Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De sokken en .spacers Politie

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 nov 2018 11:15

Exact.., ik ben vrij klein van stuk met 1.85 maar heb toch vrij grote voeten. We zitten dus op dezelfde lijn.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 nov 2018 12:38

MarkVeenstra schreef: 22 nov 2018 11:15 Exact.., ik ben vrij klein van stuk met 1.85 maar heb toch vrij grote voeten. We zitten dus op dezelfde lijn.
Nou om 1.85 klein te noemen, gaat ook wel erg ver.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 22 nov 2018 13:29

Ik ben een stuk groter (1.86) en heb slechts maatje 42 (echte maat, fiets en sportschoenen 44)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 nov 2018 13:30

Jans schreef: 22 nov 2018 12:38
MarkVeenstra schreef: 22 nov 2018 11:15 Exact.., ik ben vrij klein van stuk met 1.85 maar heb toch vrij grote voeten. We zitten dus op dezelfde lijn.
Nou om 1.85 klein te noemen, gaat ook wel erg ver.
ow.., excuus
Ik haal nipt het nederlands gemiddelde (dat zit op 183.8).

Maar het ging me even om verhoudingsgewijs... grote poten in verhouding tot (been)lengte. En volgens mij gaat dat nog steeds op.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 22 nov 2018 14:26

Heb je het dan over een echte maat of de sportschoenen maat?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6096
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 nov 2018 14:34

japiecarbon schreef: 22 nov 2018 14:26 Heb je het dan over een echte maat of de sportschoenen maat?
tsja, wat is een echte maat?
Schaatsen maat 42 (brede leest model viking, normale leest was het 43 geworden).
Gewone schoenen varieren van 45 tot 46.5
Hardloopschoenen varieren van 46 tot 47 2/3
Fietsschoenen zitten op een 46. (lake)

Dus die 45/46 is wel een beetje het gemiddelde van alle type schoenen bij elkaar
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 22 nov 2018 16:09

Het is met voeten al net zo als met lengte.Die zijn de laatste 40 jaar ontzettend gegroeid.Ik was met mijn 190cm 40 jaar terug bij Bś en Aś,eens van de langsten bij het voetbal.Tegenwoordig ben je hier in Noord Nederland,....lang niet meer de langste.Als trainer heb ik wel jongens van 12 jaar gezien met voeten zo lang dat ze denk ik wel op maat 48 uitkomen alsze volgroeid zijn.Kanu voetballer van Ajax, een jaar of 15 terug ,had ook maat 48.IK heb nog nooit iemand van 1.60cm met maat 46 gezien.Dus de conclusie is wel gerechtvaardigd dat voetlengte ivm staat met lichaamslengte.Maar uiteraard is dat niet altijd zo.Uitzonderingen zijn er altijd..Trouwens er werd en word altijd verteld, dat mannen met grote voeten ook een "grote jongeheer¨ hebben en wat daar de waarheid van is... dat is volgens mij nooit onderzocht.Als ervaringsdeskundige bij het voetbal, waar iedereen in zijn blote kont staat te douchen of te omkleden.............Dan zou ik dat eerder indelen in het jongensonderelkaargeouwehoer. Neem dat maar van mij aan.,
en wat die sokken betreft.Ik zie zelfs wel een enkele keer iemand met voetbalsokken fietsen.Maar wat donderd dat.Dat kan ook best een medische reden hebben(compressie sokken). Ik fiets al tientallen jaren in gewone witte(dat altijd) sportsokken.Die lage (alleen maar wit!)fietssokken die je vroeger had vond ik niet prettig zitten(te laag). Beetje hoog zijn mijn sport/fietssokken, omdat ik dat het prettigste vind. Maar tegenwoordig moet je je onderscheiden.We zijn compleet bang/afkerig geworden van gemeenschapszin, en solidariteit met elkaar en waar je vroeger punten mee scoorde.......>Hij past zich goed aan, doet normaal, valt niet op...dat zijn tegenwoordig bijna scheldwoorden.We moeten ons onderscheiden en dat doe je natuurlijk ook met onderscheidende sokken.In dienst hadden we van die groene stuge kriebelsokken en die deed ik ook nooit aan.Gewoon mijn eigen sokken en verder ach. Ik zou eerder als UCI iets doen, aan de vele verschrikkelijke lelijke kleuren teamkleding. Dat is geen gezicht.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 nov 2018 13:19

codex schreef: 22 nov 2018 16:09 Maar tegenwoordig moet je je onderscheiden.We zijn compleet bang/afkerig geworden van gemeenschapszin, en solidariteit met elkaar en waar je vroeger punten mee scoorde.......>Hij past zich goed aan, doet normaal, valt niet op...dat zijn tegenwoordig bijna scheldwoorden.We moeten ons onderscheiden en dat doe je natuurlijk ook met onderscheidende sokken.
Daarom rijdt iedereen op en (mat) zware fiets met Shimano in "neutrale wielerkleding" (=meestal zwart met een streepje). Die Pipo de clown sokken zijn wel een heel triest middel om jezelf te onderscheiden van de meute.
Campagnolo Ultra Dork

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 23 nov 2018 23:03

Ik ben zo iemand die om medische redenen steunkousen moet dragen. Daar draag ik dan wel sokken overheen (kousen hebben geen tenen) maar als je hele onderbeen tot je knie al zwart is door een compressiekous maakt de lengte van die (meestal ook zwarte) sok echt niet meer uit.
In dit jaargetijde en met deze temperaturen is de discussie sowieso irrelevant.
Op mijn nieuwe fiets heb ik 2x2 cm aan spacers zitten; misschien dat de stuurpen nog verder omlaag gaat en dan laat ik de spacers erboven lekker zitten, want waarom gaan zagen in een gezond stuk carbon? Misschien krijg ik het volgend jaar wel aan mijn rug, kan ik een nieuwe voorvork gaan aanschaffen. Fiets is ook meer bedoeld als randonneursfiets dan als racefiets.

Plaats reactie