Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6098
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 dec 2020 10:53

fietsvriend schreef: 23 dec 2020 10:49
martinbo schreef: 17 dec 2020 21:28 Andere domme vraag: is in de groep anitvaccers de groep getatoueerden, die bewust giftige pigmenten en conserveringsstoffen in hun lijf laten duwen, oververtegenwoordigd?
Lees het topic hoe corona jouw leven beïnvloedt en je ziet dat een groot deel van de wappies veelal op een fiets zit.
Lees het topic hoe corona jouw leven beïnvloedt en je ziet dat een groot deel van de niet-wappies veelal op een fiets zit.. :mrgreen:

No shit sherlock.., op een fietsforum zit iedereen wel eens op een fiets! Weinig onderscheidends aan hiero. :lol:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 23 dec 2020 11:58

Haha. Je snapt best wat ik bedoel.
Michiel

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 dec 2020 08:44

De stelling vraagt om een toelichting, anders hangt ie in de lucht

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 24 dec 2020 21:23

Mijn stelling of die van Markveenstra?
Michiel

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2027
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 dec 2020 11:51

Hoe houd je met schijfremmen de druk in je remhendel gelijk? Met nieuwe blokjes heb je direct druk. Als je blokjes bijna versleten zijn heb je pas na meer dan een halve slag druk.
Liefst heb ik altijd direct druk ongeacht de slijtage van mijn blokjes.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 25 dec 2020 12:02

bakboord1 schreef: 25 dec 2020 11:51 Hoe houd je met schijfremmen de druk in je remhendel gelijk? Met nieuwe blokjes heb je direct druk. Als je blokjes bijna versleten zijn heb je pas na meer dan een halve slag druk.
Liefst heb ik altijd direct druk ongeacht de slijtage van mijn blokjes.
Met hydraulische remmen zou dit zelf stellend moeten zijn. Mocht dit niet gebeuren dan kun je je wiel er een keer uit halen, een keer in de remhendel knijpen en het wiel weer terug zetten, je blokken zouden dan wat verder naar binnen moeten staan.

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 25 dec 2020 13:08

Sulla schreef: 17 dec 2020 22:33
Die vraag geeft exact het zelfde resultaat als gezondheids'freaks' die niet roken, geen vlees eten, geen alcohol drinken, fanatiek sporten etc etc maar wel ieder weekend de neus poederen.
Coke is wel plantaardig, natuurlijk. :mrgreen:

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 28 dec 2020 21:53

Waarom rijden de cyclocrossers niet met inserts tegen stootlekken ?

Ze rijden met lage bandenspanning,
VdP en WvA rijden lek en weg podiumplek.

Of werkt dat niet met tubes?

Waarom dan niet tubeless rijden ?

Leg het me uit😉
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 dec 2020 22:30

Dat zou veel velgen kosten, andere zorg is of de tubeless band wel op de velg blijft liggen bij de zeer lage druk waarmee ze in de cross rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 28 dec 2020 22:36

Ik vraag me af waarom cyclocrossers geen latex gebruiken in de tubes. Zelf gebruik ik Orange sealant in mijn tubes naar volle tevredenheid. En zoals gezegd - het gaat om een podiumplek of niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 dec 2020 09:43

Een tube blijft onder alle omstandigheden op de velg liggen, dus daarmee kun je altijd doorrijden tot aan de materiaalpost, ook als je lek gereden bent.
De wielerwereld is uitermate conservatief. Dus als er betere oplossingen zijn, dan dringen die maar heel langzaam door tot de top.
Tot de dag dat er iemand mee wint, dan is ineens iedereen om

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 dec 2020 12:38

Probleem met tubeless banden en latex is de lage druk die men rijdt, dan loopt de band van de velg.
Daarom tubes.

Plaats reactie