Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 aug 2021 20:02

Het was een advies met argumenten. Je mag er mee doen wat je wilt, waaronder compleet negeren!

hayes

hayes 30 aug 2021 20:07

IK heb ook de mening dat wandelaars niet logisch maar instinctief reageren.
Ik fietste daarnet door een fietsstraat, kom in een bocht en twintig meter voor me een koppel met peuter op een fietsje. De twee ouders horen mij, lopen naar het kind en blijven elk aan een kant staan wachten. Gevolg? Bijna de hele straat geblokkeerd. Ik vertraag en wacht even tot ze opzij gaan. Die blijven gewoon naar mij staren.... Dan maar het gras in en er voorbij.

Ook altijd geleerd om als voetganger tegen de richting in te stappen. Zo zie je verkeer komen en kan je anticiperen.
Laatst gewijzigd door hayes op 30 aug 2021 20:09, 3 keer totaal gewijzigd.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 30 aug 2021 20:07

https://www.wandel.nl/wandelnieuws/aan- ... lopen-.htm

In 1993 is de wet voor verplicht , tegen het verkeer inlopen...veranderd.

Lees maar.Nu is het naar eigen inzicht.

Zoals met alles wordt het dan onduidelijk en doet iedereen wat hem het beste lijkt en weet niemand meer waar hij of zij aan toe is.

Nederlanders houden van regels. Jazeker geloof mijmaar,dan functioneren we het beste.
Tegenwoordig wil iedereen inspraak en meebeslissen en hun mening laten horen.

Duidelijkheid zoals in de jaren 50 ,60en 70 tig was toch het beste in het verkeer.

Toen kwamen er van die afgestudeerde en doorgeleerde sufhoofden ......,die dachten dat ze ons het klootjesvolk, wel wat konden leren en we moesten allemaal in het verkeer,onze eigen verantwoordelijk nemen.(en in hetdagelijkse leven vanzelf).

Zie nu 2021 waar dit toe heeft geleid.
Niemand weet meer wat mag op een bepaalde type weg en hoe hard en iedereen doet maar wat.

Nou ja hadden ze mensen van de gestampte pot....uit de praktijk dus............gevraagd ,dan hadden die allemaal hun kunnen vertellen, dat dit echt niet gaat werken.

Duidelijke regels en voor iedereen ..Dat werkt het beste.In de hele maatschappij en thuis in het gezin en op het voetbalveld en in het peleton en zeker op de weg.

Ben ik nu zo dom,of zijn zij dat ;)
Laatst gewijzigd door codex op 30 aug 2021 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 30 aug 2021 20:09

Het idee om niet alles te regelen is een goed idee.
Helaas denkt de gemiddelde onderdaan vooral aan zichzelf...

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 30 aug 2021 20:14

Ja dat is wel een ding.....Wat toen was is niet meer...
Zo dacht ik altijd dat een niet verplicht fietspad bord .... zwart was,
Mar als ik nu de sites raadpleeg, lijkt het dat ook een vierkant/rechthoekig BLAUW bordje aangeeft dat het een niet veplicht fietspad betreft?
Ik betwijfel dit zeer.........
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 30 aug 2021 22:12

-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 03 okt 2021 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 aug 2021 12:59

wido schreef: 30 aug 2021 19:31 Helemaal correct! Die verkeersles heb ik ook gehad, In diezelfde tijd...... ( :-) ) Maar uit de reacties van tegemoetkomende fietsers tegenwoordig..... vraag ik me af of die les nog gegeven wordt ???
In Vlaanderen in ieder geval nog wel. Mijn dochter heeft dat een jaar of 10 geleden nog zo geleerd in de kleuterschool, met mooie tekeningetjes en een duidelijk uitleg waarom het zo moest.


Over de regeltjes: momenteel is alles kapot geregeld, er zijn zoveel verschillende regeltjes dat niemand ze nog kent en er daardoor moraalerosie is: mensen kiezen een paar regeltjes waar ze zich aan houden en de rest hoeft dan niet meer.

Minder wetten en meer persoonlijke verantwoordelijkheid zal de enige uitweg zijn (maar dat zie ik niet echt gebeuren aangezien onze politici niet eens weten wat persoonlijke verantwoordelijkheid is aangezien zij op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor wanbeleid)
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 aug 2021 13:55

Volgens mij hebben we het afgelopen anderhalf jaar wel gezien dat dat niet veel mensen over persoonlijke verantwoordelijkheid beschikken :mrgreen:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 aug 2021 16:30

Als van de leidinggevende van dit land wordt geaccepteerd dat liegen en je niet aan de regels houden beter is dan de waarheid vertellen (slecht of goed). wat verwacht je dan van de gemiddelde burger.

Een veel gehoord antwoord..... Ja maar het mag,
Mijn antwoord, maar nadenken is beter.........

Het is vaak zo zwart/wit en meestal is het in werkelijkheid heel grijs.
Links lopen, vaak prima, maar niet altijd........ denk na!!!
Op een fietspad lopen, ja het mag, maar handig als het druk is???

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 aug 2021 17:56

De Tukker schreef: 31 aug 2021 13:55 Volgens mij hebben we het afgelopen anderhalf jaar wel gezien dat dat niet veel mensen over persoonlijke verantwoordelijkheid beschikken :mrgreen:
Dat is nu net omdat overal rubber tegeltjes hangen en niemand zijn gezond verstand al heeft gebruikt de laatste 20 jaar (of langer)

Verder helemaal eens met Wasbeer.
Afbeelding

hayes

hayes 28 sep 2021 13:05

Tussen het loopvlak en de zijwanden van een setje Rubino Pro's lijkt een gleuf te ontstaan, alsof de zijwand aan het afscheuren is?

De achterband is op zich wel al wat vierkant, maar tijdens het rijden gewoon niet svan te merken.
Deze ligt nu op m'n woonwerk fiets, dus ik ga nooit op de limiet rijden hiermee.
Maar het is m'n eerste set banden die dit doet.

Geen probleem? Of meteen dumpen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 28 sep 2021 13:29

Een nieuwe kost waarschijnlijk nog geen €30 en zo te zien is deze band al best aardig gebruikt. Waarom zou je nog een aantal honderden km's door willen rijden met de kans dat het fout gaat (lek rijden naar je werk of erger)?

Plaats reactie