Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Binnenband spontaan leeg.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 02 jan 2019 11:57

Ik heb dus ook een hele serie binnenbanden die je kunt oppompen, en dan is alles prima, maar de volgende dag/week zijn ze helemaal leeg. Nooit een gaatje in kunnen vinden (ook onwaarschijnlijk, want dan zouden ze binnen een minuut leeg zijn).
Dus bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of dat allemaal los te schroeven ventieltjes zijn.
Destijds had ik ook het vermoeden dat sommige ventieltjes krom zijn geworden door het regelmatige oppompen, en daardoor zijn gaan lekken.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 02 jan 2019 16:34

Ik heb vandaag een nieuwe band die er nog geen 2 dagen omlag(langzame leegloper), al moeten plakken.Zat een heel klein schuurtje/gaatje in de plaknaad van het rubber.Gewoon ook een produktiefout.

Er gaat weleens wat mis met die binnenbanden in de productie.

Ook wel eens zoń slecht/beschadigd ventiel( gehad zoals jullie beschrijven.Kon ik ook gelijk de binnenband weggooien.

Soms weet je ook niet goed hoe het komt dat je band lek is....,wat je ook probeert.Hij staat steeds weer lek.(ja zeker eerst goed kijken of er niets scherp in je buitenband zit:) )
.
Mijn vrouw haar stadsfiets was binnen een paar weken wel 5x lek.Geplakt, daarna nieuwe binnenbanden erop en weer steeds lek.
Nou weg die buitenband en de beste die er is erop(Schwalbe antilek Marathon) en al maanden niet meer lek.Zo zie je maar weer,dat je soms wel eens resoluut moet ingrijpen of wat anders moet proberen(andere binnenbanden ofzo).

Plaats reactie