Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

hayes

hayes 27 dec 2020 14:21

Ik blijf me afvragen waarom er zo veel reactie komt op Moonen. En zeg niet dat ze de plaats afneemt van serieuze rensters dankzij haar knappe looks. Er zijn nog tig andere rensters die wel een contact hebben terwijl anderen die minstens even goed zijn geen contract krijgen.

Ze is knap (ja, ik geef grif toe dat ik graag naar haar kijk), ze heeft veel volgers en als ze iets zegt, wordt er geluisterd. Wat je dan van haar uitspraken vindt, is eigenlijk irrelevant. Voor sponsors is Puck een droom. En als je als teammanager door Puck in je team te nemen extra geld krjjgt om één of twee andere rensters een kans te geven, dan moeten we Puck eigenlijk dankbaar zijn ;) ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 dec 2020 15:09

Kun je die laatste zin nader toelichten? Naar mijn weten krijgt Chevalmeire geen geld van Moonens sponsors of andere sponsoren omwille van dat zij bij hun rijdt. Het is vooral een collectie "laatste kans" rensters die om uiteenlopende redenen geen betere ploeg (meer) hebben
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 dec 2020 15:27

marsman schreef: 23 dec 2020 13:43 Nou, dan wordt 2021 voor Puck het jaar waarin er uitslagen gereden moeten gaan worden. Ben benieuwd.
Ik vermoed dat daarom op de site van haar ploeg bij palmares "under construction" staat - er wordt aan gewerkt! :winkthumb:

https://www.chevalmeire-cycling.be/nl/r ... uck-moonen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 27 dec 2020 17:09

timo2.0 schreef: 27 dec 2020 15:09 Naar mijn weten krijgt Chevalmeire geen geld van Moonens sponsors of andere sponsoren omwille van dat zij bij hun rijdt.
Chevalmeire is een bedrijf dat in de wielersport actief is als sponsor van een kleine ploeg rond Thalita de Jong. Ik had zelf nog nooit van Chevalmeire gehoord totdat ze Puck Moonen in hun ploeg opnamen. Nu weet ik dat Chevalmeire in de metaalbewerking zit en RVS zwembaden verkoopt. De naamsbekendheid lijkt mij toch de bedoeling van zo'n sponsor terwijl Chevalmeire daarbij rennsters een kans geeft die bij andere ploegen niet onder dak komen.
Stel dat het hele vrouwen prof peloton uit goed betaalde wielrensters zou bestaan zou Puck er vast niet tussen komen. Maar nu het merendeel nog blij mag zijn met een fiets en een shirt is er volgens mij altijd plek voor iemand als Puck Moonen die daar genoeg aan heeft.
Blijkbaar storen "echte wieler liefhebbers" zich aan de de aandacht voor Puck Moonen. In werkelijkheid is dat genereren van aandacht het beroep waar Puck Moonen juist wel in uitblinkt. Het is echt niet zo dat er niet veel betere wielrensters zijn die er leuk uit zien maar die hebben blijkbaar niet het talent van Puck om aandacht te genereren.
Ik denk dat ze zelfs op fiets.nl de wielrenster met het meest actieve topic heeft. Zelfs ik begrijp dat de meesten hier niet posten vanwege haar 'under construction' palmares :like:

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 27 dec 2020 18:51

Haar ploeg ziet echt business in haar, anders begin je er niet aan. Waarom zal je opzettelijk verlies willen maken?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 dec 2020 19:05

Ik denk toch echt dat het de hobby van de eigenaar is. En een hobby mag wat kosten, toch?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 dec 2020 19:38

BartNL schreef: 27 dec 2020 17:09
timo2.0 schreef: 27 dec 2020 15:09 Naar mijn weten krijgt Chevalmeire geen geld van Moonens sponsors of andere sponsoren omwille van dat zij bij hun rijdt.
Chevalmeire is een bedrijf dat in de wielersport actief is als sponsor van een kleine ploeg rond Thalita de Jong. Ik had zelf nog nooit van Chevalmeire gehoord totdat ze Puck Moonen in hun ploeg opnamen. Nu weet ik dat Chevalmeire in de metaalbewerking zit en RVS zwembaden verkoopt. De naamsbekendheid lijkt mij toch de bedoeling van zo'n sponsor terwijl Chevalmeire daarbij rennsters een kans geeft die bij andere ploegen niet onder dak komen.
Stel dat het hele vrouwen prof peloton uit goed betaalde wielrensters zou bestaan zou Puck er vast niet tussen komen. Maar nu het merendeel nog blij mag zijn met een fiets en een shirt is er volgens mij altijd plek voor iemand als Puck Moonen die daar genoeg aan heeft.
Blijkbaar storen "echte wieler liefhebbers" zich aan de de aandacht voor Puck Moonen. In werkelijkheid is dat genereren van aandacht het beroep waar Puck Moonen juist wel in uitblinkt. Het is echt niet zo dat er niet veel betere wielrensters zijn die er leuk uit zien maar die hebben blijkbaar niet het talent van Puck om aandacht te genereren.
Ik denk dat ze zelfs op fiets.nl de wielrenster met het meest actieve topic heeft. Zelfs ik begrijp dat de meesten hier niet posten vanwege haar 'under construction' palmares :like:
Dank u, captain obvious, maar dat was niet mijn vraag aan "hayes".

Chevalmeire begon eind 2018 en de eerste renster die ze aantrokken was Thalita de Jong. Feitelijk eerst nog als soort van haar privésponsor want pas eind 2019 gingen ze meer rensters aantrekken en daar zitten een aantal rensters bij die om uiteenlopende redenen buitenbeentjes zijn: Moonen is instagram babe, Van Gogh is al 46 en transvrouw, Mustonen al 39 en oud-bokser, drie zusjes Druyts, Thalita's zusje Demi, Ratto, Slik, Bex en Van den Steen net als Thalita weggedeemsterde talenten. Een collectie rensters die nergens aan de bak konden. Moonen krijgt ongetwijfeld een kans op basis van haar populariteit en marketing potentieel. Maar daarmee is niet gezegd dat Moonen geld meebrengt van andere sponsors of extra sponsors aantrekt - op hun shirt zie ik sinds haar komst geen nieuwe namen. De ploeg heeft de ambitie uitgesproken verder te groeien maar acteert vooralsnog in de verre achterhoede van het peloton.

Zoals ik vorig jaar al eens schreef: ik hoop oprecht dat Moonen zich op kan trekken aan een renster als Thalita die een enorm talent is maar helaas achtervolgd wordt door blessureleed en andere problemen. Dat Moonen binnen dit gezelschap in kleinere koersen om het kopmanschap vraagt kan ik ook nog wel volgen maar voor zover ik kan zien is ze niet meer cq anders cq fanatieker gaan trainen dus dan bekruipt mij bij haar hardop uitgesproken ambitie toch weer dat gevoel dat ik ook had toen ze een paar jaar terug riep dat ze alle criticasters de mond ging snoeren met een regenboogtrui: doe dat nou niet
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 27 dec 2020 19:58

timo2.0 schreef: 27 dec 2020 19:38 ...dan bekruipt mij bij haar hardop uitgesproken ambitie toch weer dat gevoel dat ik ook had toen ze een paar jaar terug riep dat ze alle criticasters de mond ging snoeren met een regenboogtrui: doe dat nou niet
Waarschijnlijk is haar opzet om een aandachttrekkende kop voor een interview te krijgen. Ik denk dat zij beter dan jij door heeft wat de aandacht trekt in de pers en daarbij ben ik wel blij dat er niet alleen maar "doe dat nou niet" types rondrijden.

[off-topic]Verder zou ik wel blij worden wanneer fiets.nl een 'ignore' functie zou hebben voor iedereen die bijvoorbeeld meer dan 5000 postings of 10 postings per week plaatst. Het lijken allemaal mensen die denken dat hun mening waardevoller of beter is dan die van een ander.[/off-topic]

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 dec 2020 20:09

BartNL schreef: 27 dec 2020 19:58 [off-topic]Verder zou ik wel blij worden wanneer fiets.nl een 'ignore' functie zou hebben voor iedereen die bijvoorbeeld meer dan 5000 postings of 10 postings per week plaatst. Het lijken allemaal mensen die denken dat hun mening waardevoller of beter is dan die van een ander.[/off-topic]
Misschien het forum dan maar stoppen? Of mogen de moderators bijv. wel blijven?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 dec 2020 20:19

@BartNL ... het is soms net een kennel waar menig reutje of teefje nog even een plasje moet doen.. ook als is het vaak maar druppelen 💧
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 27 dec 2020 20:27

Ik lees dit forum voor mijn plezier en ontspanning en dan zit ik niet te wachten op betweters. Met een 'ignore' mag iedereen blijven en een oplossing voor mijn mindere ervaring. Alternatief is dat ik hier niet meer lees en dat is denk ik de meer realistische optie ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 dec 2020 20:34

Jans schreef: 27 dec 2020 20:09
BartNL schreef: 27 dec 2020 19:58 [off-topic]Verder zou ik wel blij worden wanneer fiets.nl een 'ignore' functie zou hebben voor iedereen die bijvoorbeeld meer dan 5000 postings of 10 postings per week plaatst. Het lijken allemaal mensen die denken dat hun mening waardevoller of beter is dan die van een ander.[/off-topic]
CUT
Jij hoort inmiddels ook de kleur die de bokken van de schapen scheidt te krijgen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie