Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 jul 2021 16:06

Meen je dat nu? Ik vind in-'t-wiel-kruipen nu ook niet direkt een top-aktie, maar om er nu verder mijn gedrag op aan te passen... nee dat niet. Als het iemand zonder helm is vraag ik wel vriendelijk om af te haken, 'k wil die verantwoordelijkheid niet dragen wanneer er iets zou voorvallen.
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 jul 2021 18:15

In mijn wiel zitten nadat ik je heb ingehaald?
Je doet maar.

Vooral prutsers heb ik liever achter me dan voor me. Ga daar maar op je plaat

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 jul 2021 18:25

bartdr schreef: 29 jul 2021 15:58 Even terugkomen op dat snelheidsverschil bij aanpikken: tijdens pendelen van/naar het werk gebeurt me dat ook wel een keer dat er iemand aanpikt. Storend, vooral als je er heel vlot naartoe reed en ze dan hijgend komen aanpikken. Meestal maak ik er een spel van: zoveel mogelijk in de wind proberen zetten, harder remmen en meer moeten optrekken, zoeken bij welke snelheden hij/zij gaat schakelen en dan wat afwisselen tussen net trager en net sneller dan dat punt, kleine omweg maken om dan opnieuw voorbij te rijden op de standaard pendelroute, uitbollen terwijl je "geniet van de omgeving", elleboogknikje geven,... alles natuurlijk binnen de perken van het normale, het is per slot van rekening geen koers op weg naar huis.
Dat is gewoon pesten :roll: . . . . beter is het - als je het vervelend vindt - om gewoon de snelheid eruit te laten lopen dan is diegene die aanpikt er weer zo voorbij.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 29 jul 2021 18:30

Joh, wat maakt het uit als iemand aanpikt. Doe ik ook vaak zat en andere bij mij. Zolang er netjes aan het eind bedankt wordt gezegd is het toch prima. Beetje aardig zijn voor elkaar mannen;)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 jul 2021 20:20

Vind ik ook (tenzij er iemand met een piepende en krakende fiets achter je rijdt, dat is ontoelaatbaar :D )
Afbeelding

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 29 jul 2021 21:56

Als je het als niet prettig ervaart, dan kan je dat toch ook op de ouderwetse manier met elkaar communiceren? of wel zeg het gewoon? denk dat 90% het niet in de gaten heeft dat je er last van hebt.....

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 29 jul 2021 21:57

Ik vind het vaak wel leuk, graag wel dat er even wat gezegd wordt, en nog mooier is het als je een mooie samenwerking creeert. Maar iemand die een tijdje geleden wel overnam, maar daarbij geen rekening met de wind hield, werd vervolgens wel even goed op het kantje gezet door mij en m'n vrouw.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 29 jul 2021 23:08

Ik had eens een aangename ontmoeting tijdens het fietsen langs de Schelde.
Ik zag een eindje voor mij twee renners (bleken nadien rensters) die rond de 30km/h reden. Ze trainden voor een triatlon. Ik trok er naartoe en plakte me in hun wiel. Na een tijdje vroeg ik hen of ze er geen probleem mee hadden dat een ex-wereldkampioen in hun wiel zat. Ze vroegen natuurlijk' wie ben jij dan' waarop ik zei Roger Illeghems. Dan vroegen ze me om een handtekening wat ik weigerde want mits betaling en ik had geen foto's bij.Ze vroegen of ik alleen in het leven stond, ja dus,,en stelden voor om bij hen in de club aan te sluiten omwille van de vele 'pikante vrouwtjes' die daar deel van uitmaakten en die op zoek waren naar een man. Vervolg--- is top secret. :twisted:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 jul 2021 23:10

Ik had er bij moeten zijn

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 29 jul 2021 23:12

En besef dat wanneer iemand in je wiel hangt je er ook ongeveer 10% voordeel bij hebt.
ivm met wegnemen van de turbulentie achter jou fiets(lichaam)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 jul 2021 06:55

ottorongo schreef: 29 jul 2021 23:08 Ik had eens een aangename ontmoeting tijdens het fietsen langs de Schelde.
Ik zag een eindje voor mij twee renners (bleken nadien rensters) die rond de 30km/h reden. Ze trainden voor een triatlon. Ik trok er naartoe en plakte me in hun wiel. Na een tijdje vroeg ik hen of ze er geen probleem mee hadden dat een ex-wereldkampioen in hun wiel zat. Ze vroegen natuurlijk' wie ben jij dan' waarop ik zei Roger Illeghems. Dan vroegen ze me om een handtekening wat ik weigerde want mits betaling en ik had geen foto's bij.Ze vroegen of ik alleen in het leven stond, ja dus,,en stelden voor om bij hen in de club aan te sluiten omwille van de vele 'pikante vrouwtjes' die daar deel van uitmaakten en die op zoek waren naar een man. Vervolg--- is top secret. :twisted:
Roger Ilegems (1 l en geen h) wereldkampioen? Wanneer zou dat dan geweest moeten zijn?

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 30 jul 2021 12:06

Ik moest snel nadenken toen die vraag werd gesteld. Het jaartal ,wist ik niet wel dat het goud was op de puntenkoers maar dat dan ,meer dan wschl olympisch goud :oops:

Plaats reactie