Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Jij en je trots ! of juist niet !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2018 20:08

53x11 schreef: 03 dec 2018 19:12 Bijna goed. De mijne komt uit Zweden en daarna hebben een paar Zwitsers de chipset over handen genomen.
Lol, ik had niet anders verwacht.
Hirsch?
Less is bore

Gebruikersavatar
colnagi
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:39

Gebruikersavatar colnagi 03 dec 2018 20:17

Voordat ik met fietsen begon vond ik Colnago al een iconisch merk met een gigantische uitstraling. Zelfs als je op een pisbakkenstaal-frame de naam Colnago zou spuiten zou ik het al een mooie fiets vinden.

Dat ik nu 4 Colnago's in de schuur heb staan vind ik wel bijzonder. Ik fiets ook altijd graag op mijn mooie Colnago M10 of EPS. Niet voor een ander, maar omdat ik dat zelf leuk vind. Ik noem het geen trots, maar voldoening. :lol:
When the going gets rough the tough get going

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 dec 2018 15:59

Ja, ik ben trots op mijn 14 jaar oude Klein Aura. Dus behandel ik 'm ook als een troetelkindje ook al wordt er net als afgelopen week gewoon mee over de gestrooide wegen gereden. Fietsen is voor mij meer dan het ritje dat ik er op maak en de fiets maakt daar onderdeel van uit. De Klein staat ook wel vaker in de woonkamer en kan ik er best een tijd lang naar staren met een bak koffie in de hand. :-)
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 dec 2018 17:26

Begrijpelijk! Klein en Principia waren toch wel de droomfietsen van de vorige eeuw
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 05 dec 2018 09:50

Ik ben niet trots op mijn eigen fiets daar het een lage middenklasser alu Cube van een jaar of 5 oud betreft. Ben wel trots op mezelf als ik op dat ding de snellere jongens bij hou. Maar als ik een mooie fiets had dan zou ik daar best wel trots op zijn. Maar me misschien ook een beetje schamen voor wat hij gekost heeft :P

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 dec 2018 09:57

Seriph schreef: 05 dec 2018 09:50 Maar me misschien ook een beetje schamen voor wat hij gekost heeft :P
Dit bedoelde ik dus al eerder in het topic. Veel mensen schamen zich om hun kop boven het maaiveld uit te steken. Zolang je niet loopt te pochen dat dat ding zo duur is geweest maar er lekker mee fietst is er in mijn optiek niets patserigs aan hoor.
Een forumlid die even tussen neus en lippen komt melden dat ie twee nieuwe Specializeds van 10K heeft gekocht "omdat ie niet kon kiezen tussen een Tarmac en een Venge" gaat dan voor mij weer wel over het randje.
Less is bore

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 dec 2018 10:59

Veel bescheiden mensen hier. Haha. Weinig trots op de fiets... Ik zou gaan janken als mijn Klein de geest geeft. Ik zoek ook al tijden naar een tweede frame zodat ik iets achter de hand heb. Helaas zijn de Klein's die op Marktplaats staan bijna allemaal een grote maat. Kleine Kleins zie je maar zelden helaas. En dan moet het natuurlijk ook nog een mooi geconserveerd exemplaar zijn (mompelt iets met speld in de hooiberg :-) )

Ik kan er wel waardering voor opbrengen als iemand echt moeite doet om een mooie racefiets in elkaar te schroeven. Wat dat kost is dan ondergeschikt. Het gaat om het gevoel dat je erbij hebt! En ja, helaas is het zo dat de mooiste racefietsen vaak erg duur zijn. So what? Zelf heb ik toevallig een erg warm gevoel van een aluminium racefiets van 14 jaar oud. Waarschijnlijk zullen sommige mensen zo'n fiets als onfietsbaar verklaren. :lol:
Ride bikes, not tanks!

hayes

hayes 05 dec 2018 13:55

De discussie lijkt hier te draaien wat je definitie van het woord 'trots' is.
Ik rij met een Sensa Giulia die ik overjaars voor geen 1600 euro kocht. Met een mooie Ultegra groep ;) En dat was de fiets waar ik al anderhalf jaar naar zat te kijken op internet. Ik ben trots op m'n matzwarte prijs/kwaliteit fiets ja.

Dat hangt een beetje samen met mooie fietskledij kopen toch? Ik zou ook niet willen gezien worden bv in de typische (str*ntgoedkope) Ferynkledij. Wel bekend in België.
Voor 65 euro krijg je: Korte koersbroek, lange koersbroek, koerstrui korte mouwen, koerstrui lange mouwen, wintervest, drinkbus. :o

Afbeelding

Ik wil ook mooi zwarte fietsbroeken zonder veel kleurtjes, mooi effen shirts, die niet flapperen,... Liefst handschoenen die niet vloeken met het kleur van shirt. Dat is niet zozeer trots, maar het geeft me voldoening.

Wat auto's betreft kan me dat al veel minder schelen. We rijden nu al 14 jaar rond met een Peugeot Partner. De handigste auto die je kan kopen ;)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 dec 2018 14:11

Dat van die kleding herken ik wel. Ik zal ook niet zo snel in 13 in een dozijn kleding gaan rondrijden. Zo ben ik wel 'trots' cq blij met mijn regenboogtrui en met mijn Taiwan koerstrui.

Die regenboogtrui is volgens de velomenati ongepast, maar dat zal me echt jeuken. Ik vind het domweg de mooiste trui van koerstruien. En die Taiwan trui is gewoon grappig. Zo heel veel daarvan zul je er niet van tegen gekomen. En ik heb er een taiwanese volger op strava aan over gehouden;)
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 05 dec 2018 18:39

Ik ben zelf vooral trots op dingen waar ik zelf energie in steek (bij fietsen afmontage naar eigen zin maken, staat van onderhoud)

Dingen die je pasklaar kopen kunt geven mij vaak minder voldoening. Ik ben wel in algemene zin liefhebber van kwaliteitsproducten en ben ook gewoon blij met spullen die ik vaak naar veel wikken en wegen heb aangeschaft (weet niet of trots dan helemaal het goede woord is).
Iemand die (dure) spullen uit liefhebberij koopt kan ik dan ook wel waarderen (zelfde aanschaf als "statussymbool" vind ik eigenlijk vooral sneu...)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 dec 2018 18:50

hayes schreef: 05 dec 2018 13:55 Ik zou ook niet willen gezien worden bv in de typische (str*ntgoedkope) Ferynkledij. Wel bekend in België.
Voor 65 euro krijg je: Korte koersbroek, lange koersbroek, koerstrui korte mouwen, koerstrui lange mouwen, wintervest, drinkbus. :o
Waar kan ik die kopen?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig


Plaats reactie