Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Praatprogramma's rond de Tour

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 13 jul 2019 20:34

Net als de vorige jaren lijkt dit weer vooral een topic te worden om azijn te zeiken...

My 2 cents: Ik heb alleen NL 1,2 en 3 dus kijk de avondetappe (al sinds 2003). Dione en Herman doen dit prima vind ik. Leuke terugkerende items, goede gasten en relaxte sfeer. Wordt duidelijk door liefhebbers gemaakt. Er hangt een beetje een spruitjesgeur omheen, maar soit...voelt een beetje als nostalgie
Overigens vind ik (net als Daniel) Danny Nelissen een fijne analist.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 13 jul 2019 23:36

Grappig dat de Belgen van Belgische forums liever naar de AE kijken en de Nederlanders naar VLV.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 jul 2019 23:45

Vanavond alweer een goed inhoudelijk onderwerp bij de AE, de voeding met de voedingsdeskundige van TJV. Ik zie dat soort gasten toch een stuk liever dan de zoveelste BN-er of BB-er die interessant komen doen en dan vertellen dat ze heel veel binding met de koers hebben omdat ze ooit als klein kind tijdens de vakantie een keer bij een etappe van de tour voorbij hebben zien flitsen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 14 jul 2019 07:33

Ik kan de AE wel waarderen. De stukken van Herman zijn altijd wel ontspannen en heeft over het algemeen wel leuke en relevante interviews. De diepgang van bijvoorbeeld de effecten van motoren op het peloton of voeding vind ik leuk om te zien en ik heb geen moeite met Danny Nelissen. Dat stukje na de aflevering met die schreeuwende kerel mogen ze weg laten maar inmiddels weet ik wanneer het is dus gaat de TV uit.

TDJ vond ik vroeger wel prima, ze hadden ook wel leuke gasten maar ik heb te veel moeite met Nolles om dit te kunnen zien. Ik vind interviews vaak oppervlakkig, geforceerd en met weinig diepgang.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jul 2019 07:52

Vind Nolles persoonlijk stukken beter dan Genee destijds. Die zat alleen maar schijtlollig te doen de ganse tijd. En TDJ heeft vrijwel alleen maar wielergerelateerde gasten, ook een pluspunt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 jul 2019 09:07

Als Vlaming kijk ik momenteel ook liever naar AE dan VLV. Bij AE gaat het meer over de koers, de onderwerpen en gasten zijn relevanter. Bij VLV gaat het een beetje te veel over de gasten zelf. Ook weinig kritische houding in de gesprekken, altijd maar bewieroken (soms mag dat wel met een uitzonderlijke prestatie maar gebeurt gewoon te veel).
Net zoals Havana al zei krijg ook ik een ongemakkelijk gevoel als renners tijdens het interview steeds maar weer vragen krijgen over hoe goed VanAert en andere Belgen wel niet zijn, terwijl je een Groenewegen best wel interessantere vragen kan stellen over zijn prestatie.
Belga Sport en De Kleedkamer zijn dan wel weer programma's waarvoor ik thuis blijf.

john65
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 mei 2016 19:14

john65 14 jul 2019 10:43

ik kijk naar de avondetappe en tour de jour vindt beide wel leuk.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 14 jul 2019 10:59

Hier ook, kijk zowel naar de AE als naar VLV, dat het niet altijd even interessant is, so what ...
Als het niet boeit, dan zap je toch gewoon weg.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 14 jul 2019 11:31

havana schreef: 13 jul 2019 08:00 Ik kijk normaal heel graag naar VLV, maar gisteren heb ik me verschrikkelijk geërgerd. Het ging eigenlijk alleen maar over Wout van Aert en Philipsen, terwijl Groenewegen en Jumbo-Visma de etappe nochtans wonnen. Zelfs in het interview met Groenewegen ging ongeveer de helft over Van Aert. Chauvinisme is prima, maar er zijn grenzen.

Bert de Backer, leuke duider maar voor ons 'Ollanders erg lastig te verstaan.
Inderdaad, ik had ook het gevoel dat Vangramberen aan het overdrijven was. Hij leek net alsof zonder WvA, Groenewegen nooit de rit had kunnen winnen.

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 14 jul 2019 12:59

Kijk liever Tour de Jour niet zo van van Herman als die weer met niet zo'n grappig ideetje komt. Ik vond het wel jammer dat die vervelende Thijs er weer zat gister avond.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jul 2019 13:25

anderson99 schreef: 14 jul 2019 12:59 Kijk liever Tour de Jour niet zo van van Herman als die weer met niet zo'n grappig ideetje komt. Ik vond het wel jammer dat die vervelende Thijs er weer zat gister avond.
Wat vervelend toch, al die vervelende mensen. Ik mag Thijs wel, dus gisteravond met plezier gekeken. Al begrijp ik nu helemaal niet meer dat Tom naar Jumbo zou willen. Over keurslijf gesproken. Je zult je eten maar op de gram nauwkeurig moeten afpassen.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 jul 2019 14:01

Dat is bij Sunweb niet anders. Of in zoverre dat zij het afgewogen geserveerd krijgen. Heb jij laatst de documentaire over Tom Dumoulin rond de Giro niet gezien?

Plaats reactie