Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 mei 2020 19:04

Beauty is in the eye of the beholder. Dat geldt ook voor A-merken. Je bent geen A-merk, je verklaart jezelf niet tot A-merk. Je wordt door de consument gezien als A-merk, waardoor hij meer geld overheeft voor jouw fiets

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 02 mei 2020 21:42

Overigens vind ik alle hierboven genoemde merken A-merken. Ze leveren allemaal goed spul.
Ik zie het meer als premium. Je betaalt meer voor status of looks. Een Pinarello omdat je dat toch net wat chiquer vindt.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 mei 2020 19:53

Nee_Nee schreef: 02 mei 2020 19:04 Beauty is in the eye of the beholder. Dat geldt ook voor A-merken. Je bent geen A-merk, je verklaart jezelf niet tot A-merk. Je wordt door de consument gezien als A-merk, waardoor hij meer geld overheeft voor jouw fiets
Perfect uitgelegd :winkthumb:
Afbeelding

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 03 mei 2020 20:11

En is Apex een B of een C merk? Sensa koopt ook ergens frames in maar als ik morgen een fietsen merk begin kan ik die waarschijnlijk niet kopen om ze op de West-europese/Nederlandse markt te brengen. Bij Apex ben ik daar niet zo zeker van.
Misschien mag je wel stellen dat om een A-merk 'status´ te bereiken de fietsen binnen Europa of wereldwijd te verkrijgen moeten zijn. Apex, Sensa en Isaac vallen dan af, zijn volgens mij alleen in NL en misschien beperkt in Belgie en Duitsland te kopen.
Vind het vreemd dat sommige een merk als Canyon nog als een B-merk zien. Als je ziet welke profs er op rijden en overwinningen op hebben behaald. Wat moet je dan als merk nog doen om de A status te krijgen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 mei 2020 21:20

Dus het enige dat je moet doen om een 'A' merk te worden is een wereldwijd distributienetwerk opzetten en een ProTour team sponsoren?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 03 mei 2020 21:37

amclassic-fan schreef: 03 mei 2020 21:20 Dus het enige dat je moet doen om een 'A' merk te worden is een wereldwijd distributienetwerk opzetten en een ProTour team sponsoren?
Het is een begin, er komt meer bij kijken. Binnen de wielerwereld bekend worden is i.g.v. een voorwaarde.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 mei 2020 21:59

Er is geen definitie van een A-merk, er is dus ook geen set randvoorwaarden beschikbaar. Het label wordt eraan gehangen door de klanten.

Voor de 1 is een a merk, als de prijs hoog is, maar toch ervoor betaald wordt.
Voor de ander is het merkbeleving aanwezig.
Weer een ander stelt wereldwijd verkrijgbaar.
Dan weer dat profs erop rondfietsen.
Ofwel kwaliteit... Danwel eigen ontwerpen, en geen standaard inkoop.

Sommige van die argumenten stroken niet met elkaar. De prijs zegt niets over de kwaliteit, als we fietsmerken vergelijken in de range boven de 2.000 euro althans.
Eigen geometrie ontwerpen is leuk, maar maakt dat een fiets per definitie beter?
Donkervoort heeft een eigen fiets laten maken/spuiten en opbouwen. Extreem duur, super merkbeleving (voor eigenaren van dat automerk), maar toch geen a merk fiets?

Ergo, je hebt a merken en b merken en misschien c merken. Maar de grenzen trek je zelf en de argumenten die je daarbij gebruikt zijn voor eigen rekening.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 04 mei 2020 14:59

Domme vraag als je 4iii powermeter 105 R7000 koopt. Kun je de data dan ook in de Garmin connect app krijgen?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 04 mei 2020 15:02

Aspide83 schreef: 04 mei 2020 14:59 Domme vraag als je 4iii powermeter 105 R7000 koopt. Kun je de data dan ook in de Garmin connect app krijgen?
Als je je powermeter aan je Garmin-unit koppelt moet dat geen probleem zijn.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2020 15:18

MarkVeenstra schreef: 03 mei 2020 21:59

Ergo, je hebt a merken en b merken en misschien c merken. Maar de grenzen trek je zelf en de argumenten die je daarbij gebruikt zijn voor eigen rekening.
Volgens mij is het andersom. Je vraagt een A-merk prijs, je geeft een hoop uit aan marketing en dan ben je vanzelf een A-merk. Als genoeg klanten dat met je eens zijn, dan overleef je en anders niet.

De enige uitzonderingen hierop in de fietsindustrie zijn wat mij betreft de stickermerken.
Campagnolo Ultra Dork

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 05 mei 2020 12:22

Goedemorgen allemaal,

Eerst maar de domme vraag: Hoe verwijder je een pompslangetje van een mini pomp zonder druk te verliezen of je ventiel kapot te trekken?

Afgelopen weekend reed ik voor het eerst dit jaar lek. Verkoper van mijn nieuwe fiets had me schwalbe extra light binnenbanden aangeraden. Ok, na ongeveer 1000 km eerste lek. Kan gebeuren. Wel kapot gescheurd bij ventiel en twijfel over duurzaamheid van dit product. Echter, waar het om gaat, ik moest hem dus vervangen. Probleem 1 was dat ik het slangetje van mijn pomp niet los kreeg. Toen het bloed op mijn vingers stond uiteindelijk gelukt met mijn kies. Au! Maar, ik kon gelukkig verder. Ik draai het slangetje op mijn ventiel en pomp de band flink op. Zat denk ik op ongeveer 6 a 7 bar. Ik draai het slangetje los en bam, ventiel in twee stukken en band leeg. Daarna heb ik hem maar opgepompt zonder vast te draaien en hield met 1 hand de slang op het ventiel en de slang/pomp vast. Nou dat is dus geen succes. Ik drukte mijn ventiel krom en ben met een half zachte band maar gestopt en heb de laatste 20 km rustig naar huis gefietst.

Toen ik thuis aangekomen na een lekkere douche de irritaties van me af had gespoeld ben ik op internet opzoek gegaan naar andere binnenbandjes. Ik kwam uit bij de Michelin airstop A1. Iemand schreef daarover dat er geen schroefdraad op het ventiel zit en dat daardoor het probleem van in twee stukken trekken wordt voorkomen. Nu denk ik dat je het slangetje vast draait op het schroefdraad van het dopje, maar zou het kunnen dat dit ventiel uit 1 stuk bestaat en dat je daardoor deze niet in twee stukken kunt trekken?

En als dat zo is, dan ben ik ook benieuwd hoe je de slang het best weer los kunt draaien zonder daarbij veel druk te verliezen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen?

Groet, Bartaspin

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 05 mei 2020 12:27

"een mini-pomp"...... welke?

Plaats reactie