Het grote domme vragen topic

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 17 aug 2019 05:35

Campa Scirocco's zijn dacht ik 35mm

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 12114
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 aug 2019 07:57

63mm zo te lezen...
Campagnolo Ultra Dork

wknaap
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 jun 2009 22:56
Locatie: Heemskerk

wknaap 17 aug 2019 08:17

Er staat G3, is spaakpatroon. Velg is 35 mm
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 4437
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 aug 2019 10:03

Ernie C. schreef:
17 aug 2019 07:57
63mm zo te lezen...
:lol: :mrgreen:
Afbeelding

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 17 aug 2019 10:25

Wel een lelijke lasnaad.
Heb ik bij mijn Zonda's trouwens ook. :x

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 19 aug 2019 00:00

Tijdje geleden, maar het is tijd voor een nieuwe domme vraag:

Hoe kan je merken/zien/meten zonder tool dat je ketting versleten is?

De ultegra ketting ligt er nu 5K op en merk de laatste 3 weken dat tijdens het fietsen ik af en toe een tik/klap vanuit de aandrijving hoor en voel. Ik houd even de benen stil in bv een bocht en dan begin ik weer met trappen en ineens een tik/klap duidelijk te voelen en te horen. Zou dit een versleten ketiing kunnen zijn?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7616
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 19 aug 2019 00:08

leg de ketting op buitenblad en bekijk de passing van ketting en tanden. Versleten?, dan zie je op sommige plaatsen onder de ketting door de lucht.

tvdburgt
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2016 10:42

tvdburgt 07 sep 2019 19:08

Ik heb nieuwe carbon wielen met velgrem, waarmee ik schade heb gereden. Er zitten duidelijke krassen en oneffenheden op de velgrand. Ik heb er sindsdien niet meer mee gereden, maar zou ik hier nog mee kunnen rijden? Ik zou er volgende week nog graag een wedstrijd mee willen rijden. Daarna wil ik waarschijnlijk gebruik maken van crash replacement van DT Swiss.
Bijlagen
IMG_0120.jpg
IMG_0116.jpg

Gebruikersavatar
Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6132
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Locatie: Vaticaan
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 08 sep 2019 16:05

Da’s beslist geen domme vraag, dus ik zou het antwoord niet weten.
Ga je die wedstrijd winnen met deze wielen? Als het antwoord ‘nee’ is, welke risico’s ga je dan durven nemen en waarom?
#tuttoandrabene

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 4437
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 sep 2019 19:09

Schade is enkel cosmetisch. Als het nog goed remt, zou ik er gewoon mee rijden.
Afbeelding

tvdburgt
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 aug 2016 10:42

tvdburgt 09 sep 2019 20:46

Bedankt voor de reacties. Het antwoord is nee helaas. Vandaag even getest en wanneer ik rem kan ik duidelijk horen dat de oneffenheden tegen de remblokken aanschuren.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 630
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 12 sep 2019 15:42

Ik zie met enige regelmaat mensen wattages plaatsen, maar omdat ik zelf zonder wattagemeter rijd heb ik eigenlijk geen idee wat laag, hoog of echt waarzinnig hoog is.

Dus? hoe moet ik wattages inschatten?

Wat doet bijvoorbeeld een topwielrenner grofweg in de sprint?, bergop? met 40 km/u in het peloton?
Wat doet een niet al te fitte recreatieve fietser.
Wat doet een verwende puber op weg naar de supermarkt voor een frikandel broodje en een blikje energiedrank.

thx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers