heeft, wanneer ze die opgedaan heeft, welk weer het die dag was,...?

Zou ze stiekem niet op de zonnebank liggen met koerstenue om tanlines te kweken?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 mei 2021 18:16

De door mij geposte foto is ouder. De tanlines zijn van dit voorjaar.

Verder mag ik niet reageren want ik heb nooit wedstrijden gereden. Wel een keer ONEK (Open Nederlandse Ergometer Kampioenschap) en NK in de acht (roeien) gestart. Degenen die de ONEK kennen weten dat je daar enorm tegenop ziet omdat je in 6,5 minuten of wat meer of minder helemaal kapot gaat. Sommige komen er kotsend vanaf, anderen met bloed in de mond maar je weet zeker dat je vanaf dat moment die hele dag kotsmisselijk bent. Ik stel me dan zo voor dat die spanning minstens vergelijkbaar is maar wie ben ik.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 05 mei 2021 19:04

bakboord1 schreef: 05 mei 2021 18:16 De door mij geposte foto is ouder. De tanlines zijn van dit voorjaar.

Verder mag ik niet reageren want ik heb nooit wedstrijden gereden. Wel een keer ONEK (Open Nederlandse Ergometer Kampioenschap) en NK in de acht (roeien) gestart. Degenen die de ONEK kennen weten dat je daar enorm tegenop ziet omdat je in 6,5 minuten of wat meer of minder helemaal kapot gaat. Sommige komen er kotsend vanaf, anderen met bloed in de mond maar je weet zeker dat je vanaf dat moment die hele dag kotsmisselijk bent. Ik stel me dan zo voor dat die spanning minstens vergelijkbaar is maar wie ben ik.
trauma´s aan....daar kreeg ik pas spanning voor... :? Kon er dagen van te voren niet van slapen...

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 05 mei 2021 20:30

hayes schreef: 05 mei 2021 17:41 ...
Zou ze stiekem niet op de zonnebank liggen met koerstenue om tanlines te kweken?
Lach jij maar. Er schijnen fanatiekelingen te zijn die dat doen. En dan mag de broek geen millimeter afwijken, net zomin als de mouwtjes anders heb je geen scherpe lijntjes. Maar dat zie ik eerlijk gezegd mw. Moonen niet doen. :lol:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 mei 2021 21:29

bever schreef: 05 mei 2021 19:04
bakboord1 schreef: 05 mei 2021 18:16 De door mij geposte foto is ouder. De tanlines zijn van dit voorjaar.

Verder mag ik niet reageren want ik heb nooit wedstrijden gereden. Wel een keer ONEK (Open Nederlandse Ergometer Kampioenschap) en NK in de acht (roeien) gestart. Degenen die de ONEK kennen weten dat je daar enorm tegenop ziet omdat je in 6,5 minuten of wat meer of minder helemaal kapot gaat. Sommige komen er kotsend vanaf, anderen met bloed in de mond maar je weet zeker dat je vanaf dat moment die hele dag kotsmisselijk bent. Ik stel me dan zo voor dat die spanning minstens vergelijkbaar is maar wie ben ik.
trauma´s aan....daar kreeg ik pas spanning voor... :? Kon er dagen van te voren niet van slapen...
@bakboord: lichte pik dan denk ik? Of stam jij nog uit de tijd dat er 2500 meter geroeid moest worden?
Roeiers hebben overigens een disproportionele angst om te ergometeren (myself included), maar je partner aan de start zien liggen tijdens de OS, dat is pas eng, daar kan geen eigen wedstrijd tegenop...

Heeft allemaal geen f*ck met P*ck te maken natuurlijk. Met of zonder zonnelijntjes
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2021 07:53

53x11 schreef: 05 mei 2021 21:29 [maar je partner aan de start zien liggen tijdens de OS, dat is pas eng, daar kan geen eigen wedstrijd tegenop...
Die angst zal de partner van Puck bespaard blijven gok ik zo ;-)

Maar verder is dit topic natuurlijk echt een dramatisch niveau geworden....
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 mei 2021 08:38

Als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg.
Volgens mij is dit topic het bedenkelijke niveau nooit ontstegen maar dat weerhoudt ons er zeker niet van.

@53x11 een eerstejaars trapt echt niet zomaar 6:30. Ik ben te zwaar voor licht maar zou willen dat ik 6:30 had getrapt. Ik kwam niet eens in de buurt. De rest van mijn ploeg ook niet trouwens terwijl we een van de snelste boten waren op dat moment.
Is je vrouw naar Athene geweest en heeft ze daar zilver gepakt? Mijn vrouw zat op dat spoor maar heeft ipv 2 jaar doortrainen gekozen voor haar maatschappelijke carrière.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 mei 2021 10:11

Ergometeren vond ik dan vaak wel leuk..., maar waarschijnlijk omdat ik er naar verhouding (van mijn gewicht, en van mijn teamgenoten) wel goed in was. En het gedosseerd naar de tering gaan kon ik toen ook wel van "genieten". :P
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie