Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7985
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 24 dec 2020 17:39

Beetje shoppen op internet en je vindt er genoeg hoor. Wij hebben ook van die idioot grote kussens en nooit problemen gehad met slopen. (Kussenslopen)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 24 dec 2020 19:40

Ik koop het beddengoed in Duitsland ook omdat ik voor het dekbed 220x155 cm nodig heb en grote kussenslopen 80x80 cm. Omdat we in Venlo wonen zijn wij zo in Duitsland.
Ghost Nivolet 6LC

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 28 dec 2020 21:57

Iemand ervaring met IP buitencamera's ?
Merk type, opslag in de cloud of Sd cards ?

Er is veel aanbod, ook veel prijsverschillen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 dec 2020 09:11

ypuh schreef: 23 dec 2020 11:04 Makita heeft volgens mij nog nooit hun accu's veranderd door de jaren heen, maar bij andere merken ben ik daar niet zo stellig in.
Mijn vorig Makita had ander accu's en de huidige heeft andere accu;s dan de ongeveer gelijk gekochte Makita van m'n schoonvader. Dus ik ken al 3 type accu's :o

Een elektrische schroevendraaier vind ik mega handig maar dat er aan klopboor, cirkelzaag en decoupeerzaag een snoer zit boeit me niet omdat dan ook ook gelijktijdig de stofzuiger aangaat.

Wat ik aan gereedschap heb kan je een leuke auto kopen. Van speciaal modelbouw tot lomp breekwerk.
Maar ik had geen lamininaatsnijder en zaagde alles af. Bij m;n dochter die vorige maand uit huis ging 4 kamers, gang en keuken gedaan en zo'n snijder geleend.
Schop je dat er zo in!

Dat was voor mij de gereedschap tip van het jaar. Mega handig en scheelt veel tijd en veel stof. Want zelfs de stofzuiger in de decoupeerzaag krijgt niet alles te pakken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 dec 2020 11:08

Die dingen zijn inderdaad handig maar met het 12mm dikke laminaat dat ik vorig jaar gelegd heb, ging het niet.
Eigenlijk kort ik laminaat nog het liefst af met de handzaag. Wel een ouderwetse die je kunt slijpen want zo'n moderne kun je naderhand weggooien.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 29 dec 2020 15:29

Een Martin D18.

https://www.tfoa.eu/nl/martin-d18.html :like:

Je kunt niet de hele dag op de Tacx zitten
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2020 19:42

ypuh schreef: 23 dec 2020 11:04 Makita heeft volgens mij nog nooit hun accu's veranderd door de jaren heen, maar bij andere merken ben ik daar niet zo stellig in.
Waarschijnlijk ben jij nog een jonge snaak :)
Ik heb al heel wat jaren, geen idee hoe lang, een schroefboormachine van Makita met een 7,2 Volt batterij.
Ondertussen maken ze geen toestellen meer voor deze batterij maar de batterij op zich, en "clonen", zijn nog volop verkrijgbaar.
Al mijn ander elektrisch gereedschap is gewoon met een stekker.
Afbeelding
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 29 dec 2020 20:24

Lcsmet schreef: 29 dec 2020 19:42
ypuh schreef: 23 dec 2020 11:04 Makita heeft volgens mij nog nooit hun accu's veranderd door de jaren heen, maar bij andere merken ben ik daar niet zo stellig in.
Waarschijnlijk ben jij nog een jonge snaak :)
Ik heb al heel wat jaren, geen idee hoe lang, een schroefboormachine van Makita met een 7,2 Volt batterij.
Ondertussen maken ze geen toestellen meer voor deze batterij maar de batterij op zich, en "clonen", zijn nog volop verkrijgbaar.
Al mijn ander elektrisch gereedschap is gewoon met een stekker.
Afbeelding
Afbeelding
Die had mijn vader ook :like:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 dec 2020 20:33

synapse schreef: 29 dec 2020 15:29 Een Martin D18.

https://www.tfoa.eu/nl/martin-d18.html :like:

Je kunt niet de hele dag op de Tacx zitten
Ben niet zo van de akoestische gitaren, maar met een Martin zit je niet verkeerd, mooi man! :winkthumb: :winkthumb:

Heb vorige week deze versterker gekocht om mij thuis mee te vermaken, nu de oefenruimte dicht is agv Corona en een 100 watt Dual Rectifier op zolder misschien niet een heel sociaal idee is :lol:

https://peavey.com/6505-mh-mini-amp-head/p/03614180

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 29 dec 2020 21:11

el_loco schreef: 29 dec 2020 20:33
synapse schreef: 29 dec 2020 15:29 Een Martin D18.

https://www.tfoa.eu/nl/martin-d18.html :like:

Je kunt niet de hele dag op de Tacx zitten
Ben niet zo van de akoestische gitaren, maar met een Martin zit je niet verkeerd, mooi man! :winkthumb: :winkthumb:

Heb vorige week deze versterker gekocht om mij thuis mee te vermaken, nu de oefenruimte dicht is agv Corona en een 100 watt Dual Rectifier op zolder misschien niet een heel sociaal idee is :lol:

https://peavey.com/6505-mh-mini-amp-head/p/03614180
Ziet er goed uit!
Veel plezier ermee!
Peavey is toch voor heavy metal?
Mooi dat het vermogen zover terug kan.
Ik ben door het spelen met versterkers die veel te hard staan half doof geworden :mrgreen:
Ik heb voor de vorige crisis veel versterkers en elektrische gitaren gehad, maar dan gebaseerd op de jaren 50/60/70; bijvoorbeeld de Fender Bassman en Vox AC30.
Ook tal van Klassiekers onder de elektrische gitaren. Bijvoorbeeld Les Paul Goldtop met p90's en een Strat Re issue 54.
Door die crisis alles moeten verkopen en nu weer een collectie aan het opbouwen met een Fender Vintera strat en een Bugera combo (verrassend goed voor thuisgebruik).
Courir c'est mourir un peu

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 30 dec 2020 17:12

Als je gitaren moet gaan verkopen is het echt crisis ja, balen man! Maar mooi dat er nu weer ruimte is voor nieuwe spullen. Ik zit meer in de metal/hardcore hoek inderdaad, heb een handvol Ibanez/Jackson/LTD gitaren hier staan en sinds vorig jaar ook een 7 snarige Solar met Evertune brug (dat is echt geweldig btw, intoneren is supermakkelijk en stemmen eigenlijk nog maar een keer in de maand nodig)

Afgelopen april een goede interface en software aangeschaft om ook thuis lekker te klooien en riffs te schrijven, dat bevalt wel goed. Zeker op de koude, natte dagen als deze dat mijn motivatie om te fietsen echt wel onder het vriespunt is gezakt.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 30 dec 2020 20:47

Ha, mijn motivatie om te fietsen is ook wat minder. Niet alleen door het weer (valt eerlijk gezegd wel mee), maar vooral door de nieuwe gitaar ;-)
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie