Ben benieuwd wat je daar voor een auto voor moet plakken.....
Mbt vertrekken op vrijdag: dat deed ik de laatste jaren. De eerste dag ging altijd prima, dan reden we meestal 800 km, en dan de volgende dag de laatste 400/500. Meestal eindigde die tweede dag dan toch in file. En was je de tweede dag net zolang onderweg als de eerste. Nu maar eens op dinsdag dus.
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Zo bedoelde ik het niet hoor. Ik zit altijd in een stacaravan, die kan ik niet achter mijn auto hangen. Een Kip is zeker geen stacaravan. Leuke herinneringen aan, mijn ouders hebben er jaren een gehad.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die 2e dag snap ik inderdaad ook geen ruk van. Om 07.00 vertrekken in Chalon-sur-Saone en dan nog bij Valence muurvast staan.rikkert schreef: ↑12 apr 2021 12:44 Ben benieuwd wat je daar voor een auto voor moet plakken.....
Mbt vertrekken op vrijdag: dat deed ik de laatste jaren. De eerste dag ging altijd prima, dan reden we meestal 800 km, en dan de volgende dag de laatste 400/500. Meestal eindigde die tweede dag dan toch in file. En was je de tweede dag net zolang onderweg als de eerste. Nu maar eens op dinsdag dus.
Wij rijden meestal op zondag en dan zit (zat...?) je achter de massa. En dan op donderdag of vrijdag weer huiswaarts.
Wij stonden vorig jaar een paar dagen naast een Zwitser met een Tabbert Puccini icm een Dodge Ram 1500 HEMI.
Reed hem ook nog even in 1 vloeiende beweging achteruit op zijn plek incl een oplopende bocht om een heg.
Less is bore
Ik heb toch regelmatig door Frankrijk gereden op een zwarte zaterdag: op een enkele keer bij Bordeaux heb ik er nooit in de file gestaan (zelfs niet bij de laadpaal ). Waarschijnlijk omdat ik tot de weinigen behoor die wel nadenken Bijvoorbeeld die keer dat wij op een zwarte zaterdag naar Aix-en-Provence reden. Je zou zeggen: het haasje, maar Utrecht-Breda-Mons-Cambrai-Reims-Troyes-Langres-Dyon-Bourg-en-Bresse-Lyon-Grenoble-Sisteron en Aix zorgde ervoor dat ik om 17.00 aan een wijntje aan de pool zat.
Ik heb in Canada caravans langs zien komen die en nog een stuk langer zijn, en ook slide-outs kennen (delen schuiven nog uit in de breedte). Dat zie ik in Europa nooit (ook niet bij campers). Mag dat hier niet.
Ik heb in Canada caravans langs zien komen die en nog een stuk langer zijn, en ook slide-outs kennen (delen schuiven nog uit in de breedte). Dat zie ik in Europa nooit (ook niet bij campers). Mag dat hier niet.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
In Europa zie je wel racetrailers en andere mobiele inrichtingen die je in de breedte kunt uitschuiven.
Bij een caravan ga je te hoog in het gewicht uitkomen. Dat lukt niet meer met B-E rijbewijs.
Bij een caravan ga je te hoog in het gewicht uitkomen. Dat lukt niet meer met B-E rijbewijs.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb er vorig jaar 1 gezien; een camper die in de breedte uit kon schuiven en aan de achterzijde een garagedeur waar een Fiat 500 uit kwam..... Dan praat je wel over formaatje vrachtwagen en heb ik er weinig vakantiegevoel bij. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Less is bore
Ik heb op Discovery eens een programma gezien waarin ze die dingen bouwen (in de VS). Die had het formaat van een Nederlandse stadsbus. Motorhome noemen ze die dingen dacht ik.
Moet er niet aan denken daarmee een bergweggetje op te moeten naar de camping.
Of ergens aan de Tarn via een 'route dangereuse' naar beneden te moeten rijden
Moet er niet aan denken daarmee een bergweggetje op te moeten naar de camping.
Of ergens aan de Tarn via een 'route dangereuse' naar beneden te moeten rijden
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Alles is relatief en ik ken een aantal chauffeurs die ik zo'n weggetje met een flinke combinatie meer toevertrouw dan sommige toeristen in een stadsautootje. Heb een aantal jaren terug een aantal routes in zuid Amerika gedaan (landcruiser met aanhanger) die tot de "world most dangerous roads" behoren. Op de eerste dag is het even eng maar als je je daar overheen zet zet en je kunt een beetje sturen went het al snel en doe je dingen de je hier niet voor mogelijk houdt.
Ik reed altijd op zaterdag en zondag weer terug naar Nederland, en dat ging altijd prima. Alleen de tweede dag heen was altijd drama. Maar goed nu dus op dinsdag en woensdag terug, dus dat zal ook prima gaan.
Overigens in het kader van de niet fiets gerelateerde aankopen: vorig jaar zo'n tolbadge gekocht. Toch wel makkelijk hoor, piep en doorrijden maar. En niet je vrouw uit hoven schelden waar ze dat kaartje heeft gelaten
Overigens in het kader van de niet fiets gerelateerde aankopen: vorig jaar zo'n tolbadge gekocht. Toch wel makkelijk hoor, piep en doorrijden maar. En niet je vrouw uit hoven schelden waar ze dat kaartje heeft gelaten
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Die route via Bourg en Bresse, paar kilometer om maar zo lekker rustig...alleen wordt het dit jaar weer ZW-frankrijk dus dan is Bourg en Bresse wel erg ver om.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Wij rijden altijd gewoon met kaartje Die heeft wel een vaste plek in de auto. Je betaalt inmiddels contactloos. Wij rijden in najaar-winter-voorjaar lekker rustig op zondag, in de zomer doordeweeks. Geen moment behoefte aan tolbadge. Maar je hebt natuurlijk ook geen last van zo'n badge.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind die badge als grootste voordeel hebben dat die rijen meestal korter zijn én sneller gaan.
Dus alleen al daarom zo’n ding in de auto.
Nu alleen bidden dat ze dat rotstuk Luxembourg-Toul ook nog eens verbreden en tolweg maken.
Bourg-en-Bresse doen wij ook zo vaak mogelijk. Alleen zitten de grootste knelpunten nog zuidelijker. M.n. Valence is berucht. Dit jaar Embrun, dus komen we daar niet.
Dus alleen al daarom zo’n ding in de auto.
Nu alleen bidden dat ze dat rotstuk Luxembourg-Toul ook nog eens verbreden en tolweg maken.
Bourg-en-Bresse doen wij ook zo vaak mogelijk. Alleen zitten de grootste knelpunten nog zuidelijker. M.n. Valence is berucht. Dit jaar Embrun, dus komen we daar niet.
Less is bore