Het grote domme vragen topic

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
Vicenza
Forum-lid
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 05 aug 2019 18:18

Zeker als je het vergelijkt met waarschijnlijk het snelste rondje ooit op je andere fiets

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 aug 2019 20:26

ddetaey schreef:
04 aug 2019 20:40
Als je 3cm korter zit, zit je dus meer rechtop. Ald gevolg vang je heel wat meer wind.
Dat kan toch nooit zoveel uitmaken!
Als dat zo is dan ga ik voortaan wel 5 cm langer zitten en rijd ik 5km/h harder. 😁

Weet iemand het verschil in snelheid gerekend bij 25km/h of 30km/h tussen je handen op het stuur of in de beugels?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 4068
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 aug 2019 20:38

Ja, dat is 5... 30-25=5 :ugeek:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 1534
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 aug 2019 21:09

+1; leuke reactie

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 aug 2019 21:17

Dit is toch niet het grote domme antwoorden topic! 😒

Gebruikersavatar
Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 5169
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Locatie: Vaticaan
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 05 aug 2019 21:34

Het is wel het juiste antwoord op de vraag. De leraar zei dat je altijd de vraag goed moest lezen.
Het verschil is snelheid tussen 30kmh en 25kmh is 5kmh
#tuttoandrabene

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 05 aug 2019 22:08

Zucht...

Het zal wel aan mij liggen dat ik geen zin heb in deze onzin reacties maar me met mijn 2 meter lengte (en dus grote frontale oppervlakte) wel afvraag wat het aerodynamische voordeel is gemeten in kilometer per uur in het plaatsen van de handen bovenop het stuur versus onderin de beugels.
In de voorlaatste fiets stond wel het voordeel in wattage maar niet in km/h voor een gemiddelde recreatieve fietser.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 05 aug 2019 22:15

Jij bent ten eerste dan dus al geen gemiddelde recreatieve fietser

Verder stel je een vage vraag, waarop geen exact antwoord te geven is...
(Hoeveel cm drop, oppervlakte bovenlichaam en nog een rits zaken moeten bekend zijn, maar dan nog valt er niet zo een getal hiervoor uit de lucht te plukken)

bever
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 05 aug 2019 22:27

bedankt voor alle reacties. Vandaag een wat langer ritje van 140 gedaan. Op advies van Nee Nee goed gegeten en gedronken :) . Zelfde gevoel en een gemiddelde van nog geen 25.. Hoog in de hartslag dus best moe...Ik zal morgen eens een foto plaatsen van beide fietsen

De Garmin hield er helaas na twee uur mee op, dus geen of weinig data

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 10857
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 aug 2019 23:28

Ik ben ook met geen enkele fiets sneller geweest dan met mijn aluminium Merckx met Khamsins en Mirage die wat aan de kleine kant was. De enige fiets waar ik erbij in de buurt kom is mijn huidige Tommasini. Die heeft ook een sportieve geometrie. Al het endurance en gravelspul is/was langzamer, ook met de carbon Conlnago Ace met Dura Ace en wieltjes van 1400 gram haalde ik het niet.

Ik denk dus dat zitpositie echt veel uitmaakt ook al zat tussen de Merckx en het andere spul ook ruim een jaar blessureleed en de grens van 40 jaar.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 06 aug 2019 09:16

bakboord1 schreef:
05 aug 2019 22:08
Zucht...

Het zal wel aan mij liggen dat ik geen zin heb in deze onzin reacties maar me met mijn 2 meter lengte (en dus grote frontale oppervlakte) wel afvraag wat het aerodynamische voordeel is gemeten in kilometer per uur in het plaatsen van de handen bovenop het stuur versus onderin de beugels.
In de voorlaatste fiets stond wel het voordeel in wattage maar niet in km/h voor een gemiddelde recreatieve fietser.
Dit geeft een (hele ruwe) indicatie: http://bikecalculator.com
De hoeveelheid voor- of nadeel van je positie is ook sterk afhankelijk van andere factoren zoals de wind en stijging.
🚴🏻Strava

Gebruikersavatar
aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

Gebruikersavatar aloisvonesterhazy 06 aug 2019 10:24

Mijn ervaring (ben ook twee meter) is dat ik onderin de beugels meestal zo'n anderhalve km/u sneller ga. Maar zoals gezegd is dat een vage persoonlijke waarneming en zijn er vele variabelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], mao, Tfdv en 12 gasten