Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 jan 2019 22:09

Die volg ik niet... Als 't stack 61 cm is Ipv 60cm is afstand trapas tot bovenkant balhoofd toch 1cm meer... Als zadelhoogte dan gelijk is, is je drop toch 1cm minder?
De afmeting van het balhoofd doet daar helemaal niets aan af.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 07 jan 2019 23:39

rovar schreef: 04 jan 2019 15:27 .......andere aloy materialen, kleur, asynchrone crankarm, s.......dus geen domme vraag.
Helaas, wel een dom antwoord: ASYMMETRISCHe crank was er al in de 6800 serie.
Doe eerst eens wat leeswerk! Is je al eerder geadviseerd.

Ter aanvulling: de voor- en achterderailleur hebben een heel andere bediening/geometrie. En iedere fietser met gezond verstand gebruikt al meer dan 20 jaar een quick link, van Sachs (nu SRAM) of Connex.

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 08 jan 2019 00:05

klimmer schreef: 07 jan 2019 23:39
rovar schreef: 04 jan 2019 15:27 .......andere aloy materialen, kleur, asynchrone crankarm, s.......dus geen domme vraag.
Helaas, wel een dom antwoord: ASYMMETRISCHe crank was er al in de 6800 serie.
Doe eerst eens wat leeswerk! Is je al eerder geadviseerd.

Ter aanvulling: de voor- en achterderailleur hebben een heel andere bediening/geometrie. En iedere fietser met gezond verstand gebruikt al meer dan 20 jaar een quick link, van Sachs (nu SRAM) of Connex.
gast, kijk eens even hier en zoek de verschillen (en ondanks dat "iedereen" al 20 jaar een quick link gebruikt, is shimano nu ook eindelijk overstag) :
Bijlagen
8000
8000
6800
6800

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 08 jan 2019 00:27

En? dezelfde asymmetrie!

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 08 jan 2019 00:37

wat je hieraan niet ziet is dat de 8000 lichter en stijver is. En dan zijn we weer on-topic

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2019 08:12

Laat dan maar een test zien waaruit blijkt dat de 8000 crank stijver is. Ik geloof er geen snars van en zelfs al zou het zo zijn dan is het maar de vraag of je het überhaupt wel kunt merken.

Als de crank lichter is moet dat makkelijk inzichtelijk te maken zijn met een paar weegschaal foto's.

Beter antwoord op de vraag lijkt mij dat het verschil minimaal is, het verschil tussen 6700 en 6800 was een stuk groter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 09 jan 2019 23:43

het verschil is...... 5 gram...

https://www.youtube.com/watch?v=SBuB676lOeQ

Rick3006
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 dec 2011 13:14

Rick3006 10 feb 2019 21:41

Ploegleiders en bestuurders zitten in de auto altijd te "hannessen" met de communicatie apparatuur, dat hangt aan de spiegel e.d. Waarom doen ze geen koptelefoons met microfoons op waarmee ze met elkaar en/of met het team kunnen communiceren? Beetje zoals ze in de rallysport en Nascar doen.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 feb 2019 00:11

Dit is geen domme vraag maar een slimme oplossing :shock:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 feb 2019 08:06

Omdat ze 3 communicatie systemen hebben:
- Naar de renners
- Tussen de ploegleiders
- Die van de koers zelf
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 16 feb 2019 12:17

TL@ schreef: 11 feb 2019 08:06 Omdat ze 3 communicatie systemen hebben:
- Naar de renners
- Tussen de ploegleiders
- Die van de koers zelf
Maar in de F1 hebben ze ook 1 systeem waarbij ze op meerdere kanalen kunnen communiceren....Misschien ook wat voor in de auto bij de wieler wedstrijden :)

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 16 feb 2019 13:44

Enkele redenen die ik kan bedenken:

-Als er een renner naar de auto komt, moet je telkens je koptelefoon afzetten.
-Soms moet er in koers een auto of motor passeren. Meestal claxonneren die even. Met een koptelefoon op ga je hier weinig van horen.
-Communicatie tussen de inzittenden lijkt me ook minder handig (of die zouden ook nog eens een apart kanaal moeten hebben)

Plaats reactie