Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 dec 2020 15:20

Touché. Als ik de reviews lees dan ga ik inderdaad meer klooien met het nieuwe apparaat. :lol:
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 dec 2020 14:12

Na wikken en wegen is het de Sony HT ST5000 soundbar geworden. Qua vermogen / aansluit opties / en prijs was er op dit moment niet veel op de markt wat kon tippen aan deze soundbar. Ook de reviews van deze - toch iets oudere soundbar - zijn erg goed. Moet wel zeggen dat ik bijna 50% korting heb tov adviesprijs.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2020 20:31

Dat ding krijgt inderdaad goede reviews. Veel plezier ervan.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 dec 2020 13:21

Sony is van de "normale" merken altijd een van de beste met speaker en hoofdtelefoons.
Komen bij Whatt Hifi ook vaak heel goed uit de testen.

Zit er ook nog aan te denken. Ik heb een goede installatie maar die zet ik met TV niet aan, en het tv geluid is gewoon niet heel best van de platte tv,s. Sounbar lost dat wel op.

Extra router gekocht om mesh netwerk te maken Asus RTax82u. Gezien mijn huis en ondervloer heb ik op elke verdieping een router nodig. Nu de hoofdrouter nog ergens in de aanbieding scoren en dan nog een zelfde voor op zolder. Je schrikt er toch van hoeveel devices je hebt met een gezin met twee kinderen..........

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 dec 2020 18:11

Sony heeft voor mijn smaak te veel hoge tonen!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 dec 2020 19:14

Dat is toch juist goed voor mensen boven een bepaalde leeftijd? ;-)


(Kun je wel tegen toch :P )
Less is bore

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 05 dec 2020 19:23

Probleem is dat oude mensen dergelijke hoge tonen sowieso niet meer kunnen horen. Méér hoge tonen zorgt er niet voor dat ze die wél gaan horen. Mensen zonder gehoorproblematiek kunnen veel hoge tonen juist wel horen en zich eraan storen.

Ergo: als je je daaraan stoort is er niets mis met je oren.
Als je je er niet aan stoort ben je wellicht doof voor hoge tonen óf vind je het gewoon niet storend.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 dec 2020 20:03

Enzzo schreef: 05 dec 2020 18:11 Sony heeft voor mijn smaak te veel hoge tonen!
Speakers zijn net mensen .... soms komt er alleen herrie uit en is het niet om aan te horen. Andere speakers daarentegen produceren een geluid... dat is een orgasme voor het oor.

😘
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 dec 2020 20:16

daniel1975 schreef: 05 dec 2020 19:14 Dat is toch juist goed voor mensen boven een bepaalde leeftijd? ;-)


(Kun je wel tegen toch :P )
:lol:
Volgens mijn vrouw ben ik 13 (soms 4) dus het gaat alle kanten op ;)

In werkelijkheid ben ik 52, althans volgens mijn paspoort. Maar ik ben niet zo’n rekenwonder :D
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 dec 2020 14:03

De enige luidsprekers van Sony die ik heb gehad waren de SS-B3-ES. Daar was niks op aan te merken voor een paar kleine boekenplankspeakers. Ze klonken in ieder geval niet bijzonder hoog.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 dec 2020 10:23

Altijd mooi dit soort discussies.
Vorig jaar met iemand een "verhitte" discussie. Hij stond erop dat speakers van KEF, B&W en dat soort merken moest zijn..............

Altijd leuk als je weet waar Sony al ruim 30 jaar haar speakers laat bouwen :lol:

Met audio is het net als met fietsen, camera's en auto's. Voor een democratisch budget kan je al leuke dingen kopen en in het geval van audio is Sony nooit een slechte keuze. En twee keer meer uitgeven is niet twee keer beter. Net als met alles loopt de prijs dramatisch op bij maar kleine sprongen in kwaliteit.

T.a.v. audio ben ik zelf even van de leg. M'n dochter is het huis uit dus heb ik mijn oude cave terug. Die kamer is ruim 2 keer groter dan de hobbykamer die ik de laatste jaren had,
Het is net of ik andere boxen heb :shock:
Het klinkt prima maar aantoonbaar anders. Zelfde boxen andere kamer en goed waarneembaar verschil.

Hierboven geeft iemand aan dat Sony's hoog klinken.
Boxen die misschien wat hoog en fel klinken kunnen het in een zwaar gestoffeerde kamer ineens bizar goed doen. Andersom klinken boxen die wat behoudend in het hoog zijn in een zwaar gestoffeerde kamer doorgaans wat levenloos.

Voordeel van een kamer die je echt gebruikt om muziek te luisteren (en het is m'n kantoor) is dat je zo'n ruimte optimaal kan tunen met kleine aanpassingen als extra kleedje, posters (evt op hard of juist zacht materiaal geplakt) en met de opstelling kan spelen.
De boxen in mijn cave staan op een niet onderhandelbare plek. In een huiskamer is dat doorgaans niet realistisch ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 dec 2020 10:29

Gastheerg schreef: 08 dec 2020 10:23 Altijd mooi dit soort discussies.
Vorig jaar met iemand een "verhitte" discussie. Hij stond erop dat speakers van KEF, B&W en dat soort merken moest zijn..............

Altijd leuk als je weet waar Sony al ruim 30 jaar haar speakers laat bouwen :lol:

CUT
Voor zover mij bekend maakt wel eens Sony gebruik van B & W technologie, da's IMO niet "laten bouwen"....

PS, een jaar of 5 geleden zag ik in een kringloopwinkel een set 2 weg zuilbasreflexen voor 10€, er stond geen merk op, maar enkele details deden me besluiten deze set mee te nemen op de gok.
Bij het beluisteren viel in eerste instantie alleen het diepe en strakke laag op, verder totaal onopvallend.
En zo hoort het ook.
Opengemaakt viel wel het discrete filter op , opgebouwd uit dure elektronische onderdelen.
Uiteindelijk bevielen ze zo goed dat ik m'n 25 jaar oude Monitor Audio's heb verkocht...
Tot op de dag van vandaag is me onbekend wat ik destijds heb gekocht....
Laatst gewijzigd door Keezx op 08 dec 2020 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie