Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Athleteshop

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 jun 2018 21:42

Eén keer iets besteld bij Athleteshop (Cateye Sensor ISC-11 Cadence / Speed Stealth 50 a €45) aangezien ik het nergens anders op mijn reguliere sites kon vinden.
Dit was op 4 augustus 2017 en de levering vond de volgende dag plaats.

Normaliter bestel ik op de bekende grote websites uit Nederland of via winkels van forumleden zodat ik weet waar ik aan toe ben met vaak prima secundaire voorwaarden voor wat betreft omruilen etc.

Na deze verhalen gelezen te hebben is de kans bijna 0 dat ik er nog maar een boutje bestel.
Niets irritanter dan achter je eigen bestelling aan te moeten jagen waarvan je dacht het de volgende dag oid te hebben.

Erg kwalijk dat Athleteshop dus willens en wetens klanten in de waan laat dat artikelen op vooraad zijn en zo door foute informatie wel geld incasseert maar levering of restitutie lang op zich laten wachten.

Als zij nu al niet meer geleverd krijgen van meerdere leveranciers dan kun je erop wachten dat ze op de fles gaan want door de
slechte reclame en veel niet op vooraad hebben zullen meer en meer klanten weglopen (vaak wil men toch graag zoveel mogelijk bij in één order bij één winkel plaatsen)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 11 jun 2018 23:33

Ai, I stand corrected bij het lezen van deze reacties. Zelf een 2-tal keer besteld en dat is toen allemaal goed gegaan. Zelfs nog een leuke korting gekregen op een toen al zeer voordelige Tacx Vortex + accessoires.

Dacht dat alles wat uit Groningen komt automatisch goed is, helemaal als ze ook nog awards winnen voor snelst groeiende winkels etc. Blijkt dus toch niet allemaal zonder groeipijn te zijn gegaan. Dit soort reacties zijn precies de reden waarom ik graag een paar euro meer betaal en bij winkels zoals Mantel en Futurumshop.

Ga er overigens vanuit dat geld terug en retourneren geen probleem mogen zijn. Het is geen louche telefoonwinkeltje ofzo.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 12 jun 2018 00:11

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de athleteschop geen goederen meer aangeleverd krijgt van de producenten, wegens niet of laattijdige betalingen (zie timo) en hij zijn bestellingen, die hij niet in stock heeft, vooraf moet betalen alvorens nog te willen leveren. Als dit bedrijf zo enorm is gegroeid zijn daar ook veel kosten aan verbonden en daardoor met te weinig cashflow moet werken. Daarvoor hebben ze dan de bijdrage (aankoopbedrag) van de klant/consument nodig om hun leveranciers te betalen, want zonder voorafbetalingen geen goederen meer ontvangen van hun leveranciers . Dit is volgens de meest voor de hand liggend verklaring, wat dan weer de grote vertragingen kan verklaren. :o

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 12 jun 2018 08:42

Ik heb begin dit jaar (jan/feb) geprobeerd er een remkabel te bestellen. Na weken van schuiven, heb ik in april gecanceled. Geld stond gelukkig relatief snel op rekening. Al probeerde ze nog een waardebon uit te schrijven in plaats van terug storten en ik kreeg een code voor gratis verzenden :-). Ik was er toen al klaar mee, blijkbaar heeft mijn vrouw soortgelijk probleem gehad. Die heeft via collega;s een babyschaal voor bakfiets laten bestellen. Na weken wachten is ook die geannuleerd. Geld terug duurde hier wat langer, maar gelukkig wel terug gekregen.
Ik heb er ooit een gabba gekocht, daar blijft het waarschijnlijk ook bij.

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 12 jun 2018 08:56

Diverse malen al wat gekocht en netjes ontvangen, ik blijf dit draadje ff volgen

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 12 jun 2018 11:40

Idem dito

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 12 jun 2018 12:46

Vorige week dinsdag 4 kettingen en twee cassettes besteld. verzendkosten zijn vrij hoog (6,95) en ze rekenen opeens een kwartje voor ideal, beetje flauw, De kettingen zijn inmiddels binnen, de cassettes laten nog op zich wachten tot volgende week woensdag (terwijl ze toch als binnen 24 uur verzonden op de site stonden). Gelukkig heb ik nog zo'n 1 a 2000 kilometer over op mijn beide fietsen, dus het kan nog even duren.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 12 jun 2018 20:44

Ik heb er afgelopen december nog zo"n timer voor het hardlopen besteld een Gym Boss. Geen problemen mee gehad levering kwam op tijd. Maar hoe het nu is weet ik niet.
Ghost Nivolet 6LC

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jun 2018 17:19

ik krijg op mijn 2 emails om vraag tot terugbetaling al geen antwoord meer :cry:
Ook nu al meer 2 tot 3 weken geleden dat ze verklaarden van mij snel terug te betalen.
Nog niks ontvangen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Frederica
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018 20:45

Frederica 14 jun 2018 17:51

Ook ik wacht nog steeds op mijn bestelling van 27 mei die al diverse keren is verschoven. Via klantenservice kreeg ik de mededeling dat het vandaag zou worden verstuurd, maar tot nu toe geen mail dat er iets is verzonden. Laatste keer dat ik hier iets bestel. Dan maar wat euro’s meer betalen.

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 14 jun 2018 18:06

Einde van deze toko komt dichterbij. Als je nog steeds zo met klanten omgaat duurt het niet lang meer...

Chris zijn de bandjes bij jou binnen?
Previous name Jansen01

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 14 jun 2018 18:47

Op 1 mei een trapas besteld, aangegeven leverdatum 4 mei. Twee keer een "sorry vertraging" mail gehad (daags voor geplande levering) en op vrijdagavond 11 mei de bestelling geannuleerd. Uurtje later bevestiging met "terugbetaling zal met 5-7 werkdagen worden verwerkt" (wat netjes is voor een vrijdagavond). Geld stond op 28 mei op mijn rekening.

Op moment van bestellen had Mantel deze trapas niet op voorraad, op 11 mei wel en de volgende dag had ik 'm binnen.

Ik heb qua terugbetaling slechter meegemaakt, maar de kans is klein dat ik vaker bij Athleteshop bestel.

Plaats reactie