Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 apr 2021 19:47

Het zal hierover gaan: https://www.wielerkrant.be/nieuws/2018- ... paraatheid

Dus we hebben een arts die zegt dat ze overreached was en een medisch van de ploeg die zegt dat het mentaal was. Beetje eenzijdig om dan enkel de mening van de ploeg te verkondigen, hè "lugosi"?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 28 apr 2021 19:57

lugosi schreef: 28 apr 2021 18:53 Dat Thalita een relatie heeft met haar ploegleider werd hier enkele pagina's geleden beweerd door BartNL:

Ik weet niet of het waar is.
ik eigenlijk ook niet, op het moment dat ik het typte dacht ik dat te weten maar nu weet ik dat eigenlijk niet zo zeker (of toch wel zie mijn post paar minuten laten hieronder :? )

Stel je dit voor in een bedrijf.
Van de 150 werknemers waarmee ik werk kan ik dagelijks zo'n zaken schrijven, dat gooi je toch niet in de openbaarheid. Tenzij je daarmee een bedoeling hebt en dit toegestaan wordt door de werkgever. Ongezonde situatie.
ben ik helemaal met je eens. Natuurlijk staat het Thalita vrij deze mening te hebben maar dan is het wel heel vreemd om dat openbaar via het internet te communiceren. Zeker omdat Thalita wel de bepalende figuur in de ploeg is. Voor zover ik weet (en wat is dat nog waard :) ) heeft Thalita zeggenschap over wie in de ploeg rijdt. Zij hoort dit soort wrijvingen dan binnenskamers duidelijk te maken en mogelijk in overleg iets naar buiten brengen.
Laatst gewijzigd door BartNL op 28 apr 2021 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 19:59

timo2.0 schreef: 28 apr 2021 19:07 Wat is in deze dan haar vorige ploeg, Experza-Footlogix? Daar is haar huidige ploeg feitelijk een voortzetting van. Experza wou zich enkel nog op veldrijden richten dus vertrok ploegleider Davy Wijnant en de drie zusjes Druyts, de zusjes De Jong, Bex en Mustonen komen daar ook allemaal vandaan.
Hoe ik het toen gelezen heb zat het toch een beetje anders, Thalita's contract werd in juni 2018 ontbonden naar aanleiding van een conflict met teammanager Christel Herremans. De discussie ging of het al dan niet een mentaal probleem was waarmee Thalita worstelde. De rol van VanDongen is hierin niet onbesproken.
Thalita had ook bij haar vorige ploeg Lares al voor problemen gezorgd. (een beetje Puck-achtig scenario)
Na de ontbinding van het contract zou Herremans niet verder willen gaan met de wegploeg (ook de sponsor zou afhaken vanwege "te weinig in beeld").
Wijnant doet een doorstart (Chevalmeire) met maar 1 renster, namelijk Thalita. De ploeg wordt opgericht in 2018 omdat Thalita koersen moeten kunnen rijden als voorbereiding voor 2019.
In eerste instantie wordt er een samenwerking opgestart met het Multum Accountants Ladies team.
Om het jaar nadien (2019) alle koersen te rijden moet er met dit team samengewerkt worden of er moet zelf een uci licentie voor de ploeg aangevraagd worden.
Maar dat betekent dat de ploeg moet uitgebreid worden.
Er wordt gekozen om een eigen nieuw team rond Thalita te maken.
Er worden een aantal rensters aangetrokken.
Bij elk van deze rensters wordt de goedkeuring van Thalita gevraagd. (Famlilie Druyts, Zus Demi, Ratto, VanGogh en Van den Steen)
Zij krijgen allemaal haar goedkeuring.
Of Thalita ook haar goedkeuring heeft gegeven voor de komst van Puckie, is mij niet bekend.



,

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 20:12

Jans schreef: 28 apr 2021 19:46 @lugosi Misschien dat het op je werk prima werkt, maar ik vind echt niet dat Thalita haar, misschien wel laatste kans, om in een goede ploeg te komen, niet voorbij hoeft te laten gaan door een dissonant in de ploeg.
Jij vindt dat Thalita nu nog ver onder haar vroegere niveau presteert. Dat in de tussentijd het niveau zeker voor de top hard omhoog gegaan is vergeet je misschien? Daarnaast zie je dat wanneer je om welke reden dan ook ver terug gevallen bent, het niet vanzelf is dat je zomaar weer aan de top zit.
Ik denk dat jij nu vindt dat Thalita het bijna in haar eentje zou moeten kunnen? Anders verdient ze het niet?
Je legt me een heleboel zaken in de mond die ik absoluut niet gezegd heb.
Ik zeg dat het slecht is voor het team als je teamgenoten aanvalt op sociale media.
Ik denk ook dat je intern meer kan bekomen door je problemen met teamsituaties te bespreken dan ze op sociale media te doen.
Ze gaat echt haar "laatste kans" niet redden met wat gescheld op sociale media. Het is reputatiemanagementsgewijs op langere termijn ook niet zo verstandig.

