Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 dec 2020 20:17

Klopt, bij de bouwmaat waren in oktober flinke dewalt koopjes en gezien ik een schuur en schutting wilde neerzetten, deze aangeschaft. Zeer krachtig.

Vwb zagen vind ik festool veruit het prettigst.

Wat ik begrijp van bouwvakkers is hilty voor de mensen die achterkant van accuboor ook als hamer gebruiken, makita voor interieurbouw, dewalt voor stevig gebruik, festool voor de houtwerkers... Ik heb er verder geen verstand van maar weet dat ik voor lomp schroefwerk een dewalt het prettigst vind en voor zagen festool. En dat je behalve aan fietsen ook aan gereedschap een vermogen kunt uitgeven... En dat je bij gereedschap echt enorm verschil bemerkt, sterker nog, zonder goed gereedschap is het lastig fatsoenlijk te bouwen/klussen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 dec 2020 09:02

bouwvakkers is hilty voor de mensen die achterkant van accuboor ook als hamer gebruiken,
:lol:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 dec 2020 09:13

Vroeger toen ik nog op de bouw werkte, hadden we Hilti, niet omdat het zo'n fijn spul was naar vooral omdat één telefoontje genoeg was om dezelfde dag nog een defect stuk gereedschap kosteloos te laten vervangen. Je moest het dan wel heel bont gemaakt hebben, wilden ze moeilijk doen.

Festool is leuk maar vooral als je het hele systeem wil hebben met MFT, freesmallen e.d. Ik heb de invalzaag van Makita. Die doet echt niet onder voor een Festool. De stofafzuiging bij schuurmachines is wel weer uitzonderlijk goed trouwens. Als je veel binnenshuis schuurt, dan is dat de investering meer dan waard.

Ik heb in Oktober inderdaad ook een DeWalt multitool gekocht. Die was heel scherp geprijsd en mijn Fein was al voor de derde keer kapot. Vooralsnog ben ik redelijk tevreden. DeWalt voelt vooral wat lomper aan naar met mijn grote handen is dat geen nadeel.

Ik ben ook helemaal niet merkvast met gereedschap maar ik heb dan ook nog bijna alles met een snoer. Zowel op werk als thuis heb ik overal stopcontacten. Dan vind ik het een beetje onzin om alles eruit te doen om accu gereedschap te kopen.
Ga je alles stuk voor stuk vervangen wanneer het kapot gaat, dan zul je zien dat er ergens onderweg weer wordt overgestapt op een ander accusysteem.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 22 dec 2020 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 dec 2020 09:31

Accu’s zijn wat dat betreft een grote fuck-up; na een paar jaar een nieuw systeem en klaar ben je.
Ik heb nog een Peugeot decoupeerzaag van mijn opa (ik was een jochie toen hij daar al mee knutselde) en doet het nog steeds. Ook een oude slijptol. Stekker in het stopcontact en gaaaaaaan.
Voor mij zo min mogelijk accu gereedschap.
Less is bore

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 dec 2020 10:00

Ik vind qua hanteerbaarheid van gereedschap het extra gewicht van een accu ook niet altijd handig

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 dec 2020 17:12

Zelfs overigens net 150 stuks photinia (of glansmispel ;)) aangeschaft;

We kijken op ons nieuwe stekkie nu een klein jaar tegen de verschillende schuttinkjes en coniferen van de achterburen aan en hebben maar eens besloten om op eigen grond een haag erlangs te planten

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 22 dec 2020 18:11

RKN schreef: 22 dec 2020 17:12 Zelfs overigens net 150 stuks photinia (of glansmispel ;)) aangeschaft;

We kijken op ons nieuwe stekkie nu een klein jaar tegen de verschillende schuttinkjes en coniferen van de achterburen aan en hebben maar eens besloten om op eigen grond een haag erlangs te planten
Top beslissing. :winkthumb:
In onze wijk zijn wij ook de enigen met een haag rondom de tuin. Als eerste bewoners regelden we dat toen met onze buren. Een van de nieuwe buren, nadat de oorspronkelijke zijn verhuisd heeft er zelfs toe besloten aan zijn kant van de haag op zijn grond een schutting te plaatsen. Een schutting van 1,80 tegen de haag van drie meter hoog... :?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 22 dec 2020 18:12

Twee nieuwe hoofdkussens van Silvana besteld. Hopelijk liggen ze beter dan de huidige kussens!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 dec 2020 22:04

Ik kocht mijn accu-gereedschap altijd bij Lidl en Aldi. Totdat ze besloten om elk jaar het systeem te wijzigen waardoor nieuwe gereedschappen, die dan zonder accu verkocht worden, niet meer op nog bruikbare accu's passen. :evil:

Verder alleen schroefmachines op accu voor mij. De rest lekker met snoertje en stekker hoor! Een verlengsnoer is goedkoper dan een accu die door weinig gebruik na een half jaar al waardeloos blijkt.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 dec 2020 11:04

daniel1975 schreef: 22 dec 2020 09:31 Accu’s zijn wat dat betreft een grote fuck-up; na een paar jaar een nieuw systeem en klaar ben je.
Ik heb nog een Peugeot decoupeerzaag van mijn opa (ik was een jochie toen hij daar al mee knutselde) en doet het nog steeds. Ook een oude slijptol. Stekker in het stopcontact en gaaaaaaan.
Voor mij zo min mogelijk accu gereedschap.
Makita heeft volgens mij nog nooit hun accu's veranderd door de jaren heen, maar bij andere merken ben ik daar niet zo stellig in.

hopjes schreef: 21 dec 2020 20:17 En dat je behalve aan fietsen ook aan gereedschap een vermogen kunt uitgeven... En dat je bij gereedschap echt enorm verschil bemerkt, sterker nog, zonder goed gereedschap is het lastig fatsoenlijk te bouwen/klussen.
Nu ik 30 ben en wat vaker klus ben ik ook begonnen met een collectie handgereedschap op te bouwen. Zoals zo vaak prefereer ik kwaliteit, maar voor wie dacht dat fietsen een dure hobby was...

Heb o.a. mijn goedkope fietsgereedschap de deur uit gegaan en ben overgestapt op merken als Wera, Stahlwille, Knipex en Unior. Wat een verademing.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 23 dec 2020 11:11

borgmonster schreef: 22 dec 2020 18:12 Twee nieuwe hoofdkussens van Silvana besteld. Hopelijk liggen ze beter dan de huidige kussens!
Heb er ook een hoofdkussen van het merk Silvana en ik vind ze top. Vooral omdat ik met een gewoon hoofdkussen altijd nekklachten had. In Duitsland zijn de hoofdkussen 80x80 cm en dit vond ik ook niet lekker liggen terwijl mijn man al jaren op zo'n groot kussen slaapt.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 24 dec 2020 17:04

Sweety2008 schreef: 23 dec 2020 11:11
borgmonster schreef: 22 dec 2020 18:12 Twee nieuwe hoofdkussens van Silvana besteld. Hopelijk liggen ze beter dan de huidige kussens!
Heb er ook een hoofdkussen van het merk Silvana en ik vind ze top. Vooral omdat ik met een gewoon hoofdkussen altijd nekklachten had. In Duitsland zijn de hoofdkussen 80x80 cm en dit vond ik ook niet lekker liggen terwijl mijn man al jaren op zo'n groot kussen slaapt.
Waar vind je een sloop van 80x80 cm? :o Neemt toch ook veel te veel ruimte in op je matras? :? Of moet je zoiets in elkaar proppen? De onze zijn bovendien 50 ipv 60 cm.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie