Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Chip boete KNWU

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 10 sep 2018 19:41

japiecarbon schreef: 10 sep 2018 18:55 Waarvoor is de boete dan? Voor het niet hebben van een chip, of voor het niet rijden?
Zo moeilijk is het toch niet.

Dat die chip toen klaarblijkelijk ook al niet werkte (en dat hem klaarblijkelijk toen niet verteld is) maar bve de wedstrijd daarna pas een waarschuwing kreeg na de wedstrijd die toen plaats vond (en dus niet over de voorgaande waar hij nu een boete voor heeft gekregen).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 sep 2018 19:49

Hier dus ook vorige week een boete a 25 euro mogen ontvangen... bij DK een niet werkende chip.
Bleek abbonement te zijn verlopen, nooit iets door gehad of gewaarschuwd of mail ontvangen van mylaps
Meteen recht gezet, maar zonder pardon 3 maanden later toch een boete. Grrrrr,

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 10 sep 2018 20:16

Als ze die MyLaps bij de finish toch kunnen herkennen hoe moeilijk kan het dan zijn om elke renner voor de start even kort door die sensoren te laten rijden of het wel werkt?

Het lijkt de Handhaving (lees: 'Doet niets anders dan parkeerbonnen schrijven") hier wel. Cashen met die handel.

Het kan dan wel zoals bve zegt de renner zijn verantwoordelijkheid zijn om je chip te laten testen maar in de tussentijd kan dat ding of batterij toch de geest geven.

bve schreef: 10 sep 2018 17:04 Je bent zelf verplicht om de chip te laten testen, dat kan dus alleen voor knwu wedstrijden of andere locaties met een mylapssysteem.
Of is dat 'voor KNWU wedstrijden' dus echt direct voor de wedstrijd in geval bve en mao geen poot hebben om op te staan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 sep 2018 20:47

Maar wel handig om te weten, ik heb ook zo een rode vrij oude, die zal er dan ook binnenkort mee ophouden vrees ik.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 sep 2018 20:52

Misschien ben ik niet up to date... Maar de chip die ik heb voor het schaatsen, kan ik bij de Spartaan bij trainingskoersjes ook gewoon gebruiken (niet verplicht, wel gewenst voor de uitslag).
Die chip is een USB, en kan je in je laptop of pc steken om batterijstatus te checken. Je mylaps abonnement is ander verhaal, maar kan je online checken bij mylaps inloggen.

Blijft irritant, want je komt daar niet zo snel (als schaatser wel, om je rondetijden te checken), ik vind het wal matig van mylaps dat ze in dat geval niet waarschuwen, zeker omdat ze 1 en 5 jarige abonnementen aanbieden.

Bij een marathonwestrijd schaatsen, teken je in op je been nummer met daarbij je chipnummer. Bij het inrijden voor de wedstrijd checkt de jury dan of alle chips wel reageren, zo niet even naar voren komen voor de start en controleren of de chip wel om is, cq nog werkt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 sep 2018 21:02

Niet rijden met de voorgeschreven middelen, gok ik. Argumentatie als 'als iedereen dat zou doen, dan zou het hier een zooitje worden'

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 11 sep 2018 11:06

Zorro schreef: 10 sep 2018 20:16 Als ze die MyLaps bij de finish toch kunnen herkennen hoe moeilijk kan het dan zijn om elke renner voor de start even kort door die sensoren te laten rijden of het wel werkt?

Het lijkt de Handhaving (lees: 'Doet niets anders dan parkeerbonnen schrijven") hier wel. Cashen met die handel.

Het kan dan wel zoals bve zegt de renner zijn verantwoordelijkheid zijn om je chip te laten testen maar in de tussentijd kan dat ding of batterij toch de geest geven.

bve schreef: 10 sep 2018 17:04 Je bent zelf verplicht om de chip te laten testen, dat kan dus alleen voor knwu wedstrijden of andere locaties met een mylapssysteem.
Of is dat 'voor KNWU wedstrijden' dus echt direct voor de wedstrijd in geval bve en mao geen poot hebben om op te staan.
Ja dit is dus echt voor aanvang van de wedstrijd zelf. Dan moet je hopen dat er geen categorie voor jou rijdt en dan moet je op tijd bij de jury zijn.
Mijn chip is nog van het oude systeem, dus zonder usb connectie. Enkel met een mylapsmat kan gecheckt worden of de chip functioneert.
Kennelijk ben ik niet de enige, jammer dat de KNWU deze regels streng hanteert.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 11 sep 2018 15:56

Ik fiets weliswaar geen wedstrijden, fiets uitsluitend lekker recreatieve ritjes, maar heb en aantal jaar gewerkt met het mylaps systeem. Als er tijdens passeren van de start/finishlijn door het systeem gedetecteerd wordt dat het signaal van de transponder door bijv. afname van de batterij lager wordt dan wenselijk is komt er op het scherm bij de tijdwaarneming een batterij icoontje bij de betreffende fietser in het scherm te staan. Het zou in dat geval de tijdwaarnemer sieren als die dat aan de betreffende renner zou melden zodat deze stappen kan ondernemen om z'n transponder weer in orde te krijgen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 sep 2018 16:01

Kan je contant betalen? Zoja, met centen of stuivers betalen.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 12 sep 2018 16:04

Kan je niet proberen de bewijslast om te draaien?

Bezwaar aantekenen met als argumentatie dat hun meetlus het niet goed deed. Je eigen chip was nog geladen. Hij begon wel langzamerhand wel op de raken, maar een wedstrijd later werd je daar pas op geattendeerd door een jurylid. Het kan dus zijn dat de meetlus in de desbetreffende wedstrijd niet sterk genoeg was om bijna-lege chips op te vangen, maar dat is hun eigen probleem, er staat ook nergens dat de batterij helemaal vol moet zijn.

De argumentatie slaat natuurlijk nergens op, maar hoe gaan ze ooit met terugwerkende kracht bewijzen dat hun meetlus wel sterk genoeg was?

Plaats reactie