Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
-
raven14
- Forum-lid
- Berichten: 3390
- Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25
raven14
25 aug 2021 12:56
havana schreef: ↑25 aug 2021 12:28
Ik zou dat af laten hangen van de interne breedte van je velg.
+1
De rolweerstand zal minuscuul verschillend zijn (we spreken over 1-2watt bij correcte druk).
Op een 21mm brede velg zou ik het houden bij een 28mm band, zal zeer stabiel zijn en is de lichtste optie. De Alpinist wielen zijn al erg licht en het lijkt me zonde van dat met zwaardere bandjes te gaan 'verknoeien'.
De andere twee breedtes kunnen ook en zullen wat comfortabeler zijn op de correcte druk.
-
roelw
- Forum-lid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20
roelw
25 aug 2021 13:40
serbak schreef: ↑25 aug 2021 11:35
Ik weet niet of het een domme vraag is, maar ik wil een paar Continental GP5000 voor m'n Aethos bestellen. Hier past t/m 32mm op. Welke breedte kan ik het beste nemen en geeft de minste rolweerstand waarbij je ook nog een beetje strak kunt sturen, 28, 30 of 32mm?
Dan zou ik voor 28mm gaan.
Ik rijd zelf met Schwalbe 28mm op DT PR2600 (18mm intern, 22mm extern) en dat is perfect.
Het aantal merken dat 30mm aanbiedt is beperkt, de meeste merken bieden 23, 25, 28 en 32mm aan.
-
serbak
- Forum-lid
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
-
Contact
serbak
25 aug 2021 13:58
Thanks
Ik neigde zelf ook naar 28mm
-
immo
- Forum-lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 19 apr 2011 21:37
immo
27 aug 2021 20:26
25mm banden monteren op een 20mm velgbreedte, elke site zegt weer wat anders of het wel of niet kan. (bandenmerk zegt zelf dat 25mm banden op 13-17mm velgen moeten).
-
serbak
- Forum-lid
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
-
Contact
serbak
27 aug 2021 20:54
Er zitten standaard 25mm turbo cotton bandjes op dus ik neem aan dat 25mm wel past
-
Douglas
- Forum-lid
- Berichten: 2338
- Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16
Douglas
28 aug 2021 05:56
Ik heb een velg met 21mm intern (zipp 303 firecrest). Heb hier eerst met 25mm banden op gereden en later vervangen door 28mm. Vond het meest opvallende verschil de toename van het comfort. Alle overige zaken; rolweestand, luchtweerstand stuurgedrag heb ik geen enkel verschil gemerkt.
o'7o
-
hayes
hayes
28 aug 2021 20:28
idem hier.
Van 23 naar 25 merkte ik meer comfort.
Van 25 naar 28 was echt een WOW gevoel.
Ik keer niet meer terug. Die paar extra watt verlies kan me geen fluit schelen
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
29 aug 2021 14:40
Wie haalt nou wie in?
Ik als fietsen rij rechts op de weg.
De wandelaar loop verkeerd, links van de weg aan mijn
Tegengesteld nadert ook een fietsers.
Ik ben heel benieuwd hoe dit wettelijk zit!
Feitelijk haal ik niemand in en heb ik voorrang, want als de wandelaar gewoon aan de juiste kant loopt, dan haalt mijn tegenligger in.
-
Pitti Carabinieri
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Pitti Carabinieri
29 aug 2021 16:17
Ik probeerde gister de banden op druk te zetten van mijn nieuwe canyon. Ventiel los gedraaid en de kop van mijn Lezyne sport floor pump erop gedraaid. Alleen loop ik ertegenaan dat de kop niet afdicht. De binnenband loopt gewoon leeg. Ook als ik de binnenband helemaal leeg laat lopen en dan de kop erop schroef, krijg ik er geen lucht in. Het loopt er direct weer uit.
Daarna de band opgepompt met mijn goedkope hema pomp waarbij je een hendeltje omhoog wipt om de kop vast te zetten en dat werkt wel. Alleen is het een pongel en heb ik geen idee hoeveel bar er in zit. Het liefst wil ik dus terug naar de lezyne.
Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit dit probleem gehad ondanks verschillende binnenbandjes.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
29 aug 2021 16:25
afrit13 schreef: ↑29 aug 2021 14:50
De hindernis bevindt zich dus aan jouw kant en moet je dus de andere fietser voor laten gaan. Of die hindernis nou stilstaat, van je af beweegt of naar je toe beweegt.
Daar had ik ook over nagedacht. Wordt het gezien als opstakel.....
Dus als het dreigt mis te gaan op de voetgangers rijden is die fout.