Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Oplichter Marktplaats

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 04 feb 2020 10:09

Welke van de twee SW's bedoel je?
De zanger of de voetballer :lol: .
...

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 feb 2020 11:04

Ik denk dat ze het allebei kunnen zien. En van die ene ruikt zijn hond het waarschijnlijk. Of hij tikt er even op met zijn rood-witte stok, dan weet ie het ook.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 04 feb 2020 13:50

en goed uitkijken voor vals geld ,als je je contant laat betalen.!
Hier in het noorden zijn er veel valse vijftigjes in omloop. :cry:

Vanuit Belgie hebben ze weer andere biljetten, waar je om moet denken. :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 mei 2020 09:08

Twee jaar na mijn aangifte (zie opening van deze topic) is de zaak, voor de (kinder)rechtbank in ieder geval, rond. Verdachte veroordeeld en ik heb recht op schade vergoeding. Twee uitkomsten waren mogelijk: of het CJIB regelt het innen van het geld waardoor je zelf niets hoeft te doen en zeker bent van je geld. Of je krijgt een grosse (officieel rechtbank document met de uitspraak) en je mag het als particulier zelf uitzoeken. Helaas is het het tweede geworden.

Schriftelijk aanvragen bij de griffier, gisteren binnen gekomen. Ik dacht wat een dik pak papier. Bleek dat alle slachtoffers die aangifte hadden gedaan daarin vermeld werden. Even de bedragen bij elkaar opgeteld. Binnen een week had meneer 4645,- euro bij elkaar geschrapt.

Wat hij daarvoor een daarna gedaan heeft, geen idee, schade kan dus vele malen hoger zijn, buiten deze rechtszaak om.

Nu is de vraag, wat ga ik doen? Een bijkomend nadeel van zo'n grosse is dat je zelf er achter aan moet gaan. Een incasso bureau/deurwaarder inschakelen is mogelijk, maar dan zijn mijn privé gegevens ook direct bekend bij de tegenpartij. Zit ik daarop te wachten?

Lastig.

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 03 mei 2020 11:45

Tja het gaat dus nog meer geld kosten om het geld te innen. En kinderrechter zegt mij dat hij nog niet zo oud is. Heb jij inmiddels wel zijn gegevens. Anders de ouders aansprakelijk stellen? Ik weet niet hoeveel geld je kwijt bent? Maar is het de moeite waard?
Gr Roos

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 mei 2020 13:49

Je kunt op een ander adres ‘domicilie kiezen’. Bijv bij de notaris, de advocaat, of de deurwaarder. Misschien werkt je werkgever mee en kun je zijn adres opgeven.
“De heer X.Y., ten deze domicilie kiezende op het adres.....”

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 03 mei 2020 14:05

Helaas ben je zoals je zelf al aangeeft niet de enige gedupeerde....dus dader is binnen de kortste keren een kale kip waar niks meer van te plukken valt.

Zal zich failliet laten verklaren.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 mei 2020 16:04

Sulla schreef: 03 mei 2020 14:05 Helaas ben je zoals je zelf al aangeeft niet de enige gedupeerde....dus dader is binnen de kortste keren een kale kip waar niks meer van te plukken valt.

Zal zich failliet laten verklaren.
Kan dat? bij iemand die door de kinderrechter behandeld is?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 mei 2020 17:57

Een minderjarige valt ook qua vermogensrecht onder verantwoordelijkheid van zijn ouders. Je komt bij hen terecht. Desnoods moeten ze de boot maar verkopen, of de auto of het huis. Of een afbetalingsregeling treffen waarbij de minderjarige kranten bezorgt en alle geld naar de gedupeerden gaat.

Plaats reactie