Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Praatprogramma's rond de Tour

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2019 07:57

Voorgaande jaren hadden we altijd een topic waarin we lekker konden bomen over de praatprogramma's rondom de Tour. Dit jaar zag zo'n topic nog niet, dus open ik er maar eentje ;)

Ook dit jaar zijn er weer drie stuks op de kijkbuis

1. Tour de Jour op Unilever7 rond de klok van 20:30. Met net als vorig jaar Bart Nolles als presentator en Boogerd als analist. --> TDJ

2. Vive le Vélo. Start rond 21:30 op "de Belg". Met uiteraard Karl als presentator. Het onderdeel "de tafel" wordt dit jaar voor het eerste gepresenteerd door Maarten van Gramberen, die Lieven van Gils vervangt. --> VLV

3. De Avondetappe. Rond de klok van 22:15 op Hilversum 1. Dione de Graaff is de presentatrice van dienst, Herman van der Zand doet de interview op locaties. En dan hebben we D. Nelissen als vaste analist. --> AE
Laatst gewijzigd door havana op 13 jul 2019 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jul 2019 08:00

Ik kijk normaal heel graag naar VLV, maar gisteren heb ik me verschrikkelijk geërgerd. Het ging eigenlijk alleen maar over Wout van Aert en Philipsen, terwijl Groenewegen en Jumbo-Visma de etappe nochtans wonnen. Zelfs in het interview met Groenewegen ging ongeveer de helft over Van Aert. Chauvinisme is prima, maar er zijn grenzen.

Bert de Backer, leuke duider maar voor ons 'Ollanders erg lastig te verstaan.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 13 jul 2019 08:26

Ik heb me gisteren echt verbaasd over de plaat voor de kop bij die Clement (aangaande Roglic);
Tuurlijk, hij verwoordt de neiging vd publieke opinie, maar hij geeft wel degelijk het voorzetje voor het vormen van deze. :dislike:
Typisch gevalletje van "ik zeg alleen wat zij vinden...", maar het ondertussen wel even noemen.

De reactie vanuit TLJ is m.i. ook echt terecht (afscheid nemen van zo iemand!).

Ik weet niet of ik de enige ben, maar na twee keer "grappig", begon ik al snel jeuk van die vent te krijgen...

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 jul 2019 09:06

Aanwezigheid van onappetijtelijke figuren weerhoudt mij steeds onmiddelijk van kijken. Als ik bij de Avondetappe Thomas Dekker zie zitten zet ik de kijkkast ook maar weer uit. Vanaf vanavond zit Marijn de Vries drie avonden bij ViveleVelo aan tafel. Bij haar moet ik altijd door haar verschrikte mimiek heen kijken. Ook hoop ik dat haar niet gevraagd wordt iets over het vrouwenwielrennen te zeggen want dan wordt ze me te strijdvaardig. Niet dat het onterecht is - ik kijk liever naar vrouwenwielrennen - maar het geeft me een ongemakkelijk gevoel. Als ik trouwens naar de kijkcijfers op de youtoep mbt. de giro rosa kijk zie ik dat er verder geen hond in geïnteresseerd is.
ViveleVelo is het enige avondprogramma dat ik wel eens kijk. Het heeft het meest kabbelende karakter en biedt de meeste garanties dat ik geen eikels als Danny Nelissen, Steff Clement of Thomas Dekker tegenkom. Ze zijn zo nu en dan - inderdaad - tenenkrommend chauvinistisch maar daar kunnen ze bij de NOS ook wat van.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2019 09:17

Nelissen als eikel wegzetten? Ik vind het een van de beste analisten die er is. Kan redelijk objectief naar koers kijken, weet waar hij het over heeft en kan goed uitleggen.

Clement idd zsm van de buis. 1 clown aan tafel is genoeg.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jul 2019 09:29

@sloeren, omdat de Giro Rosa niet achteraf bekeken wordt is er volgens jou geen interesse? Ik ben niet geïnteresseerd om een wedstrijd achteraf te bekijken, ja, dus moet ik het maar doen moet de minimale info uit de wedstrijd. Ik denk niet dat ik de enige ben die niet naar een wedstrijd kijk die al gestreden is.
Er wordt hier naar de AE gekeken, maar geen woord over de Giro Rosa. Jammer.
Gelukkig is Lubberding zijn spreektijd ook weer voorbij.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 jul 2019 09:37

@Daniël: "eikel" subjectiveert lekker. Ik kan jou wel gaan uitleggen waarom de heer Neliissen me niet aanstaat maar dat zou pas"wegzetten" zijn. Ik wil in mijn vrije tijd gewoon niet naar zijn hoofd kijken en daar ligt verder vast niemand wakker van. De kwaliteit van zijn analyses boeien me niet, ik kan zelf een wedstrijd ook wel analyseren; mensen die een wedstrijverloop goed kunnen beschrijven zijn er in overvloed. Je hoeft het helemaal niet met me eens te zijn.
@ Jans: Je hebt gelijk; ten minste ten dele.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jul 2019 10:09

Dagelijks luister ik Radio Tour de France op NPO Radio 1 tussen half 5 en 5. Daar zit Clement als deskundige. Ik moet zeggen, dat valt niet tegen. Zo tipte hij Dylan Teuns uit de groep koplopers. Dat kwam toch mooi uit. Herman van der Zandt komt dit jaar iets minder over als de man van de Kortingsbrigade. Went het bij mij, of went het bij Herman?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 jul 2019 10:45

RKN schreef: 13 jul 2019 08:26 Ik heb me gisteren echt verbaasd over de plaat voor de kop bij die Clement (aangaande Roglic);
Tuurlijk, hij verwoordt de neiging vd publieke opinie, maar hij geeft wel degelijk het voorzetje voor het vormen van deze. :dislike:
Typisch gevalletje van "ik zeg alleen wat zij vinden...", maar het ondertussen wel even noemen.

De reactie vanuit TLJ is m.i. ook echt terecht (afscheid nemen van zo iemand!).

Ik weet niet of ik de enige ben, maar na twee keer "grappig", begon ik al snel jeuk van die vent te krijgen...
Ik heb geen moeite met Stef, in ieder geval iemand met een (onderbouwde) mening.
Dat het soms niet verstandig is om eerste te praten en dan na te denken in de media is weer wat anders.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 jul 2019 11:00

Gisteravond tot mijn verbazing naar een echt interessante AE zitten kijken. Ze namen de tijd om wat dieper op het verhaal van de hoogleraar aerodynamica in te gaan. Tot aan de rebus was het nog een redelijk standaard verhaaltje, maar na de rebus gingen ze tot mijn verbazing weer verder en ik vond de analyse van de verschillende daalhoudingen een echt goed onderwerp.

Maar van dat eindfilmpje wat ze elke dag hebben, daar springt het glazuur echt van mijn tanden. Wat is dat verschrikkelijk slecht.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 jul 2019 11:32

Dat liedje voorafgaand aan dit stukje “entertainment” is voor mij in ieder geval het signaal om weg te zappen.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 13 jul 2019 20:20

VLV is toch mijn favoriet, net als de kleedkamer.
Hun reportages zijn echt goed.
Bij de NOS zie je dit niet..
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Plaats reactie