Je hebt gelijk dat het niveau van het vrouwenwielrennen de laatste jaren inderdaad erg gestegen is.
Anderzijds achtte ik haar fietskwaliteiten toen erg hoog in, geëxtrapoleerd naar nu zou zij met die top moeten kunnen strijden. Gezien haar jarenlange problemen is het logisch dat dit nu nog niet het geval is. Echter het kan ook geen jaren meer duren vooraleer zij grote stappen in die richting zet. Anders krijgt Herremans alsnog gelijk.
Waar je haalt dat ik vind dat ze het alleen moet verwezenlijken, dat weet ik niet?
Ik pleit net voor het omgekeerd, onderdeel zijn van een team dat voor mekaar iets over heeft.
Als ik zondag zag wat VanderBreggen doet voor Vollering dan kan ik alleen maar vaststellen hoe fantastisch, maar ook hoe renderend het is om deel uit te maken van een goed team.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 20:17

timo2.0 schreef: 28 apr 2021 19:47 Het zal hierover gaan: https://www.wielerkrant.be/nieuws/2018- ... paraatheid

Dus we hebben een arts die zegt dat ze overreached was en een medisch van de ploeg die zegt dat het mentaal was. Beetje eenzijdig om dan enkel de mening van de ploeg te verkondigen, hè "lugosi"?
Ik heb helemaal niet alleen de mening van de ploeg weergegeven. Hieronder een citaat uit mijn post;
Het verhaal over de rugklachten is hetgeen dat via de media verspreid werd, na het verhaal over het overreached zijn. In haar vorige ploeg dachten ze daar anders over.
Ik zeg toch duidelijk dat er twee versies zijn; ten eerste het rugklachtenverhaal dat het Thalita kamp de wereld instuurde en anderzijds dat de ploeg (lees Herremans) hier niet mee akkoord was en het in mentale weerbaarheid zocht.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 20:18

BartNL schreef: 28 apr 2021 19:57
lugosi schreef: 28 apr 2021 18:53 Dat Thalita een relatie heeft met haar ploegleider werd hier enkele pagina's geleden beweerd door BartNL:

Ik weet niet of het waar is.
ik eigenlijk ook niet, op het moment dat ik het typte dacht ik dat te weten maar nu weet ik dat eigenlijk niet zo zeker.

Geen probleem, ik ben soms ook overtuigd zaken te weten, en als ik ga opzoeken, ze niet bevestigd krijg.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 apr 2021 20:28

@lugosi, we zullen het niet eens worden
Even los daarvan schat ik in dat de ploeg volgend jaar niet meer bestaat.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 28 apr 2021 20:39

lugosi schreef: 28 apr 2021 20:18 Geen probleem, ik ben soms ook overtuigd zaken te weten, en als ik ga opzoeken, ze niet bevestigd krijg.
goede tip dat opzoeken https://www.instagram.com/davy_wijnant/?hl=nl maar mogelijk dat de daar genoemde "Relatie met @thalitadejong" nog niet betekend dat Davy haar man is ;)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 20:45

Haha

Relatie met Thalita én wonen in Ninove.... als dat maar goed komt.... :mrgreen:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 apr 2021 20:47

Jans schreef: 28 apr 2021 20:28 @lugosi, we zullen het niet eens worden
Even los daarvan schat ik in dat de ploeg volgend jaar niet meer bestaat.
Eens met beide zaken die je hier schrijft.
Kijk eens aan. :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 apr 2021 21:07

Zo'n indrukwekkend palmares heeft Thalita toch niet op de weg, en al helemaal niet in de voorjaarsklassiekers?

De tijd dat zij het veldrijden begon te domineren, was er (achteraf gezien) eigenlijk helemaal geen top. Als je ziet wat daar voor kwaliteit bijgekomen is, kun je wel stellen dat dat een moeilijk verhaal gaat worden.

Ik zie Thalita niet meer worden dan een aardige subtopper.
Campagnolo Ultra Dork

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 apr 2021 21:37

Ernie C. schreef: 28 apr 2021 21:07 Zo'n indrukwekkend palmares heeft Thalita toch niet op de weg, en al helemaal niet in de voorjaarsklassiekers?

De tijd dat zij het veldrijden begon te domineren, was er (achteraf gezien) eigenlijk helemaal geen top. Als je ziet wat daar voor kwaliteit bijgekomen is, kun je wel stellen dat dat een moeilijk verhaal gaat worden.

Ik zie Thalita niet meer worden dan een aardige subtopper.
Klopt, in het veld zat Vos in een dip, was Ferrand-Prévot geblesseerd en was de generatie Alvarado, Worst, Brand nog niet opgestaan. Cant had het die dag niet. Enfin, dit is al eens besproken in andere topics (dat de professionalisering van de vrouwencross een nieuwe lichting heeft opgeleverd waar zij die enkele jaren terug nog heersten niet aan kunnen tippen).
Op de de weg stond ze in 2016 toch wel op punt van doorbreken al was haar rol toen nog knechten voor de Rabokopvrouwen. In de Giro liet ze veel zien: tweede in de proloog (voor vd Breggen) en eerste in de heuvelachtige slotrit. Ze was tweede in het eindklassement van de Ronde van Noorwegen (achter Brand) en won twee ritten in de Giro del Trentino en de puntentrui. Niet gek voor een knecht.
Wat ze nu nog kan: het zal lastig zijn want de top is echt wel een stuk verder dan zij. Het hele Moonen-epos geeft mij de indruk dat het bij Bingoal-Chevalmeire allemaal amateuristisch houtje touwtje is en dat ze, nu ze zich weer laat zien in de koers, nog kan groeien met professionelere begeleiding. Het zou mij niet verbazen als ze bijvoorbeeld door een ploeg als Jumbo Visma wordt opgepikt om Vos bij te staan en in kleinere ritten voor eigen kans te gaan (ze hebben daar op dit moment achter Vos niet zo veel kwaliteit).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie