Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 apr 2021 18:12

daniel1975 schreef: 13 apr 2021 17:14 Wat ik al een tijdje roep: ik ben banger voor ambtenaren en politici dan voor dat virus. Vorig jaar konden we ook prima in de zomer weg, geen enkele reden om komende zomer mensen te straffen met een reisverbod naar het buitenland.
Zou echt belachelijk zijn.
Ik hoop dat de lokroep van de enorme pot vakantiegeld groter is dan de waanzin van de politiek.
'Banger' is niet de juiste benoeming, maar ik begrijp wel wat je bedoeld.

Ik ga ervanuit dat we van de zomer gewoon naar het buitenland op vakantie kunnen en dat het gestuntel rondom de vaccinaties en de vaccins ervoor zal zorgen dat het godzijdank ook zonder vaccin-paspoort kan.

ps; 'lokroep van geld groter dan de waanzin van de politiek'... Uhm ;) :?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 apr 2021 18:15

Jans schreef: 13 apr 2021 17:39 Maar op bepaalde tijden is de rij van de badges veel korter. Maar je kunt er niet door, dus aansluiten in de langere rij. Wat is dan het nut van de badge?
Ik gebruik zo'n tolbadge al een jaar of 6-7 en ik kan me niet herinneren dat ik ooit dat ding niet gebruikt heb terwijl het wel kon. Volgens mij is deze tol-doorgang zo goed als altijd korter en ik vind het sowieso handiger dat ik niet wat hoef te pakken maar gewoon langzaam kan doorrijden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 apr 2021 19:22

Aankoop nog niet gedaan maar ik moet dringend een hoofdtelefoon aanschaffen.
Ik wil graag een degelijke over-ear hoofdtelefoon met noise cancelling functie en ie moet draadloos zijn.
Er zijn momenteel vervelende wegenwerken bij me in de buurt, en ik hoop me met de noise cancelling te kunnen afsluiten van het lawaai en toch naar muziek te kunnen luisteren met veel zachte passages (klassiek).
Iemand tips of ervaringen met bepaalde modellen, merken?.

Budget is ongeveer 200, mag ook iets meer zijn maar liefst niet te veel.
Ik hou wel van kwaliteit, maar ik zie prijzen van 1000 euro en meer passeren, dat vind ik er toch wel over.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 29 apr 2021 21:23

de Sony WH-1000XM4 van €300,- of de Sony WH-1000XM3 (is vorige model) rond de €200,-.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 30 apr 2021 00:06

Kijk eens op hifi.nl, maar ook cnet heeft uitgebreide reviews.

Succes! Leuke zoektocht.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2021 07:26

De eerder genoemde Sony WH1000XM3. Was bij de lancering de referentie in de (hogere) consumentenklasse.
Let op bij noice cancelling: het beste werkt het bij monotone geluiden (vliegtuig motor bijv), geluiden die continu anders zijn (bijv iemand die tegen je praat) worden veel minder gedempt. Ook logisch gezien het werkingsprincipe.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 30 apr 2021 13:12

lugosi schreef: 29 apr 2021 19:22 Aankoop nog niet gedaan maar ik moet dringend een hoofdtelefoon aanschaffen.
Ik wil graag een degelijke over-ear hoofdtelefoon met noise cancelling functie en ie moet draadloos zijn.
Er zijn momenteel vervelende wegenwerken bij me in de buurt, en ik hoop me met de noise cancelling te kunnen afsluiten van het lawaai en toch naar muziek te kunnen luisteren met veel zachte passages (klassiek).
Iemand tips of ervaringen met bepaalde modellen, merken?.

Budget is ongeveer 200, mag ook iets meer zijn maar liefst niet te veel.
Ik hou wel van kwaliteit, maar ik zie prijzen van 1000 euro en meer passeren, dat vind ik er toch wel over.
Heb de JBL Live 650BT NC pas gekocht. Kreeg een goede recensie op tweakers en ik ben er zelf ook erg tevreden mee. Prijs is ook aardig gezakt.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 mei 2021 21:24

Het is er uiteindelijk één geworden zonder noise cancelling.
Ik had vorige week de Sony WH1000XM4 van een collega mogen uitproberen thuis, maar dat was niet meteen een succes.
Ik was helemaal niet overtuigd door de geluidskwaliteit en de noise cancelling werkte niet waarvoor ik hem wilde gebruiken.
Vermoedelijk was het lawaai te onregelmatig.
Dan maar één zonder noise cancelling. Maar dan moest de geluidskwaliteit wel beter dan die van de Sony. (de noise cancelling had ook nog een effect op de geluidskwaliteit dat me niet beviel)

Zo ben ik bij de Dali IO 4 gekomen.
Zonder NC valt de prijs nogal mee (300euro), de IO 6 kost 100 euro meer, die heeft NC.
Ik ben erg onder de indruk van de geluidskwaliteit en ontwerp. Eenvoudig klassiek design, niet teveel toeters en bellen en geen bijhorende app.
Ik heb er alle genres al doorheen gejaagd; veel klassiek maar ook Motorhead en ook wat experimentele zaken als Ambrose field. Alles komt goed tot zijn recht, een eerlijk geluid met veel nuance. (zelfs bombastische Toccata en Fugue -uitvoering.

De dochter vind het maar niks, te weinig bas,....

Er is inderdaad door Dali vooral geïnvesteerd in het middenregister en dat maakt het geluid erg rijk.
Sommige merken (zoals bw) leggen imo teveel de nadruk op de bassen.
Dat geeft een weergave die niet zo bedoeld is door de artiest en op de duur gaat het ook nogal eens modderig klinken.

Ik heb wel nog een klein technisch probleem waar ik nog niet stil bij had gestaan.
De muziek (vooral flac) staat op een nas en wordt via smartphone (bubbleupnp) naar hoofdtelefoon gestuurd. Geen probleem. Zonder hoofdtelefoon wordt de muziek via smartphone naar versterker gestuurd, ook geen probleem.
Echter, als ik een bron (bijvoorbeeld tv decoder) weergeef via versterker kan ik dat niet doorsturen naar de hoofdtelefoon ondanks dat beide bluetooth hebben.

De receiver ondersteunt dan wel bluetooth, maar de hoofdtelefoon heeft alleen bluetooth nfc en de receiver ondersteunt geen nfc.
Niet echt een ramp maar toch een beetje onverwacht dat de comptabiliteit van bluetooth niet algemeen is.
Dit staat overigens niet vermeld op het product, het staat wel in de specs op de datasheet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mei 2021 14:17

De ene dochter heeft een huis gekocht en de andere gaat verbouwen.
Mijn boormachine was aan vervanging toe.
Een Bosch Professional Boorhamer GBH 2-26 F.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mei 2021 15:09

Lcsmet schreef: 11 mei 2021 14:17 Een Bosch Professional Boorhamer GBH 2-26 F.
Verkeerde keuze..............ik heb 40 jaar geleden de voorganger gekocht en deze heeft pas de verbouwing bij m'n dochter (haar huis dus) doorstaan.
Dit soort aankopen zorgen er voor dat je nooit meer voor zoiets naar de winkel hoeft. Als we allemaal dit soort dingen kopen gaat dit topic wel doodlopen :mrgreen:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 11 mei 2021 17:04

Is inderdaad waar, goed gereedschap koop je bijna voor het leven. Ik had een goedkoop schroefboormachinetje gekocht. Later via mijn schoonvader een makita gehad, man, wat een verschil.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Danyboy
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2015 20:11

Gebruikersavatar Danyboy 11 mei 2021 17:12

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0516/ ... 1608596758
Ik een thermos voor mijn koffie mee werken te nemen.
Eddy Merckx EMX-1 januari 2013
JGuillem Oriënt Disc december 2017

Plaats reactie