Vroeger was een benzine een stuk goedkoper. Nu dus de diesel. Met die diesel is het ook meer een loterij, niet alleen vanwege de betrouwbaarheid maar je kunt ook zomaar uit bepaalde steden verbannen worden. Met een dergelijk prijsverschil kun je natuurlijk wel een gokje wagen.rene schreef: ↑18 jan 2021 09:50Goh , ik heb in 2019 een Euro6 diesel gekocht uit de lease met 120.000 km. Rij ca 20.000 - 25.000 km per jaar betaal alles privé. Wagen was in aanschaf al ca 7K goedkoper dan zijn benzine broertje met 1.4 motor ( zelfde bouwjaar en km aantal ). Euro 6 kan nog even vooruit - verbruik 1;18 gemiddeld - dus ik blijf voorlopig nog even rijden zo.
p.s. Ik woon niet in de grote stad - kom er ook zelden met de auto - en het rijdt ZO veel lekkerder op de snelweg in een diesel.
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Campagnolo Ultra Dork
Diesels zijn hebben ook weinig te lijden gehad van de turbo's die er op zijn gekomen. Ik denk dat het dus wel mee zal vallen. Uiteraard hebben benzinemotoren ook wel last van de steeds hogere milieu-eisen.scottpch schreef: ↑18 jan 2021 09:32Dat is wel een atmosferische motor, Ernie en geen turbomotortje...
Dat is een verschil, net zoals het een Jap is en geen Europeaan.
Een Jap blijft heel, een Europeaan maar even...
Wat betreft Japanners heb je gelijk. Mijn keuze voor een D-segmenter zou dan ook de Mazda 6 zijn. Dat is ook nog eens de mooiste. Het grootste nadeel: in 2022 komt het nieuwe model met vermoedelijk RWD en 6 in lijn uit. Dat lijkt mij het wachten waard.
Campagnolo Ultra Dork
Dat zou heel goed kunnen. Al zat de Passat andere jaren ook snel boven de 6000 stuks. Het idiote aantal Tesla's was in 2019. Nu nog steeds veel. maar niet te vergelijken met december 2019.daniel1975 schreef: ↑18 jan 2021 11:31
Was die passat in 2015 niet het introductie jaar van de GTE (toen nog 7 of 14% bijtelling dacht ik)? In dat geval zijn de cijfers net zo vertekend als die enorme verkoopknaller van Tesla in december 2020.
Maar wel eens dat het D-segment uitsterft. Onze overheid maakt dat ook steeds onaantrekkelijker.
Als we overigens de Tesla Model 3 rekenen tot het D segment, dan kunnen we positief concluderen dat het D segment leeft als nooit tevoren: een kleine 39.000 stuks in nog geen 2 jaar.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dieselblok is heel anders dan een benzineblok, heeft te maken met de hogere compressie van diesels en dus veel zwaarder en steviger gebouwd.
Wanneer je 2ehands een auto aan moet schaffen, blijf dan weg van de duitse "premium" merken, italiaanse merken en franse merken en ga japans rijden.
Is voor velen niet statusverhogend genoeg, maar voor je portemonnee des te meer!
Wanneer je 2ehands een auto aan moet schaffen, blijf dan weg van de duitse "premium" merken, italiaanse merken en franse merken en ga japans rijden.
Is voor velen niet statusverhogend genoeg, maar voor je portemonnee des te meer!
Na jaren Alfa (2x 156 JTD) gereden te hebben hebben we nu een Mazda 6 als gezinsbak staan.
Tuurlijk, de Mazda is goedkoper in onderhoud (dat zit met name in de onderdelenprijzen), maar uiteindelijk is het gewoon een saaie bak.
't is dat de laatste Alfa tot de draad af was (mag een keer met 360.000 op de klok) en dat we de ruimte nodig hadden, maar als het gekund had, zou ik het vandaag nog weer omwisselen.
Oh ja; nog iets met roest;
Bij die Mazda kwamen we er vrij snel achter dat we maar eens preventief met de tectylbus in de ronde moesten
Nu is het ook een oude bak, maar dat waren beide Alfa's ook en daar is dat nooit nodig geweest.
Schijnt dat Mazda bij de nieuwere modellen nog steeds een broertje dood heeft aan voldoende conserveringsmiddel in de holle ruimtes spuiten...
(volgens Zweeds onderzoek laat Volvo het daar tegenwoordig trouwens ook een beetje liggen)
Tuurlijk, de Mazda is goedkoper in onderhoud (dat zit met name in de onderdelenprijzen), maar uiteindelijk is het gewoon een saaie bak.
't is dat de laatste Alfa tot de draad af was (mag een keer met 360.000 op de klok) en dat we de ruimte nodig hadden, maar als het gekund had, zou ik het vandaag nog weer omwisselen.
Oh ja; nog iets met roest;
Bij die Mazda kwamen we er vrij snel achter dat we maar eens preventief met de tectylbus in de ronde moesten
Nu is het ook een oude bak, maar dat waren beide Alfa's ook en daar is dat nooit nodig geweest.
Schijnt dat Mazda bij de nieuwere modellen nog steeds een broertje dood heeft aan voldoende conserveringsmiddel in de holle ruimtes spuiten...
(volgens Zweeds onderzoek laat Volvo het daar tegenwoordig trouwens ook een beetje liggen)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bij mijn S60 kan je de de zitting langer maken.
Ik heb de T5 250 pk 8V-aut in R-design uitvoering
Na 12 jaar en 5 mercedessen overgestapt naar een Volvo. Deze S60 rijdt minstens even goed als mijn vorige C Coupe 211 pk 9V-aut, nog geen moment spijt dat ik nu een Volvo heb.
PS: Geen lease, ik moet mijn auto's jammer genoeg allemaal zelf betalen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik wil best wat keuze inleveren, als iemand anders de rekening betaald.
(Maar ik ben dan ook een Nederlander )
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat hangt er een beetje vanaf, ik heb vrienden die, binnen een ruim budget, elke auto mogen kopen die ze willen in elke garage die ze willen. Mits wat onderhandelen kunnen die een meer dan redelijke wagen aanschaffen.
Maar ze moete wel steeds 4 jaar met dezelfde auto rondrijden en de mijne gaan meestal na 2 - 3 jaar weg voor iets anders.
De auto's die ik de laatste jaren heb gekocht vallen echter bijna nooit binnen een relatief courant lease budget.
Maar ik zou het niet zo erg vinden om een beetje minder auto te hebben die iemand anders grotendeels betaald.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
In Nederland is de (onbelaste) km vergoeding erg laag. Veel werkgevers doen ook net als of ze niet meer dan het onbelaste bedrag mogen geven (€0,19).
Bij een auto van de zaak worden over het algemeen alle kosten door het bedrijf op zich genomen, echter omdat het gezien wordt als extra loon moet je wel e.e.a. afdragen aan de belastingdienst. Zeker in de afgelopen jaren kwamen daar redelijk interessante auto's voorbij, omdat ze voor de buhne milieuvriendelijk waren kreeg je een forse korting op de fiscale bijdrage.
Auto's die met de nodige fiscale korting te krijgen waren onder andere de:
Mitsubishi Outlander phev
Porsche Panamera
Zover de geloofwaardigheid van de hele regeling.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl