Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 apr 2021 22:44

Als je richting overspannen of burn-out gaat, is het meestal een optelsom van zaken die spelen.
Van sommige punten kun je dan later ook denken: "is dat alles?".
Dan moet je daar eerst wel uitkomen. Hopelijk kan die psycholoog daar mee helpen.
Ook vooral om later die kenmerken te herkennen om daar niet weer in te belanden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 apr 2021 09:28

MPolleke schreef: 29 apr 2021 21:00 Ik moet denken aan Guus Hiddink die de vraag kreeg of hij ooit een vrouwenteam zou willen trainen. Hij legde uit dat mannen soms hard voor elkaar zijn, maar daarna kunnen ze gewoon weer verder. Bij vrouwen werkt dat soms anders, op een manier die hij niet altijd kon doorzien.

Het lijkt me dat er toch wel last is tussen Talitha en Puck.
Wil Puck nog verder als profsporter dan kan het handig zijn om gesprekken met andere ploegen aan te knopen.
En als de coach dan ook nog de partner is van één van beide kampen, dan wordt het helemaal lastig.

Dat is voor Puck een lastige situatie. Probeer je weg maar eens te vinden bij zo'n familie ploegje. Zeker als 'vrouw des huizes' je niet meer moet hebben, wordt het lastig.

Wat dat betreft is het vrij logisch dat ze het moeilijk heeft. Stel dat die spanningen er al wat langer zijn, dan kan ik me goed voorstellen dat de motivatie juist daardoor steeds minder is geworden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 30 apr 2021 09:50

De beide "kampen" geen het hier niet eens worden. En dat hoeft ook niet je mag je mening hebben, Wat mij wel stoort is dat er hier een aantal zijn die wel erg bezig zijn hun mening op te dringen aan anderen.
Niemand hier kent de achtergronden en volgens mij zijn er ook veel die hier reageren zonder zelf ooit een wielerwedstrijd te hebben gereden. En dat laatste maakt het toch wel lastig om in te schatten wat wielrenners (en geen toerfietsers) kunnen doormaken.
Een verhaaltje gewoon om aan te geven dat dingen voor de een anders kunnen zijn dan voor de ander.
Ik heb een andere sport dan fietsen (een teamsport) op het hoogste niveau in Nederland bedreven, Dit is ondertussen 35 jaar geleden. Nooit heb ik bij die sport, ook bij selectie voor vertegenwoordigende teams of kampioenswedstrijden echter stress gevoeld. Wel een gezonde spanning, maar niet meer dan dat. Je prestatie is in dit geval ook altijd afhankelijk van je eigen presteren, maar ook dat van je teamgenoten en die gedeelde verantwoording, gaf mij rust. Doordat ik talent genoeg had, maar fysiek te kort kwam helaas vrij snel na het behalen van het hoogste niveau (en de overgang naar de rangen der volwassenen ipv jeugd, afgehaakt. Talent kon niet op tegen gewoon 20 tot 30 cm te klein zijn.

Toen begonnen met fietsen en wielrennen.
Direct vanaf het begin veel meer spanningen voor wedstrijden. Jij moet bijblijven en daar helpt niemand je bij. En de rest is juist alleen maar bezig om het jou moeilijk te maken, Ploeg of niet iedereen vecht voor zijn eigen plaats. Na een aantal jaren wedstrijden te hebben gereden, als pelotonvulling een tijd alleen nog maar toerfietsen. Met 36 jaar begon het toch weer te kriebelen en opnieuw lid geworden van een wedstrijdvereniging om weer te gaan koersen. Bewust in het najaar lid geworden, om een winter goed met een ploeg te kunnen trainen om klaar te zijn voor het opnieuw wedstrijden rijden, Ik had het hele jaar gewoon gefietst, maar gewoon als toerfietser werd in september lid en had zin in een winter hard trainen. Echter, toen kwam de vraag vanuit de ploeg om dat najaar nog te starten in 3 klassieker, omdat ze mensen te kort kwamen om mee te doen voor het ploegenklassement. Bij mij sloeg direct de paniek toe, daar ben ik niet klaar voor, die anderen hebben al een heel seizoen gekoerst enzovoort. Je wilt je nieuwe ploeg ook niet teleurstellen, Dit was echte paniek en een heel moeilijke keus, wel starten voor je nieuwe clubje, of kiezen voor je eigen gevoel. Mijn keuze doet er verder niet toe, het gaat om het gevoel dat dit opleverde.

Voetnoot, in de periode dat ik weer opnieuw met koersen was begonnen, paar keer met "grupetto Engelen"mee geweest. Clubje dat op een vaste ronde twee keer per week zo hard mogelijk rond reed. Een paar goede profs reden daar mee en ook diverse elites en amateurs, Soms was het echt koers op de openbare weg (ja inderdaad onverantwoord, maar wel leuk) Heb daar enkele keren met Puck mogen fietsen, toen nog erg jong. Ze hield daar echter wel gewoon stand in de groep, ook als de profs gas gaven. Dat ze talent heeft voor fietsen staat voor mij wel vast, Of ze er alles voor doet, ik weet het niet, maar dat weet hier niemand, Dat is een vraag die allee zijzelf kan beantwoorden.
Ach, ik zeg ook maar wat

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 apr 2021 10:38

Ik heb het te druk om dit topic te volgen, maar als ik haar laatste post op instagram zo lees legt ze de problemen vooral buiten haarzelf neer. Als ik zo weinig had getraind zou ik ook paniek aanvallen krijgen als ik moest starten in LBL. Ze zou eens moeten beginnen met serieus trainen/rusten/eten ipv allemaal influencer dingen te doen. Wellicht is er dan ook minder reden tot paniek.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 apr 2021 10:40

Als ik zo weinig had getraind zou ik ook paniek aanvallen krijgen als ik moest starten in LBL.
De spijker op zijn kop.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 30 apr 2021 10:41

bakboord1 schreef: 29 apr 2021 22:27 Vraag me wel af waar ze die paniek voor voelt want volgens mij zijn de verwachtingen niet al te hoog als ze start en hangt er ook niets van af.

Juist daarom ook enorm respect voor Michael van Gerwen die met zijn laatste pijltje even een paar ton euro kan bijschrijven. Die druk lijkt me immens.
Ik kreeg in de tijd van mijn burn-out een paniekaanval omdat ik de chocoladepasta niet kon vinden in de supermarkt....


Bij het lezen van dit topic bedenk ik mij elke keer: Puck is ook gewoon een jonge vrouw, iemands dochter, zus, nichtje, vriendin. Sta je daar wel eens bij stil voor je je reactie typt?
Opgeven is geen optie!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 30 apr 2021 10:46

Toch knap dat er hier mensen zijn die weten hoeveel Puck getraind heeft. Strava verteld niet altijd alles.
Ach, ik zeg ook maar wat

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3521
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 apr 2021 10:56

kappa-man schreef: 30 apr 2021 10:41
bakboord1 schreef: 29 apr 2021 22:27 Vraag me wel af waar ze die paniek voor voelt want volgens mij zijn de verwachtingen niet al te hoog als ze start en hangt er ook niets van af.

Juist daarom ook enorm respect voor Michael van Gerwen die met zijn laatste pijltje even een paar ton euro kan bijschrijven. Die druk lijkt me immens.
Ik kreeg in de tijd van mijn burn-out een paniekaanval omdat ik de chocoladepasta niet kon vinden in de supermarkt....


Bij het lezen van dit topic bedenk ik mij elke keer: Puck is ook gewoon een jonge vrouw, iemands dochter, zus, nichtje, vriendin. Sta je daar wel eens bij stil voor je je reactie typt?
Daar heb je wel gelijk in.

Aan de andere kant: als ze gewoon alleen wielrenster was, had niemand het hier over gehad. Als je influencer bent verzamel bewust volgers, en deel je bewust dingen uit je leven. Dus dit is natuurlijk ook het gevolg van de keuzes die ze heeft gemaakt. Als influencer vind je bepaalde dingen en die deel je meet heel veel mensen die je niet kent. Als influencer ga je dus bewust een relatie aan met mensen die je niet kent. Als die mensen met wie jij vrijwillig een relatie bent aangegaan, en die je eigenlijk niet kent, opeens ook iets vinden....tsja

Het doet me een beetje denken aan die BN-ers die met nieuwe boek of liedje bij de roddelbladen aankloppen vooraandacht en dan moeilijk gaan doen als hun echtscheiding in de bladen komt. Wel de lusten, niet de lasten.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 apr 2021 11:00

rikkert schreef: 30 apr 2021 10:56
kappa-man schreef: 30 apr 2021 10:41
bakboord1 schreef: 29 apr 2021 22:27 Vraag me wel af waar ze die paniek voor voelt want volgens mij zijn de verwachtingen niet al te hoog als ze start en hangt er ook niets van af.

Juist daarom ook enorm respect voor Michael van Gerwen die met zijn laatste pijltje even een paar ton euro kan bijschrijven. Die druk lijkt me immens.
Ik kreeg in de tijd van mijn burn-out een paniekaanval omdat ik de chocoladepasta niet kon vinden in de supermarkt....


Bij het lezen van dit topic bedenk ik mij elke keer: Puck is ook gewoon een jonge vrouw, iemands dochter, zus, nichtje, vriendin. Sta je daar wel eens bij stil voor je je reactie typt?
Daar heb je wel gelijk in.

Aan de andere kant: als ze gewoon alleen wielrenster was, had niemand het hier over gehad. Als je influencer bent verzamel bewust volgers, en deel je bewust dingen uit je leven. Dus dit is natuurlijk ook het gevolg van de keuzes die ze heeft gemaakt. Als influencer vind je bepaalde dingen en die deel je meet heel veel mensen die je niet kent. Als influencer ga je dus bewust een relatie aan met mensen die je niet kent. Als die mensen met wie jij vrijwillig een relatie bent aangegaan, en die je eigenlijk niet kent, opeens ook iets vinden....tsja

Het doet me een beetje denken aan die BN-ers die met nieuwe boek of liedje bij de roddelbladen aankloppen vooraandacht en dan moeilijk gaan doen als hun echtscheiding in de bladen komt. Wel de lusten, niet de lasten.....
Precies, influencers leggen hun mening (producten etc) op aan mensen die daar interesse in hebben/gevoelig voor zijn en dat volgen op socials. Zodra die mensen dan ook een mening over jou hebben is het op eens niet meer leuk :lol:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 apr 2021 11:01

ophetkantje schreef: 30 apr 2021 10:46 Toch knap dat er hier mensen zijn die weten hoeveel Puck getraind heeft. Strava verteld niet altijd alles.
Ze zet bijna dagelijks wat op Strava. Kan mij niet voorstellen dat ze op een dag 30km op Strava zet en dan de 150km die ze er nog bij doet die dag niet er op zet.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 30 apr 2021 11:04

En wat jij je niet kunt voorstellen, is zo? Precies daar gaat het zo vaak mis hier maar ook in de hele maatschappij. Je eigen beleving voor waarheid aannemen en daar dan ook nog anderen aan afmeten.
Ach, ik zeg ook maar wat

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 apr 2021 11:11

ophetkantje schreef: 30 apr 2021 10:46 Toch knap dat er hier mensen zijn die weten hoeveel Puck getraind heeft. Strava verteld niet altijd alles.
Thalita de Jong vroeg haar via instagram al vaker of ze, naast een uurtje Zwift, verder nog traint. Daar kwam geen antwoord op. Dat was al een duidelijk signaal dat ze zich ergerde aan de trainingsinzet van Moonen. Haar opmerking nadat Moonen last-minute afzegde voor L-B-L kwam wat dat betreft niet opeens uit de lucht vallen.
kappa-man schreef: 30 apr 2021 10:41Bij het lezen van dit topic bedenk ik mij elke keer: Puck is ook gewoon een jonge vrouw, iemands dochter, zus, nichtje, vriendin. Sta je daar wel eens bij stil voor je je reactie typt?
Ze is zelfs een jonge vrouw die van de kleuterklas tot en met middelbare school zwaar gepest en getreiterd is en nergens aansluiting vond omdat mensen haar raar vonden. Ze trok zich daarom terug in een eigen wereld. Zie het interview in "Helden"
https://www.helden.media/verhalen/niema ... e-met-mij/
In interviews, zoals afgelopen week nog voor wielerflits, legt ze de oorzaak voor die afwijzing altijd bij anderen. Ze is inderdaad iemands dochter, zus, nichtje, vriendin is. Maar of het nou komt doordat die haar er niet op aanspreken of omdat ze niet wil luisteren, de harde werkelijkheid is dat ze altijd weer tegen dezelfde problemen aanloopt. Echt, als ze nou eens met een goede psycholoog of psychiater ging praten in plaats van haar angsten en frustraties met een half miljoen instagramvolgers te delen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie