Die volg ik niet... Als 't stack 61 cm is Ipv 60cm is afstand trapas tot bovenkant balhoofd toch 1cm meer... Als zadelhoogte dan gelijk is, is je drop toch 1cm minder?
De afmeting van het balhoofd doet daar helemaal niets aan af.
Het grote domme vragen topic
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Helaas, wel een dom antwoord: ASYMMETRISCHe crank was er al in de 6800 serie.
Doe eerst eens wat leeswerk! Is je al eerder geadviseerd.
Ter aanvulling: de voor- en achterderailleur hebben een heel andere bediening/geometrie. En iedere fietser met gezond verstand gebruikt al meer dan 20 jaar een quick link, van Sachs (nu SRAM) of Connex.
gast, kijk eens even hier en zoek de verschillen (en ondanks dat "iedereen" al 20 jaar een quick link gebruikt, is shimano nu ook eindelijk overstag) :klimmer schreef: ↑07 jan 2019 23:39Helaas, wel een dom antwoord: ASYMMETRISCHe crank was er al in de 6800 serie.
Doe eerst eens wat leeswerk! Is je al eerder geadviseerd.
Ter aanvulling: de voor- en achterderailleur hebben een heel andere bediening/geometrie. En iedere fietser met gezond verstand gebruikt al meer dan 20 jaar een quick link, van Sachs (nu SRAM) of Connex.
En? dezelfde asymmetrie!
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Laat dan maar een test zien waaruit blijkt dat de 8000 crank stijver is. Ik geloof er geen snars van en zelfs al zou het zo zijn dan is het maar de vraag of je het überhaupt wel kunt merken.
Als de crank lichter is moet dat makkelijk inzichtelijk te maken zijn met een paar weegschaal foto's.
Beter antwoord op de vraag lijkt mij dat het verschil minimaal is, het verschil tussen 6700 en 6800 was een stuk groter.
Als de crank lichter is moet dat makkelijk inzichtelijk te maken zijn met een paar weegschaal foto's.
Beter antwoord op de vraag lijkt mij dat het verschil minimaal is, het verschil tussen 6700 en 6800 was een stuk groter.
Ploegleiders en bestuurders zitten in de auto altijd te "hannessen" met de communicatie apparatuur, dat hangt aan de spiegel e.d. Waarom doen ze geen koptelefoons met microfoons op waarmee ze met elkaar en/of met het team kunnen communiceren? Beetje zoals ze in de rallysport en Nascar doen.
Enkele redenen die ik kan bedenken:
-Als er een renner naar de auto komt, moet je telkens je koptelefoon afzetten.
-Soms moet er in koers een auto of motor passeren. Meestal claxonneren die even. Met een koptelefoon op ga je hier weinig van horen.
-Communicatie tussen de inzittenden lijkt me ook minder handig (of die zouden ook nog eens een apart kanaal moeten hebben)
-Als er een renner naar de auto komt, moet je telkens je koptelefoon afzetten.
-Soms moet er in koers een auto of motor passeren. Meestal claxonneren die even. Met een koptelefoon op ga je hier weinig van horen.
-Communicatie tussen de inzittenden lijkt me ook minder handig (of die zouden ook nog eens een apart kanaal moeten hebben)