Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Docu Niki Terpstra

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 28 mar 2019 15:46

Dat zijn toch juist de momenten die we willen zien? Ik vind het niet onlogisch dat het er zo aan toe gaat in de paar weken van de paar jaren die hij als wielrenner heeft om resultaten te boeken. Zijn dit niet de ' opofferingen' die we de grootwinnaars altijd toedichten?

Dat is op dat moment geen ideaal gezinsleven, anderzijds zijn er genoeg andere mensen met 'topcarrieres' die net zo min hun kinderen zien.

Overigens vond ik inderdaad zijn houding op een aantal momenten niet echt sympathiek (aan de eettafel met de ploeg, met die journaliste) (nog los van de momenten na de wedstrijd, dan begrijp ik dat wel), maar dat zal hij als niet-wielrenner ook wel hebben en die bijdehandheid zal ongetwijfeld bijdragen aan z'n succes.
Laatst gewijzigd door wouterf op 28 mar 2019 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 mar 2019 15:49

Nu snap ik wel waarom mijn buur ermee gestopt is ( heeft nog bij Greg vanavermaet in de ploeg gezeten). Hij heeft nooit echt een duidelijke reden gegeven daarvoor maar het leek mij altijd dat hij plots voor de keuze gesteld geweest is van zijn vrouw.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 28 mar 2019 22:29

vergeet niet wat die gasten allemaal moet doen en laten, ik denk dat dit 1 van de zwaarste vormen van topsport is.

maar om je door je vrouw nou je droom te laten afnemen vind ik toch wel raar.

om in een wielerploeg te komen heb je toch al een aardige weg afgelegd
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 28 mar 2019 22:38

En de poeriode voorafgaand aan de trouw zal ze toch wel geweten hebben dat hij wielrenner was

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 28 mar 2019 22:59

Hoorde haar op radio 1 vol trots vertellen over de documentaire, daaruit sprak niet dat zij zich het ondergeschikte vrouwtje achtte.
Wat betreft eigengereidheid en arrogantie: dat zijn veel topsporters. Logisch, want je wordt geen kampioen met lief zijn voor iedereen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 mar 2019 23:23

RonaldH76 schreef: 28 mar 2019 22:29 vergeet niet wat die gasten allemaal moet doen en laten, ik denk dat dit 1 van de zwaarste vormen van topsport is.

maar om je door je vrouw nou je droom te laten afnemen vind ik toch wel raar.

om in een wielerploeg te komen heb je toch al een aardige weg afgelegd
Het zijn ook niet allemaal toppers..

Als je zoals mijn buur hulpje bent op 30ste en van jezelf weet dat je niet uitblinkt in een categorie zou ik me op die leeftijd ook wel nog afvragen of het dat nog allemaal waard is..

Het opgroeien van je kinderen missen, meer dan de helft van het jaar op een hotelkamer zonder je gezin.

Als je een topper bent en je op je 30ste zo goed als binnen bent is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar hoeveel zijn er dat dan in een peleton? Niet zo bijzonder veel als je ziet hoeveel er mee rijden.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 mar 2019 08:30

marin30 schreef: 28 mar 2019 22:59 Hoorde haar op radio 1 vol trots vertellen over de documentaire, daaruit sprak niet dat zij zich het ondergeschikte vrouwtje achtte.
Wat betreft eigengereidheid en arrogantie: dat zijn veel topsporters. Logisch, want je wordt geen kampioen met lief zijn voor iedereen.
Nou, er zijn behoorlijk wat kampioenen die ik veel sympathieker overkomen dan deze. Ik denk dan aan de Epkes, Maarten van der Weijdens en nog wat andere kampioenen. Dat gelul dat je een lul moet zijn om kampioen te worden vind ik echt nergens op slaan. Fatsoen kost niks hoor.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 mar 2019 09:52

Volgens mij is de druk bij wielrenners ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld voetballers. Die trainen 1 of 2x per dag een uurtje en behoeven veel minder rust (met voldoende talent kom je een heel eind). Ook is de wedstrijd druk totaal anders voor de meeste voetballers, die spelen 34 wedstrijden in een regulier schema om in 99% van de gevallen geen kampioen te worden en hoeven daarvoor niet de hele wereld rond en in hotels te slapen. Een wielrenner als Niki heeft maar een wedstrijd of 5 per jaar om zijn status en plekje voor volgend jaar veilig te stellen en dan nog ben je sterk afhankelijk van het koersverloop/vorm van de dag.

Vergelijk dat met pak 'em beet een voetballer van mijn cluppie FC Groningen die ongeveer hetzelfde verdienen als Niki, die spelen vrijwel nooit voor de eindoverwinning, delen de druk en het verlies met de gehele ploeg + staf, en zijn pas een jaar of 3 geleden gestart met 2 trainingen per dag en geen baco'tjes meer te drinken in het stadion na de wedstrijd (ze waren wel heel lui, not my words).

Voetballers kunnen in principe de ideale family man spelen, al heeft teveel vrije tijd i.c.m. buitensporige salarissen ook weer zijn keerzijde.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 30 mar 2019 00:39

Van de week had ik de docu deels gezien, nu vanavond de rest terug gekeken via Ziggo Go. Ik vond het een mooie reportage, met als hoogtepunt de overwinning in de RVV vorig jaar. Ook mooi om te zien hoe zijn privé leven in beeld gebracht wordt (een M3 met 420 pk 😃)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 30 mar 2019 10:57

Schitterende docu 👍

Voor de rest oordeel ik niet over hoe ze hun privé leven neer zetten.
Dat is maar net hoe de docu maker dat neer wil zetten.

De bekende sporters die ik ken, komen privé totaal anders over dan op tv.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 30 mar 2019 18:32

Leuke docu, zeker de moeite waard om terug te zien.
Werkt perfect via de VRT site met de Chrome plugin Hola, zoals hierboven ook al wordt genoemd.

Plaats reactie