Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 jan 2019 18:14

Een goede rekenmachine voor mijn vrouw.

Want die regelt hier de financien. :like: (Horen twee stipjes op de tweede E , maar dat is me teveel werk).
Kan ze mooi weer gaan uitrekenen wat we weer moeten betalen, aan inkomstenbelasting en of we nog terug moeten betalen aan teveel gekregen huur- en zorgtoeslagen :? en dan schijnt het ook nog zo te zijn dat ze de slogan hanteren van "Belasting maakt het je gemakkelijker" . Ik ben niet dom of laaggeschoold (Mavo-Havo) maar je mag wel een Meao diploma hebben, om alles te weten op belastinggebied. Alleen het invullen via internet is een stuk eenvoudiger geworden van het inkomstenformulier. Maar die toeslagen zijn ze verradelijk, .....dat je heel allert moet zijn, of je niet te veel krijgt en wij hebben voor een deel een wisselend inkomen en dan ben je helemaal "gezegend".
Ik snap niet hoe lageropgeleide mensen en migranten die de taal niet spreken, dat hebben, :( want ik denk dat wij hier in Nederland het ingewikkelste belasting- en vooral toeslagensysteem hebben, van heel de wereld. Kan dat nu niet wat eenvoudiger heren en dames van de Politiek. Lage inkomens gaan heel veel de mist in, omdat ze de toeslagen eerst uitgeven en of gebruiken om tekorten te dekken en dan gaat het mis met de maandelijkste huurkosten en die hoge zorgpremies.En dan zit je zomaar dik in de penarie en kan je wel fietsen ....maar zeker niet met een frisse kop.En dat heeft toch wel een dikke pre.


Na alles te hebben berekend op de nieuwe rekenmachine zullen we eens kijken of er dan nog wat overblijft aan fietsgerelateerde uitgaves van mij in 2019. Die zijn natuurlijk het belangrijkste ;)

Kleding en schoenen(in prima of zelf bijna nieuwstaat), voor alle weeromstandigheden en alles wat daarbij hoort, heb ik meer dan genoeg voor de komende jaren.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2019 18:18

@Codex, hoe kom je er bij dat het Nederlandse belastingsysteem zo heel ingewikkeld is. In andere landen (ik woon in Frankrijk) zijn er onderdelen van aanslagen die werkelijk door niemand uitgelegd kunnen worden.
Ik hoop dat jullie nog iets overhouden voor de leuke dingen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jan 2019 19:25

In België weten ze het zelfs bij de belastingen niet.

Ik betaal gewoon jaarlijks een boekhouder om alles in orde te hebben (die is zijn 100€ echt dubbel en dik waard)
Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 jan 2019 19:55

Vooral die toeslagen maken het hier in Ned. ontzettend moeilijk voor heel veel mensen.
Juist de mensen die weinig inkomen hebben,komen ook de moeilijkste situaties (met hun toeslagen) tegen en juist voor hen is het inhuren van iemand die hun formulier invult en nog belangrijker(hun toeslagen goed in de gaten houdt) ....weer te duur. Ik vind het eigenlijk nog een ẅonder"dat er niet meer mensen in zware geldproblemen komen.Want je moet een goed stel hersens hebben en sterk in je schoenen staan.... als je weinig inkomen hebt.Om niet in de problemen te komen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jan 2019 19:59

@Codex, ik denk dat het wel meevalt, zeker wat de meest trieste gevallen betreft. Die krijgen gewoon de maximale toeslagen. Het wordt lastiger als je sterk fluctuerende inkomsten hebt. Dan kun je wel eens in de problemen komen als je een periode een te hoog inkomen hebt voor de toeslagen.

hayes

hayes 13 jan 2019 20:23

Ik denk idd dat het niet veel erger kan dan in België. Wij zitten nog eens met Belgische, Vlaamse, provinciale en gemeentelijke belastingen. Er zijn 885 verschillende codes. Even gegoogeld en in Nederland zouden dat er 50 zijn?

Gelukkig is het ook mijn vrouw die dat regelt

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 jan 2019 20:52

hayes schreef: 13 jan 2019 20:23 Ik denk idd dat het niet veel erger kan dan in België. Wij zitten nog eens met Belgische, Vlaamse, provinciale en gemeentelijke belastingen. Er zijn 885 verschillende codes. Even gegoogeld en in Nederland zouden dat er 50 zijn?

Gelukkig is het ook mijn vrouw die dat regelt
We, België, hebben er inderdaad veruit het meeste en ze zijn dan ook nog eens bij de hoogste in Europa.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2019 21:39

Maar dat kan je niet 1 op 1 vergelijken. Auto's zijn in België veel goedkoper en als het een wagen van de zaak is dan scheelt het al helemaal veel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hayes

hayes 14 jan 2019 08:52

Een nieuwe tuin :D
Kostte meer dan al m'n fietsen ooit samengeteld...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jan 2019 09:09

amclassic-fan schreef: 13 jan 2019 21:39 Maar dat kan je niet 1 op 1 vergelijken. Auto's zijn in België veel goedkoper en als het een wagen van de zaak is dan scheelt het al helemaal veel.
Maar als je iemand bent, zoals ik, die zijn wagen helemaal zelf moet betalen en op geen enkele manier kan/mag inbrengen in de belastingaangifte dan zijn we slechter af als jullie.
Het overheidsbeslag in België is ongeveer 55% waar dat in Nederland "maar" iets meer dan 40% zou zijn.
Maar misschien moeten we daar een ander topic voor openen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2019 09:45

Lcsmet schreef: 14 jan 2019 09:09
amclassic-fan schreef: 13 jan 2019 21:39 Maar dat kan je niet 1 op 1 vergelijken. Auto's zijn in België veel goedkoper en als het een wagen van de zaak is dan scheelt het al helemaal veel.
Maar als je iemand bent, zoals ik, die zijn wagen helemaal zelf moet betalen en op geen enkele manier kan/mag inbrengen in de belastingaangifte dan zijn we slechter af als jullie.
Het overheidsbeslag in België is ongeveer 55% waar dat in Nederland "maar" iets meer dan 40% zou zijn.
Maar misschien moeten we daar een ander topic voor openen.
Ik denk dat het toch blijft bij appelen met peren vergelijken.
Het blijft heel moeilijk om een totaalplaatje te maken, daar horen dan ook de kosten voor ziekte bij. Maar een nieuwe topic zou zeer waarschijnlijk heel veel loze kreten opleveren.

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 14 jan 2019 12:18

hayes schreef: 14 jan 2019 08:52 Een nieuwe tuin :D
Kostte meer dan al m'n fietsen ooit samengeteld...
Best nog eens herhalen nadat het eerst nog een drietal pagina's over de belastingen zal gaan.

Plaats reactie