Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Vuilnisbak op de fiets:-D

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 apr 2019 23:04

Ja, dat zegt een oud-collega ook die afgewerkte olie in de grond laat lopen.
Hoewel het iets warmer lijkt te worden in Nederland, groeien hier geen bananen in de natuur.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 17 apr 2019 07:48

EmPeHa schreef: 16 apr 2019 21:32
havana schreef: 16 apr 2019 11:41 Banaan mag je gerust in de berm gooien...

https://www.cyclokalender.nl/A/prog/ind ... editid=670
Hou je afval gewoon bij je of deponeer het in de afvalbak. Hoe moeilijk kan het zijn?
Mee eens. Bananenschil duurt drie jaar. Dus al ik drie jaar lang een schil weggooi op dezelfde plek liggen er al meer dan 1000 voordat de eerste weg is. Gewoon in de vuilnisbak dus wat mij betreft. Ik stel voor dat we het proefondervindelijk vast gaan stellen in de voortuin van Havana :-)

Product
Afbreektijd

Sigarettenpeuk

1-5 jaar

Bananenschil

3 jaar

Metalen blikje

1,5-50 jaar

Plastic frisdrankfles

5-10 jaar

Plastic zak

10-20 jaar

Kauwgum

20-25 jaar

Aluminium blikje

80 jaar tot 1 miljoen jaar

Frietbakje

90 jaar

Plastic sixpackhouder

100 jaar

Glazen fles

1 miljoen jaar
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 17 apr 2019 21:08

Het product lijkt mij ook meer voor evenementen en de "bewustwording".
Martijn zal waarschijnlijk bij een toertocht (Amstel gold?) zo'n bakje door een sponsor laten betalen en vervolgens aan elke deelnemer meegeven.
Provincie Limburg blij, sponsor blij en Martijn krijgt een hoop free publicity voor zijn bedrijf en pakt per bakje wat geld. Super toch?
Ik denk niet dat de fietser die hier op het forum zit zijn doelgroep is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 apr 2019 23:43

Dan kan je beter een afvalzak aan de achterkant van het startnummer bevestigen.
Campagnolo Ultra Dork

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 18 apr 2019 08:01

Hoewel ik het bewustzijn 100% steun en ik vind dat je geen troep naast de weg moet gooien.....
Ik ga gewoon lachen hoor als ik iemand met dit lelijke ding rond zie fietsen. Naam slaat natuurlijk ook nergens op. "ShowMyWaste" was natuurlijk veel beter geweest, want je laat het juist aan iedereen zien.

mathijsthebiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2017 07:24

mathijsthebiker 25 apr 2019 08:35

DrvC schreef: 17 apr 2019 21:08 Het product lijkt mij ook meer voor evenementen en de "bewustwording".
Martijn zal waarschijnlijk bij een toertocht (Amstel gold?) zo'n bakje door een sponsor laten betalen en vervolgens aan elke deelnemer meegeven.
Provincie Limburg blij, sponsor blij en Martijn krijgt een hoop free publicity voor zijn bedrijf en pakt per bakje wat geld. Super toch?
Ik denk niet dat de fietser die hier op het forum zit zijn doelgroep is.
Je haalt me de woorden uit de mond, bedankt voor je bijdrage. Het is inderdaad meer een 'evenementen-product'. Het gaat ook vooral om het signaal: geen afval langs de weg. Hoe je het afval mee wilt nemen is je eigen keuze, maar zorg dat je het mee neemt.

Fijne dag en groet,
Mathijs Wagenaar
CloseTheGap

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 apr 2019 09:06

@Rickert, waar is je bron dan van dit lijstje met tijden? Een bananenschil ga je na een half jaar echt niet meer terug herkennen, zoals de bron van Havana ook laat zien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 apr 2019 09:12

mathijsthebiker schreef: 25 apr 2019 08:35
DrvC schreef: 17 apr 2019 21:08 Het product lijkt mij ook meer voor evenementen en de "bewustwording".
Martijn zal waarschijnlijk bij een toertocht (Amstel gold?) zo'n bakje door een sponsor laten betalen en vervolgens aan elke deelnemer meegeven.
Provincie Limburg blij, sponsor blij en Martijn krijgt een hoop free publicity voor zijn bedrijf en pakt per bakje wat geld. Super toch?
Ik denk niet dat de fietser die hier op het forum zit zijn doelgroep is.
Je haalt me de woorden uit de mond, bedankt voor je bijdrage. Het is inderdaad meer een 'evenementen-product'. Het gaat ook vooral om het signaal: geen afval langs de weg. Hoe je het afval mee wilt nemen is je eigen keuze, maar zorg dat je het mee neemt.

Fijne dag en groet,
Mathijs Wagenaar
CloseTheGap
Dus om mensen bewust te maken over het afvalprobleem geef je ze een plastic wegwerpfrutsel mee?
Campagnolo Ultra Dork

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 29 apr 2019 14:14

is't dan nie eerder zinvol om een shirt te maken met een 4de zakje (die zijn er trouwens al) dat aan de binnenzijden een plastiek voering heeft waar heen vocht enzo doorkan?
dan heb je een afvalzakje waar al een een gelletje kan uitlopen, zonder dat je er onderweg last van hebt.

geen extra's op je fiets en dit zal amper extra gewicht toevoegen aan het shirt.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 apr 2019 15:06

amclassic-fan schreef: 25 apr 2019 09:06 @Rickert, waar is je bron dan van dit lijstje met tijden? Een bananenschil ga je na een half jaar echt niet meer terug herkennen, zoals de bron van Havana ook laat zien.
Een of andere gemeentewebsite. Het gaat ook niet om herkennen. Het gaat erom of de restanten nog aanwezig zijn....dus er is nog steeds resultaat van je wegwerpgedrag.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 08 mei 2019 10:19

amclassic-fan schreef: 25 apr 2019 09:06 @Rickert, waar is je bron dan van dit lijstje met tijden? Een bananenschil ga je na een half jaar echt niet meer terug herkennen, zoals de bron van Havana ook laat zien.
Ach ja, de bananenschillendiscussie, leuk, al een half jaar niet meer terug gezien.
In de fruitschaal beginnen ze na een paar dagen al te rotten, maar hoe lang duurt het in de natuur voordat een banaan verteerd is?

Eerst moeten we definiëren wat "verteerd" betekent. Na een jaar kun je misschien nog een paar vezels van het steeltje vinden, de een zou dan zeggen dat de schil niet verteerd is, en de ander zegt dat het gewoon onderdeel is geworden van de natuur.

Het is dat ik geen tuin heb, maar anders zou ik een proefopstelling maken, met een bananenschil en een wekelijkse foto. Om het wetenschappelijker te maken zou ik er zelfs een soort "bodyfarm" van maken, met een schilletje onder een boom, een schilletje in het gras, een schilletje in de vijver en een schilletje wat onder een afdakje ligt.

edit: dit heeft iemand dus al gedaan:
https://www.hansphilipsen.nl/index.php/ ... Cchbmrh1rc

Plaats reactie