Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 jul 2019 09:02

Er gaan elke dag 180 man met de fiets... waarom dan inzetten op electrisch rijden. Ik zou eerst andere problemen aanpakken

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2019 09:13

Denk dat vooral het hele circus er omheen voor de milieubelasting zorgt.
Zelfde bij F1: waarschijnlijk zijn het niet de raceauto's die de meeste uitstoot genereren, maar alle vrachtwagens en het publiek.
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 jul 2019 09:45

Het gaat niet zozeer om de milieubelasting (een elektrische wagen is immers ook maar zo schoon als de energiebron waaruit de stroom wordt gegenereerd), maar ook om het welzijn van de coureurs, want zij moeten toch maar de hele tijd in de uitlaatgassen fietsen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 16 jul 2019 10:57

Op alle regionale markten staan tientallen kramen die voorzien worden van electriciteit, geleverd vanuit verdeelhubs. Die kunnen mijnsinziens ook gebruikt worden om de electrische auto's te voorzien van sap. Toch..
Hoe moeilijk moet het zijn?
...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jul 2019 11:02

Je hebt duidelijk nog nooit een elektrische auto proberen op te laden met keukenstroom.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 16 jul 2019 11:19

Is die dan anders dan de groene stroom?
...

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 16 jul 2019 11:29

Oppbogga schreef: 16 jul 2019 10:57 Op alle regionale markten staan tientallen kramen die voorzien worden van electriciteit, geleverd vanuit verdeelhubs. Die kunnen mijnsinziens ook gebruikt worden om de electrische auto's te voorzien van sap. Toch..
Hoe moeilijk moet het zijn?
Iets met hoog vermogen en capaciteit

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jul 2019 11:29

Precies. Het gaat erom dat een Tesla opladen met keukenstroom zo maar 30 uur kost. Je ontkomt dus niet aan laadpalen. En dan heb je er per team al snel 4-5 nodig per hotel. Slapen er 3 ploegen bij één hotel, heb je zo maar 15 nodig.

In sommige hotels hebben ze niet eens airco, laat staan laadpalen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 jul 2019 14:31

Een Tesla helemaal volladen, kost ongeveer evenveel energie dan een gemiddeld gezin op 1 week verbruikt (zonder verliezen in laden, deze zitten ook rond de 20%) Als er dan ineens 5-50 auto's komen laden, kan je je wel voorstellen dat de electriciteitsvoorzieningen dit niet trekken.

Iedereen moet elektrisch rijden maar de overheid is daar helemaal niet klaar voor (ook al betalen we in België een fortuin aan Eandis om wel klaar te zijn)
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 16 jul 2019 14:38

TL@ schreef: 16 jul 2019 14:31 Een Tesla helemaal volladen, kost ongeveer evenveel energie dan een gemiddeld gezin op 1 week verbruikt (zonder verliezen in laden, deze zitten ook rond de 20%) Als er dan ineens 5-50 auto's komen laden, kan je je wel voorstellen dat de electriciteitsvoorzieningen dit niet trekken.

Iedereen moet elektrisch rijden maar de overheid is daar helemaal niet klaar voor (ook al betalen we in België een fortuin aan Eandis om wel klaar te zijn)
Wat dat betreft vraag je je af waar we naar toe gaan …
Las vandaag dat er een rem wordt gezet op zonneparken met name omdat er onvoldoende infrastructuur is om een grote hoeveelheid zonne-energie te transporteren. Als dat al niet te realiseren is, hoe wil je dan voor een goede infrastructuur zorgen die veel auto's min of meer tegelijk kan opladen. En dan hebben we het alleen nog maar over een landje als NL en niet over een ontwikkelingsland als Frankrijk.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 16 jul 2019 14:49

De Tukker schreef: 16 jul 2019 14:38
Wat dat betreft vraag je je af waar we naar toe gaan …
Las vandaag dat er een rem wordt gezet op zonneparken met name omdat er onvoldoende infrastructuur is om een grote hoeveelheid zonne-energie te transporteren. Als dat al niet te realiseren is, hoe wil je dan voor een goede infrastructuur zorgen die veel auto's min of meer tegelijk kan opladen. En dan hebben we het alleen nog maar over een landje als NL en niet over een ontwikkelingsland als Frankrijk.
Frankrijk heeft de stroomvoorziening wel veel beter voor elkaar. Frankrijk haalt het merendeel van hun elektriciteit uit kerncentrales, die gewoon 24 uur per dag werken. Elektrisch rijden in Frankrijk is dus een stuk schoner dan elektrisch rijden in Nederland. Geen idee of de infrastructuur er is om direct laadpalen overal neer te zetten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2019 17:22

Juist als de Tour het eist zou er in Frankrijk binnen een paar jaar tijd een dekkend netwerk van laadpalen kunnen zijn. In gebieden waar her echt niet mogelijk is kunnen ze met grote generatoren werken om de auto's toch van stroom te voorzien. Een beetje zoals de Belgisch politie dat heel "milieuvriendelijk" oplost:
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie