Pagina 1 van 1

Garantie vraag

Geplaatst: 14 sep 2018 15:56
door Lion1979
Hallo,

Misschien dat iemand mij kan helpen met een vraag. 3 Weken geleden heb ik een Tacx Neo Smart aangeschaft. Bij het eerste ritje wat ik maakte, maakte de smart een vreemd geluid. Ik een geluidsopname gemaakt en deze naar de Tacx support gestuurd. Dag erna kreeg ik een reactie waarin stond dat er waarschijnlijk wat los zat ik de Tacx en ik deze terug moest sturen naar de winkel waarna ik een nieuwe zou krijgen. Zo gezegd zo gedaan, Tacx terug gestuurd (nu meer dan 2 weken geleden) Ondertussen heb ik nog steeds geen Tacx terug. Meerdere malen gemaild en gebeld met de winkel. Eerst was er geen voorraad en moest er gewacht worden op een nieuwe levering. Nu stuurt het van de week dat de Tacx ingestuurd is (Naar Tacx neem ik aan) en dat ik waarschijnlijk volgende week ergens de Tacx kan terug verwachten. Mijn vraag is, Moet de winkel mij gewoon een nieuwe Tacx sturen? En de garantie zelf afhandelen met Tacx. Of is het normaal dat een apparaat (wat gelijk uit de doos kapot is) gemaakt gaat worden en ik daar op moet wachten?

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 14 sep 2018 16:19
door Zorro
Je hebt al van Tacx bericht dat waarin stond dat: "dat er waarschijnlijk wat los zat ik de Tacx en ik deze terug moest sturen naar de winkel waarna ik een nieuwe zou krijgen."

En met dat bewijs moet de winkel (eigenlijk zonder dat bewijs ook al) je gewoon een nieuw apparaat leveren.

Zoals ik begrijp had de winkel allereerst geen voorraad en lijk dat nu wel te hebben en hoef jij dus niet te wachten op dat insturen van je Tacx naar Tacx door de winkel.

De winkel is verantwoordelijk voor de afhandeling garantie en jij hoeft dus niet te wachten.

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 14 sep 2018 17:50
door ever
Er is EU wetgeving (richtlijn 1999/44/EG) over garantie op consumentenproducten en daar staat heel duidelijk in dat de verkoper dit af moet handelen, hij mag niet verwijzen naar de fabrikant.

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 14 sep 2018 18:22
door Lion1979
Oke dat vermoede ik al, bedankt voor jullie antwoord!

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 14 sep 2018 19:38
door japiecarbon
Hij moet het afhandelen, dat betekend niet dat hij het niet terug mag sturen naar de fabriek voor reparatie.
Het is zuur als het je overkomt, maar het is niet zo dat ze je meteen een nieuwe moeten geven.

Volgens mij mag je in zo een korte tijd wel de koop ontbinden, maar daar is het nu al te laat voor.

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 14 sep 2018 19:51
door Zorro
japiecarbon schreef:
14 sep 2018 19:38
Hij moet het afhandelen, dat betekend niet dat hij het niet terug mag sturen naar de fabriek voor reparatie.
Ho ho.

Zeker met bewijs van Tacx ("dat er waarschijnlijk wat los zat ik de Tacx en ik deze terug moest sturen naar de winkel waarna ik een nieuwe zou krijgen.") zeker wel dat de FM dus direct (indien op vooraad) een nieuwe moet geven.

Natuurlijk mag FM de defecte Tacx naar de fabriek terug sturen maar niet zodat Lion1979 daardoor moet wachten om een nieuwe te krijgen van de FM.

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 15 sep 2018 00:02
door fred12
De mijne is een week oud en maakt ook vreemde geluiden.
Komt dit overeen? ik moet nog contact met Tacx hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=YCNePF3 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=IfjaBS5 ... e=youtu.be

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 16 sep 2018 17:04
door tomdumotor
Heb dit ook een keer gehad bij 12go biking met scheuren in een crankstel, moest ik eerst afwachten(6! weken in zomerperiode) tot zij het naar shimano hadden gestuurd en terug ipv dat ze meteen zelf een nieuwe sturen en rest afhandelen. Best klote

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 16 sep 2018 18:37
door Nee_Nee
Als je met een DOA te maken hebt (Dead On Arrival), dan heb je een goede reden om de koop te ontbinden. Voor ruilen, vervangen en repareren heb je altijd als eerste te maken met de winkelier waar je je spullen gekocht hebt,

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 18 sep 2018 11:52
door Lion1979
Hoi Fred, ja de mijne maakte precies hetzelfde geluid. Zat wat los volgens de Tacx support. Vreemd dat zoveel (lees ik op fora's) Tacx last hebben van het zelfde probleem

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 19 sep 2018 00:56
door fred12
Heb contact met Tacx gehad en op basis van de filmpjes geven ze aan dat de Neo terug moet voor een "warranty checkup"". Ik lees ook al meerdere vergelijkbare verhalen.

Re: Garantie vraag

Geplaatst: 19 mar 2019 19:08
door MVerstrate
Ik heb net vorige week mijn tacx Neo opgestuurd,nadat hij een raar krakend geluid maakte.Heb hem net geen jaar geleden bij Futurum gekocht,naar hun moest ik een geluidsopname sturen.Daarna kreeg ik het antwoord terug dat ik contact op moest nemen met tacx support.Daar alles naar doorgestuurd,foto,s scheur in poot,krakend geluid.Vandaag kreeg ik mijn Neo terug,blijkt het gewoon een Neo 2 te zijn! Alles binnen een week ! Dik tevreden hoe ik behandeld ben 😁👍