Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Jij en je trots ! of juist niet !

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 02 dec 2018 21:37

Op WiND19 frame was ik best trots, hoor. Mijn eerste handgebouwd stalen frame op maat, waar ik hard voor heb gespaard. Meer het verhaal áchter het frame. De fiets is uiteindelijk maar gewoon een gebruiksvoorwerp.

De mooie ritten die ik erop gemaakt heb, daar ben ik pas écht trots op. Een paar goede 200+km ritten, een mooie trip naar Kopenhagen en aantal flinke bikepacking tochten.
WiND 56 - 2020

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 02 dec 2018 21:42

daniel1975 schreef: 02 dec 2018 19:48
Een beetje pronken met je veren mag best. We zijn tenslotte maar mensen
Eindelijk!!

Wat een topic met een enorme Hollands steekvooraljekopnietbovenhetmaaiveld-gevoel.

Trots is wellicht het juiste gevoel niet, maar ik hou van mooie (fiets)spulletjes en ik ben gewoon bij met die dingen. Suf zwart en ultegra is niet aan mij besteed, en evenmin een standaard VW Golf of Opel Astma. Prima als anderen dat wel prettig vinden, maar ik niet.
Lease Audi toch ?
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 dec 2018 21:47

specializedmerida schreef: 02 dec 2018 21:42
daniel1975 schreef: 02 dec 2018 19:48
Een beetje pronken met je veren mag best. We zijn tenslotte maar mensen
Eindelijk!!

Wat een topic met een enorme Hollands steekvooraljekopnietbovenhetmaaiveld-gevoel.

Trots is wellicht het juiste gevoel niet, maar ik hou van mooie (fiets)spulletjes en ik ben gewoon bij met die dingen. Suf zwart en ultegra is niet aan mij besteed, en evenmin een standaard VW Golf of Opel Astma. Prima als anderen dat wel prettig vinden, maar ik niet.
Lease Audi toch ?
Was ook mijn idee.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 dec 2018 21:49

Nou, ik ben wel trots op mijn fiets.

Vind hem niet eens mooi, maar fiets is helemaal op maat gemaakt en fietst heerlijk.

Heb al een aantal jaren een handgemaakte stalen Vittorio racefiets met Ultegra, Ben niet echt een poetser en fiets is regelmatig niet in showroomconditie, om maar een understatement te noemen.
Fiets is voor mij ook een gebruiksvoorwerp, maar heb de fiets jaren gelden na twee jaar maandelijks een klein bedrage opzij zetten, kunnen laten aanmeten en daar ben ik dus nog steeds trots op.
Net zo trots als mijn belevenissen / prestaties op de fiets, zoals bijv. op mijn 50e verjaardag Cinglé du Ventoux te worden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2018 21:56

Jans schreef: 02 dec 2018 21:47
specializedmerida schreef: 02 dec 2018 21:42
daniel1975 schreef: 02 dec 2018 19:48
Eindelijk!!

Wat een topic met een enorme Hollands steekvooraljekopnietbovenhetmaaiveld-gevoel.

Trots is wellicht het juiste gevoel niet, maar ik hou van mooie (fiets)spulletjes en ik ben gewoon bij met die dingen. Suf zwart en ultegra is niet aan mij besteed, en evenmin een standaard VW Golf of Opel Astma. Prima als anderen dat wel prettig vinden, maar ik niet.
Lease Audi toch ?
Was ook mijn idee.
Een leuke leaseauto is toch ook het gevolg van een geleverde prestatie (leren/werken) waar je trots op mag zijn? Ik zie het verschil niet met een gekochte auto.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 02 dec 2018 22:28

Keezx schreef: 02 dec 2018 21:08
daniel1975 schreef: 02 dec 2018 19:48 Wat een topic met een enorme Hollands steekvooraljekopnietbovenhetmaaiveld-gevoel.

Trots is wellicht het juiste gevoel niet, maar ik hou van mooie (fiets)spulletjes en ik ben gewoon bij met die dingen. Suf zwart en ultegra is niet aan mij besteed, en evenmin een standaard VW Golf of Opel Astma. Prima als anderen dat wel prettig vinden, maar ik niet.
Dat noem ik dan weer een snob.
Het wordt pas snobisme als je een ander daarop gaat beoordelen.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 dec 2018 23:43

Doet ie vaak toch wel......
Het lijkt me geen onsympatieke kerel , maar behept met snobistische trekjes en tja , daar ben ik dan weer enigszins allergisch voor.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2018 06:32

Erg grappig en voorspelbaar dat het topic direct persoonlijk wordt gemaakt als je beetje tegen de stroom zwemt.
(Lease)audi klopt, maar is in deze context niet relevant. Punt was dat een grijze middenklasser niet bij mij past. Overigens vind ik in de kleinere middenklasse de Mazda CX3 met kop en schouders er bovenuit steken (japans en geen ‘priemiejum’ ;-) ) Volgende auto hier kan ook zomaar een Mazda CX5 of een Renault Talisman worden ipv duits.
JC80 schreef: 02 dec 2018 19:50 Ik ben eigenlijk wel blij met m'n keuze voor meer tijd in plaats van meer geld. Hierdoor kan ik zonder problemen een uur of 10 per week (of meer als ik zin heb) op m'n fiets zitten.
.
Interessante discussie.
Ik snap volledig wat je zegt, maar mijn huidige baan kan ik niet part-time uitvoeren. En ik heb daar nu nog zoveel plezier in dat ik niet wil veranderen. Heb wel extra vrije dagen bijgekocht omdat ik die veel (!!!) belangrijker vind (gezin, hobbies) dan 10dg meer salaris per jaar.

En zeker interessante discussie!!
Less is bore

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 dec 2018 07:35

Mijn trots is het niet, denk dat daar andere dingen voor zijn.

Wat ik wel heb is de drang om mooie spulletjes te kopen m.b.t. fietsen het is voor mij ook een groot deel van de hobby. Ik denk zonder deze component zou ik het fietsen minder leuk vinden, het is maar net hoe je erin staat, zou geen uren minder gaan werken om meer te gaan fietsen het is en blijft een hobby.....
YFood !!!

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 03 dec 2018 07:40

@Daniel
@Ernie
Het ging mij meer om het feit dat er tegenwoordig zo veel auto's rond rijden dat
ze voor mij allemaal in de klasse grijze muis vallen.
Klein of groot, duur of goedkoop niet echt meer iets om je te onderscheiden, enkele exotische
merken daar gelaten.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 dec 2018 08:35

Ik kies mijn fietsen echt wel met veel zorg uit. Ik weet precies wat ik wil en soms moet ik goed zoeken om te vinden wat ik wil. En dat heeft te maken met het feit dat veel fietsmerken keuzes makes voor de consument die ik maar niks vind.

Zo heb ik een hybirde woon-werk fiets met Tiagra schakel groep en V-brakes. Een bijna zeldzame combinatie geworden. Wel een echte schakelgroep en nog steeds super goedkope (maar ook zeer goede en betrouwbare) remmen. Ik wilde gewoon persé geen schijven. En dat was best lastig om dit te vinden. Maar ben ik hier trots op? Nee, totaal niet.

Ik ben eerder trots op het feit dat ik met die fiets 4 weken door Taiwan heb gefietst ;)
Live fast; die young. mijn blog

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 03 dec 2018 10:02

daniel1975 schreef: 03 dec 2018 06:32 Erg grappig en voorspelbaar dat het topic direct persoonlijk wordt gemaakt als je beetje tegen de stroom zwemt.
(Lease)audi klopt, maar is in deze context niet relevant. Punt was dat een grijze middenklasser niet bij mij past. Overigens vind ik in de kleinere middenklasse de Mazda CX3 met kop en schouders er bovenuit steken (japans en geen ‘priemiejum’ ;-) ) Volgende auto hier kan ook zomaar een Mazda CX5 of een Renault Talisman worden ipv duits.
JC80 schreef: 02 dec 2018 19:50 Ik ben eigenlijk wel blij met m'n keuze voor meer tijd in plaats van meer geld. Hierdoor kan ik zonder problemen een uur of 10 per week (of meer als ik zin heb) op m'n fiets zitten.
.
Interessante discussie.
Ik snap volledig wat je zegt, maar mijn huidige baan kan ik niet part-time uitvoeren. En ik heb daar nu nog zoveel plezier in dat ik niet wil veranderen. Heb wel extra vrije dagen bijgekocht omdat ik die veel (!!!) belangrijker vind (gezin, hobbies) dan 10dg meer salaris per jaar.

En zeker interessante discussie!!
Als je veel plezier uit je werk haalt, ben je prima bezig lijkt me.
Ik denk dat een hoop mensen met tegenzin naar hun werk gaan, maar niet de stap naar minder uren kunnen maken, omdat ze dat grotere huis en die duurdere auto wel willen blijven bewonen/berijden. En al die andere dingen willen kunnen doen.
Toen ik een paar jaar terug bij de hypotheek man zat en hij me vertelde dat 'we best een stuk groter konden gaan wonen', keek hij me echt glazig aan toen ik zei dat ik m'n huidige huis best OK vond en dat ik dat liever afbetaal en dan meer tijd voor mezelf heb.
En toen we de tweede auto (die niet meer nodig was omdat we prima samen met één auto kunnen doen) inleverden bij de dealer en hij zei "we zijn er ook in slechte tijden voor onze klanten", keek hij net zo glazig toen ik opmerkte dat het de beste tijd van ons leven was.
Enzovoorts.
Kapitalisme is een religie beste mensen. Als je daar gelukkig mee bent, is het prima, maar als je geloof als een soort donderwolk boven je hoofd hangt, werkt het soms beter om een beetje balans er in te zoeken. Overigens, het woord 'balanstrutje' staat op de shortlist om 'woord van 2018' te worden ;)

Plaats reactie