Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De-prestaties-van-de-dames in vergelijk met die van de heren(in de top).

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 aug 2018 15:29

Ik heb geen artikel of onderzoek nodig om te weten dan mannen harder kunnen fietsen dan vrouwen.Al moet ik toegeven dat wat vrouwen presteren (op een koersfiets) mij wel blijft verbazen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8345
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2018 15:54

ottorongo schreef: 11 aug 2018 15:29 Ik heb geen artikel of onderzoek nodig om te weten dan mannen harder kunnen fietsen dan vrouwen.Al moet ik toegeven dat wat vrouwen presteren (op een koersfiets) mij wel blijft verbazen.
Daar ging het dus niet over of mannen harder kunnen, maar de cijfertjes die bij de vrouwen staan.

@tomdumotor Leuk dat je het nagevraagd heb, maar het "verweer" van Guido slaat nergens op. Dat hele lijstje rammelt aan alle kanten qua omschrijvingen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 aug 2018 16:04

Die mensen hebben een poging gedaan iets te kwantificeren.
Dat niet iedereen zich hierin herkent is toch niet zo erg?
Negeren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8345
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2018 16:16

Keezx schreef: 11 aug 2018 16:04 Die mensen hebben een poging gedaan iets te kwantificeren.
Dat niet iedereen zich hierin herkent is toch niet zo erg?
Negeren.
Het gaat er niet om dat men zich er niet in herkent, maar dat je van een vooraanstaand wetenschapper mag verwachten het in ieder geval beter te categoriseren.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 aug 2018 18:32

Dus men maakt 10 soorten sporters en als je daar dan toevallig net niet onder. valt moet je je tekortgedaan voelen.
Uit dat hout ben ik godzijdank niet gesneden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8345
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 aug 2018 19:45

Keezx schreef: 11 aug 2018 18:32 Dus men maakt 10 soorten sporters en als je daar dan toevallig net niet onder. valt moet je je tekortgedaan voelen.
Uit dat hout ben ik godzijdank niet gesneden.
Wie zegt dat ik me tekort gedaan voel?Dat maak jij er van. Vandaag lekker gefietst, Met een zeer beperkt vermogen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 11 aug 2018 20:21

Toen de toen 13 jarige coureur in huis eens de stelvio op reed en zijn tijd op strava zette was zijn frustratie nadien dat er toch 1 vrouw was die sneller had gereden dan hij (als hij toen had echt had doorgereden....).
Als 15 jarige was zijn richttijd op Belgisch kampioenschap tijdrijden de tijd van de elite vrouwen (of waren het de beloften?). Als hij sneller was, was hij tevreden (allebei opmerkingen om zijn moeder op stang te jagen; ik denk voorlopig nog geen echte misogynie).
Bij de junioren nu rijden soms elite vrouwen mee. Meer dan in het peleton uitrijden doen ze niet (maar misschien is het maar gewoon een training voor hen).
En naar wat is zie zijn de U19 beste renners toch al heel wat sterker dan de beste vrouwen In België. Op eenzelfde parcours rijdt top 25 van junioren sneller dan snelste elite dames. Waarbij snelste dames op een vrij lastig parcours net geen 40 per uur halen over een 25km, betere junioren over 45km/u gaan (en zowat alle junioren dus sneller als snelste vrouw).

Dus grofweg halen in wielrennen vrouwen op topniveau het niveau van de 17/18 jarige jongens.

Dit gezegd zijnde: ik geef niet graag alle vrouwen op mijn leeftijd de kost die sneller zijn dan ik. Mijn niveau is dat van de 12 jarige (en dan kunnen de dames de jongens nog aan).

Walter

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 11 aug 2018 20:29

Ps: vorig jaar op het wk reed de snelste junior 28min02, snelste elite vrouw 28min50.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 aug 2018 20:59

walter- schreef: 11 aug 2018 20:21 Dus grofweg halen in wielrennen vrouwen op topniveau het niveau van de 17/18 jarige jongens.
Vroeger bij clubwedstrijden reden de vrouwen (we noemde dat toen nog dames) met de aspiranten mee. Die waren 14-15 jaar.
Ik weet nog goed dat in een koersje hier om de hoek (ik kijk uit m'n hobbykamer zelfs op de toenmalige laatste rechte eind) een dame de sprint won. Wij reden bij de aspiranten met een vast verzet van 48x18. Kan je echt wel serieus hard mee, maar de dames hadden een derailleur zonder beperking. Een tandje extra is op een windstille zomerdag dan wel lekker. Alle drie de dames in de top 10 waarvan 1 de winnares.
En heel, heel veel zure gezichtjes en een hoop gemopper :mrgreen:

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 aug 2018 21:01

Gemiddeld genomen zijn vrouwen trager dan mannen. Punt. Je kan er een boek over schrijven, je kan er vijf boeken over vol schrijven. Die vrouwen worden er echt niet rapper van.Je kan ook vergelijken totdat je een ons weegt. Dat kun je ook doen. Maar heeft dat nut?

Ik weet ongeveer hoe rap de snelste vrouwen in een cyclo rijden. Meestal staan er een paar of een enkeling boven me in de ranking. Ik beschouw ook iedereen die rapper is dan mij als iemand boven me in de ranking. Of je nu man, vrouw, oud of jong bent. Ik vind die rankings op basis van leeftijd of geslacht echt bullshit. Als je sneller bent, dan ben je sneller. Ook punt.

En de vrouwen rijden in de top hun eigen wedstrijden, dus waarom zou je überhaupt vergelijken? Ik denk dat je als vrouwen wielrennen meer aandacht wil, is ervoor zorgen dat hun koersen aantrekkelijker zijn. Dat zet echt meer zoden aan de dijk dan zo'n zielig artikel in de trant van, maar wij zijn ook best snel.
Live fast; die young. mijn blog

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 11 aug 2018 21:42

Is het niet zo dat wanneer de wedstrijd maar lang genoeg is vrouwen uiteindelijk sneller zijn dan mannen?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 aug 2018 21:44

Nee
Wielrennen is een uitputtingssport. Mannen hebben meer ausdauer.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie