Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2021 13:01

-Eva- schreef: 08 apr 2021 09:43
rikkert schreef: 08 apr 2021 09:24
-Eva- schreef: 07 apr 2021 22:53 Als beginnende fietser die net haar eerste fiets gekocht heeft voel ik me in dit topic wel thuis ;) Dus hierbij mijn vraag; is het oke om een racefiets buiten op een overdekt balkon te stallen? Waarom wel/niet?
Ik zou het niet doen. Droog stallen is echt wel het behoud van je Koga Myata Flyer :-)

Bij geen plek zou ik m in een hoekje van de huiskamer zetten, of zo'n kek ophangsysteem kopen om m aan de muur te hangen (in de gang, trappenhuis oid).
Ha! Oke... Zeer kleine studentenkamer dus gaat een uitdaging worden ;) Mag helaas niets aan de muren hangen en de gang/trappenhuis is geen optie (gemeenschappelijke ruimte; we mogen niet eens een deurmat). Maar waar een wil is is een weg; dan maar naast het bed :)
Is een hoes erom heen op het balkon geen oplossing?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 apr 2021 13:52

Bij mij in de schuur ligt er eentje te verstoffen. En niet alleen bij mij denk ik

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 apr 2021 13:53

Jans schreef: 08 apr 2021 13:01
-Eva- schreef: 08 apr 2021 09:43
rikkert schreef: 08 apr 2021 09:24
Ik zou het niet doen. Droog stallen is echt wel het behoud van je Koga Myata Flyer :-)

Bij geen plek zou ik m in een hoekje van de huiskamer zetten, of zo'n kek ophangsysteem kopen om m aan de muur te hangen (in de gang, trappenhuis oid).
Ha! Oke... Zeer kleine studentenkamer dus gaat een uitdaging worden ;) Mag helaas niets aan de muren hangen en de gang/trappenhuis is geen optie (gemeenschappelijke ruimte; we mogen niet eens een deurmat). Maar waar een wil is is een weg; dan maar naast het bed :)
Is een hoes erom heen op het balkon geen oplossing?
Houdt vocht vast en bevordert condens aanslag. Dus nee, liever toch maar niet
@-EVA-: kan die fiets niet onder je bed?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 apr 2021 14:11

Fiets in bed met een elektrische deken erbij. Zelf op een campingmatrasje op de grond...

Op een balkon zou in in ieder geval niet doen, ook niet met een hoes.
Campagnolo Ultra Dork

-Eva-
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2021 22:30

-Eva- 08 apr 2021 15:42

Sulla schreef: 08 apr 2021 10:24
-Eva- schreef: 07 apr 2021 22:53 Als beginnende fietser die net haar eerste fiets gekocht heeft voel ik me in dit topic wel thuis ;) Dus hierbij mijn vraag; is het oke om een racefiets buiten op een overdekt balkon te stallen? Waarom wel/niet?
Het is altijd beter dan helemaal onbeschut buiten......maar een balkon regent toch vaak in, dus de elementen hebben ook daar echt wel vat op je fiets. Dus roestvorming op o.a. de ketting en verschillende bouten en moeren ga je vermoedelijk wel krijgen.

Dus ik zou toch op zoek gaan naar een plekje binnen om je fiets op te hangen. Er zijn best mooie en handige ophangers te vinden.
Hier wat inspiratie: https://www.curioctopus.nl/read/6122/16 ... ts-in-huis
(al zijn een aantal voorbeelden meer hip dan praktisch).

edit: wat een vervelende regeltjes allemaal. Maakt het wel lastig. Maar er staat dus hopelijk niets in over het plafond?

edit2: en een los verticaal fietsenrek? (zelf geen ervaring mee). Afbeelding
Zo'n los verticaal fietsrek is nog wel een idee! Dat zou nog wel moeten passen; ga er eens naar kijken. Verder ook wel echt mooie (creatieve) opties maar helaas niet voor bij mij.


senior schreef: 08 apr 2021 13:53
Jans schreef: 08 apr 2021 13:01
-Eva- schreef: 08 apr 2021 09:43

Ha! Oke... Zeer kleine studentenkamer dus gaat een uitdaging worden ;) Mag helaas niets aan de muren hangen en de gang/trappenhuis is geen optie (gemeenschappelijke ruimte; we mogen niet eens een deurmat). Maar waar een wil is is een weg; dan maar naast het bed :)
Is een hoes erom heen op het balkon geen oplossing?
Houdt vocht vast en bevordert condens aanslag. Dus nee, liever toch maar niet
@-EVA-: kan die fiets niet onder je bed?
Nee dan laat ik het balkon inderdaad gewoon, zie dat dan niet zo zitten. Onder het bed gaat helaas niet passen, dat is te laag. Is het wel oke om 'm naast de verwarming te zetten of worden ze daar ook niet blij van?

pchris
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2020 16:14

pchris 08 apr 2021 15:53

Ik heb op mijn studentenkamer de volgende standaard gehad: https://www.otto.de/p/easymaxx-fahrrads ... =700573041

Het ziet er natuurlijk wat minder mooi uit dan veel andere opties maar zorgde er wel voor dat ik überhaupt een fiets kon hebben staan en het werkte prima voor mij.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 apr 2021 16:04

Wieler12 schreef: 08 apr 2021 12:56 hoe heet het eerste spacer boven je balhoofd? volgens mij een dust cap, maar kan me niet voorstellen dat dit de officiële naam is.

iemand een idee waar je deze kan kopen in nederland? (voor 10 uur besteld, morgen in huis :roll: )
headset dust cover of headset dust cap, dus ja dust cap klopt wel kwa naam
volgens mij worden ze meestal als set verkocht / of zitten bij je fiets
dus of je een winkel gaat vinden die ze los verkoopt, grootste kans heb je via ebay

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 08 apr 2021 16:53

pchris schreef: 08 apr 2021 15:53 Ik heb op mijn studentenkamer de volgende standaard gehad: https://www.otto.de/p/easymaxx-fahrrads ... =700573041

Het ziet er natuurlijk wat minder mooi uit dan veel andere opties maar zorgde er wel voor dat ik überhaupt een fiets kon hebben staan en het werkte prima voor mij.
Ik vind ik wel een mooie oplossing voor op mijn vaste vakantie adres. Geen beschadigingen op de verkeerde plekken. Nu even kijken waar hij wel op voorraad is.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 apr 2021 17:41

-Eva- schreef: 08 apr 2021 15:42
Sulla schreef: 08 apr 2021 10:24
-Eva- schreef: 07 apr 2021 22:53 Als beginnende fietser die net haar eerste fiets gekocht heeft voel ik me in dit topic wel thuis ;) Dus hierbij mijn vraag; is het oke om een racefiets buiten op een overdekt balkon te stallen? Waarom wel/niet?
Het is altijd beter dan helemaal onbeschut buiten......maar een balkon regent toch vaak in, dus de elementen hebben ook daar echt wel vat op je fiets. Dus roestvorming op o.a. de ketting en verschillende bouten en moeren ga je vermoedelijk wel krijgen.

Dus ik zou toch op zoek gaan naar een plekje binnen om je fiets op te hangen. Er zijn best mooie en handige ophangers te vinden.
Hier wat inspiratie: https://www.curioctopus.nl/read/6122/16 ... ts-in-huis
(al zijn een aantal voorbeelden meer hip dan praktisch).

edit: wat een vervelende regeltjes allemaal. Maakt het wel lastig. Maar er staat dus hopelijk niets in over het plafond?

edit2: en een los verticaal fietsenrek? (zelf geen ervaring mee). Afbeelding
Zo'n los verticaal fietsrek is nog wel een idee! Dat zou nog wel moeten passen; ga er eens naar kijken. Verder ook wel echt mooie (creatieve) opties maar helaas niet voor bij mij.


senior schreef: 08 apr 2021 13:53
Jans schreef: 08 apr 2021 13:01
Is een hoes erom heen op het balkon geen oplossing?
Houdt vocht vast en bevordert condens aanslag. Dus nee, liever toch maar niet
@-EVA-: kan die fiets niet onder je bed?
Nee dan laat ik het balkon inderdaad gewoon, zie dat dan niet zo zitten. Onder het bed gaat helaas niet passen, dat is te laag. Is het wel oke om 'm naast de verwarming te zetten of worden ze daar ook niet blij van?
Bed op klossen zetten en fiets plat leggen. Verwarming lijkt me altijd beter dan buiten in weer en wind.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2021 18:26

Ik heb echt geen ervaring met zo'n hoes, maar motorrijders die de motor onder een hoes hebben? Die lijdt er ook erg van?

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 08 apr 2021 18:59

Ja. Daarom heb ik de hoes nooit langer dan 2 dagen om de motor en alleen bij echt slecht weer zoals de afgelopen dagen.

Laat ik hem te lang zitten dan wordt het een vochtige bende onder de hoes.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 apr 2021 21:26

Bedankt, weer wat wijzer geworden.

Plaats reactie